Win98 profielen naar win2k mbv User State Migration Tool

Pagina: 1
Acties:

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 20:19
Heeft iemand ervaring met het omzetten van win98 roaming profiles naar win2k roaming profiles, kan dit met de User State Migration Tool (USMT)?

Ik heb nu een win2k domain controller met een flink aantal win98 roaming profiles. Kan deze tool de profiles van win98 op de server inlezen en migreren naar kant en klare win2k profiles ? Het is namelijk een onbegonnen werk om elk profiel handmatig te laden in win98, profiel op te slaan met USMT. Dan win2k installeren en het profiel lokaal terugzetten en dat weer als roaming opslaan.

Kan dit met de USMT, of zijn er andere tools ?

• -rAz-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2022
Gaat in elk geval nog wel een hele hoop rommel inzitten. Programma's die niet meer geïnstalleerd zijn in windows 2000... Misschien oude mappings naar printers en shares.
Wat is de motivatie om het oude profiel terug te gebruiken ? (ik spreek over the user.dat)

[ Voor 8% gewijzigd door -rAz- op 12-02-2003 13:57 ]

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 20:19
De grootste motivatie zijn de outlook(express) instellingen en mail. Dit mag niet verloren gaan. Daarnaast nog wat onbelangrijkere dingen zoals homepage url, wallpaper settings.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:59

grimson

domeingrommer

Volgens mijn (eigenlijk XP 70-270) cursus als ik me goed kan herinneren kan je de USMT tool tweaken met diverse eh, ini ? bestandjes ? .. zo kan je kiezen wat je wilt migreren toch ?

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-04 16:44

Arno

PF5A

De USMT voor XP is dacht ik een versie later dan die voor Win2k ;)

Maar voor zover ik weet kan dat helaas niet ;(

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson