[c++] GetCurrentDirectory problemen

Pagina: 1
Acties:

• skiwi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 14:13
Als ik vanuit de command prompt (of vanuit een andere executable) een applicatie start die gebruik maakt van de GetCurrentDirectory gaat het fout. Ik roep de exe file als volgt aan vanaf c:\:

path\myexe.exe

Het blijkt nu dat GetCurrentDirectory met het verkeerde path komt. Niet met het path waar de executable staat maar met het path waar vandaan ik de exe start (in dit geval dus c:\). Dat is niet helemaal de bedoeling. Het is voor mij niet mogelijk om de GetCurrentDirectory calls aan te gaan passen en ik moet echt de mogelijkheid hebben om de exe vanuit een andere directory te starten. Iemand enig idee hoe ik in de exe toch gebruik kan maken van het path waar de exe staat??

Thanks.
Skiwi

[ Voor 6% gewijzigd door skiwi op 11-02-2003 14:25 ]

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

GetModuleFileName

• skiwi
Ja, die ken ik. Maar:
Het is voor mij niet mogelijk om de GetCurrentDirectory calls aan te gaan passen
toch bedankt voor het meedenken ;)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08
Ergens bovenaan een soort van SetCurrentDirectory(GetModuleFileName()) doen? Wel even je bestandsnaam eraf halen, natuurlijk?

• .oisyn
  • Laatst online: 21:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

skiwi schreef op 11 February 2003 @ 14:21:
Het blijkt nu dat GetCurrentDirectory met het verkeerde path komt. Niet met het path waar de executable staat maar met het path waar vandaan ik de exe start (in dit geval dus c:\). Dat is niet helemaal de bedoeling. Het is voor mij niet mogelijk om de GetCurrentDirectory calls aan te gaan passen en ik moet echt de mogelijkheid hebben om de exe vanuit een andere directory te starten. Iemand enig idee hoe ik in de exe toch gebruik kan maken van het path waar de exe staat??

Heb je het zelf geprogrammeerd? Zo ja, dan heb je het verkeerd gedaan en kun je het beter wel aanpassen. GetCurrentDirectory () doet namelijk precies waar het voor gemaakt is. Dat je programma het verkeerd gebruikt is natuurlijk niet de schuld van GetCurrentDirectory () ;)

Maar idd, de oplossing die Soultaker gaf is een vieze* workaround hiervoor

* met 'vies' bedoel ik niet dat ik een betere oplossing weet, maar meer dat het gebruik van een dergelijke workaround vies is aangezien de code de functie GetCurrentDirectory () gewoon verkeerd gebruikt

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• skiwi
Ja, ik ben inderdaad bezig om het aan te passen. De reden waarom het 'niet' mogelijk was, was omdat het op een behoorlijk aantal plaatsen in verschillende exe files wordt gebruikt. Nu ik er eenmaal de noodzaak van in heb gezien moet ik er maar even wat meer tijd aan besteden.

Ik ben de GetCurrentDirectory calls nu aan het aanpassen naar GetModuleFileName waarna ik met _tsplitpath het path uit elkaar haal en daarna naar mijn wens in elkaar zet. Bedankt voor jullie hulp.

Toch blijf ik de naam GetCurrentDirectory een beetje vreemd vinden.

• .oisyn
  • Laatst online: 21:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom? De huidige directory is de dir waarvandaan je de exe opstart, niet die waar de exe in staat

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

skiwi schreef op 11 February 2003 @ 16:08:
Ik ben de GetCurrentDirectory calls nu aan het aanpassen naar GetModuleFileName waarna ik met _tsplitpath het path uit elkaar haal en daarna naar mijn wens in elkaar zet. Bedankt voor jullie hulp.
Gatver, en nu weet jij zeker dat dadelijk met WinFS op Yukon jouw routine ook nog gaat werken?

WinAPI heeft daarvoor GetFullPathName, welke en passant je dirnames fully qualified maakt en het eind van het path uitrekent.
Toch blijf ik de naam GetCurrentDirectory een beetje vreemd vinden.
Ja stel je voor dat die functie je de huidige directory terug zou geven, dat zou nog eens een gekke actie zijn :Y) O-)

Professionele website nodig?

Pagina: 1