Ik gebruik liever CDRW, en als formaat je lief is: CD-Single formaat.
De prijzen van USB-keys vind ik een beetje te hoog in verhouding. (voor de prijs van 32MB heb ik 70000 MB aan CDRW's).
( CDRW: 0,035 cent/MB / USB-keys: 78,12 cent/MB ) =
2232 x duurder
Voordeel CDRW: driver=geen, USB=niet nodig, bootable=ja, standaard=ja
Voordeel flashgeheugen: driver=voor beperkte OS'en toegankelijk, bootable=voor beperkte bios'en, standaard=1 van de vele
Nadeel CDRW: te goedkoop/betrouwbaar/oud voor patsers.
Vooral driver/standaard vind ik problematisch: er zijn nu al 8in1 readers, maar zelfs die kunnen niet alle vormen/soorten/specificaties aan - daarnaast werkt het voor geen meter onder Windows 95. Bovendien is de opslag zéér beperkt en kun je met een externe USB behuizing meer (harddisk, CDRW, DVDRW, Data-miniDisc, opticaldrive, Zipdrive, copystation etc). Daarnaast is CD(RW) klein/plat, handig in archivering (er passen 1200 CD's in 1 burolade), practisch, realtime schrijf/wisbaar, snel zat en wereldwijd op elke computer met ATA-IDE/SCSI/USB/FireWire/SATA/ParallelPort/MKT controller/aansluiting toepasbaar.
Nadeel van USB-keys vind ik dat ze nogal gevoelig zijn (m.n. statische electriciteit, magnetische velden, vocht, temperatuurverschillen), dik, evenmin slijtageloos zijn als CDRW/MiniDisc en dat ze een veiligheidsrisico vormen op het gebied van virussen -> en dit laatste zullen vooral veel scholieren/scriptkiddies proberen.
Ik heb meer CD(RW) drives als PC's met USB, daarnaast moet ik veel toegang hebben tot oudere PC's met exotische OS'en, dus mijn persoonlijk voordeel ligt evident bij CDRW. Maar topicstarter staat vrij om search te doen op reviews en een eigen afweging te maken. Bijvoorbeeld door onderstaande topics te lezen die hij met search had kunnen vinden: