Toon posts:

Vaag computer probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas bij een vriend een pc weer gemaakt nadat hij zat te flippen. Alleen heeft hij nu het probleem weer (vaag). Zodra hij de computer aanzet blijft ie een paar seconden aan en dan gaat hij automatisch uit, daarna weer aan en weer uit.

Ik heb:
- de voeding al vervangen
- de batterij op het moederbord vervangen (andere reden)
- alles opnieuw geinstalleerd
- alles eruitgehad en er weer in
- de bios instellingen gereset
- de powersettings nagekeken
- XP goed geconfigureerd
- de brander op een apart ide kabel gezet en de HD en CD-Rom speler op één

Nu denk ik zelf dat het geheugen een btje brak is maar ik weet niet of hij dan dit soort problemen kan geven. Hij is wel zeer traag met dingen opstarten in XP zegt de jongen.

Kort gezegd: Ik ben radeloos en kom er zelf niet uit, nu vraag ik eerst advies hierzo voordat ik weer dingen ga aanschaffen voor hem terwijl die wel helemaal niet nodig waren.

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Je zegt dat je de voeding hebt vervangen? Waarom en met wat voor voeding? Misschien trekt je voeding het niet omdat bijvoorbeeld je vriend een andere videokaart erin heeft gestopt?

What's a cube to you?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:17

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Klinkt alsof hij een bluescreen krijgt en reboot. Dit automatische rebooten kunnen je uitschakelen:
"My Computer" -> Properties -> advanced tabblad -> Startup and Recovery, hier staat een Reboot optie die je kunt uitzetten.
Aan de hand van de melding op je scherm kun je dan misschien gerichter zoeken mbv google oid
Geheugen testen kan met: Memtest-86

This footer is intentionally left blank

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
blijft de aan en uit knop niet misschien hangen ?

Verwijderd

PROBEER als je de mogelijk hebt om de BIOS up te daten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 16:03:
PROBEER als je de mogelijk hebt om de BIOS up te daten
Zodra hij de computer aanzet blijft ie een paar seconden aan en dan gaat hij automatisch uit,
proberen zinloos, mocht het toch lukken, en de pc valt halverwege weg...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort ff de bios updaten ook, de nieuwe voeding is trouwens een 300 watt ipv 250 watt. En de aan en uit knop blijft niet hangen jammer genoeg.

Hij komt trouwens ook heel windows niet in! Het is echt op het begin dat hij ligt te kutten. en heel soms doet hij het wel gewoon goed maar stopt hij er na een uur mee!

Verwijderd

voor een p4 systeem met brander zal 300w wel voldoen, maar als het een athlon xp oid is, zou ik toch eens gaan kijken naar 400w, zeker als er een dikke hd in hangt.

werkt de pc wel met een kale setup?

wat zijn eigenlijk precies de specs?

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 14:06
haal de powerswitch er eens af en zet m eens aan met de schroevendraaier.

het zal niet de eerste keer zijn dat ik tegenkom dat de powerknop de oorzaak is

Verwijderd

denk da'k hetzelfde al een paar keer heb meegemaakt. in het eerste geval lag het aan 2 HD's die boven mekaar staken en meteen te warm werden wat een reboot veroorzaakte de 2 keer lag het aan een bios setting die de fan-speed controlleerde maar er hing geen fan aan die mobo-connector, gewoon fan op aangesloten, in bios geraakt en setting gedisabled

Hoop dat je er iets mee bent, good luck dermee

edit:

Denk er net aan, heb al 3 maal zoiets opgelost een derde maal lagen de 2 kabels die naar de powerknop gaan bloot, en raakten alletwee de kast met gevolg dat ie heropstartte...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 16:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is een xp 1200 met 128 mb. brander 20 gb hd en een cd-rom speler. 300 watt zou denk ik genoeg moeten wezen.

• berndgeurts
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 11:49
Ruim eens eerst de binnenkant van je pc op. zoals draden en dergelijk netjes weg werken, zorg dat je computer goed stofvrij is en probeer het dan eens opnieuw. Vaak veroorzaken slecht opgeruimde pc's zelf de fout doordat er teveel warmte ontstaat.

groeten Bernd

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
berndismaf schreef op 12 February 2003 @ 16:58:
Ruim eens eerst de binnenkant van je pc op. zoals draden en dergelijk netjes weg werken, zorg dat je computer goed stofvrij is en probeer het dan eens opnieuw. Vaak veroorzaken slecht opgeruimde pc's zelf de fout doordat er teveel warmte ontstaat.

groeten Bernd
|:(

sure, net zoals dat een pc vastloopt als er geen airflow is, airflow is er altijd wel...

Verwijderd

Zoiets heb ik ook gehad, toen bleek mijn moederbord kapot te zijn.
Misschien moet je dat nog es proberen

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem helemaal los gehad en deze kast ziet er toch wel zeer netjes uit van binnen, heb alle draden zoveel mogelijk weggeborgen en er is genoeg airflow.

Ik zal vanavond is proberen te flashen

Verwijderd

Is je geheugen OK? Memory test draaien vanaf floppy (bv memtest86).

Verwijderd

Ah idd geheugen kan ook het probleem zijn hier viel er eens eentje meteen uit na power-up, het probleem was da een van de geheugen-kaartjes te bestoft was ...

Verwijderd

Topicstarter
OK, heb de bios geupdate en dat hielp redelijk, nu loopt hij weer. Ik ga vanavond nog ff een geheugentest eroverheen gooien en kijken wat dat brengt.

De aan en uit schakelaar zit goed en heb het zonder jumper geprobeerd met een schroevendraaier en kreeg precies hetzelfde dus dat was het ook niet.
Pagina: 1