2 Videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 09:31

Adonias

Oe! Buttons :9

Topicstarter
Ik heb al een Matrox G400 DH, waar ik op de tweede uitgang een tv met zelfbouw RGB kabel heb hangen... maar ik wil ook een 2e monitor, voor autcad ed. Een 2e PCI kaartje lijkt mij lwel leuk, en ik weet ook dat ik regekening moet houden met Win2000 die dat soms een beetje moeilijk slikt, maar hoe werkt het nu in de practijk, 2 videokaarten? Heb je dan:
-Een kloon
-Een 2e desktop
-Een verlengd desktop

kortom, hoe gaat windows2000/98 met zo'n 2e videokaart om?

Verwijderd

je hebt dan een verlengde desktop !!!!

Verwijderd

Een tweede videokaart wordt goed ondersteund in win98, in 2000 weet ik niet. De tweede monitor wordt dan een soort verlengde van je bureaublad. Dit is in veel gevallen wel handig. Zo kan je internetten op de ene monitor en je email lezen op de andere. Alleen de taakbalk is maar op een monitor te zien, maar je kan zelf bepalen waar die komt te staan.
Succes ermee!!

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Ja ook in win2000

• mj.oke
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-10-2019
Met je G400 dualhead heb in w2k een doorlopende startbalk, en hele rare resolutie, dat betkent dat beide monitoren de zelfde resolutie draaien, 1024*768 word
2048*768, voordeel op beide monitoren loopt je desktop door, 1 grootte wallpaper en het beste ICQ op je tweede monitor aan de rechtse kand geplakt.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Het is heel duidelijk, in win2k is je 2e monitor een stuk krachtiger dan in 98. Ik zou met dual-moni zoiezo voorkeur geven aan win2k. Win2k heeft ook veel snellere OpenGL. Dit is voor render-ware zoals 3d studio en noem maar op heeel erg geschikt!

Mj.Oke.. dat laatste gaat voor mij niet op. Ik heb mijn 2e monitor aan de linker kant :)

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:35

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

't wordt een verlengde desktop ja... je schuift de ene monitor uit en de andere in... pas dan op dat je je muisaanwijzer niet stoot als de ene monitor een hoger plafond heeft dan de andere... :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• sankao
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-08 01:29
Kan je dan ook een spel spelen op de ene monitor en je desktop op de andere?

9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 09:31

Adonias

Oe! Buttons :9

Topicstarter
De instellingen (en voordelen: werkbalken op een 14" en de rest van autocad op mijn grote monitor) van de G400 DH kende ik idd. Maar allemaal bedankt! Iemand nog een 2e hands PCI kaartje tekoop? :)
Pagina: 1