Problemen met COM21 modem (@Home)

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 13:54
Bij een vriend van mij hebben ze bij @Home Basis een Com21 modem geleverd, terwijl ze eerst altijd motorola modems leverden.

Met dit COM21 modem hebben we problemen:
Als ie het modem rechtstreeks op de pc aansluit dan werkt de kabelverbinding perfect, maar zodra er een router tussenkomt valt de verbinding regelmatig weg en is ie erg langzaam.

Ik heb al wel gehoord dat het dus aan dit modem ligt en niet aan de router of zo. En dat klopt ook want als ik mijn eigen Motorola modem er neerzet werkt alles wel goed.

Zijn hier oplossingen voor of moet ik maar naar @Home bellen om een ander modem te vragen???

Ik heb al wel geprobeert om het MAC-adres van de PC waarop het wel werkt, als ie rechtstreeks aangesloten zit, in de router te zetten. Maar het resultaat is hetzelfde als vantevoren....

• GaveGozer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09-2025

GaveGozer

That's Me

ik weet niet of het zo slim om om @home te bellen dat de modem niet werkt als je een router gebruikt...
met Chello mag je namelijk geen router installeren, ik weet niet hoe het met @home zit.

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 13:54
Klopt @Home ondersteunt eigenlijk geen routers, maar je hebt geen andere manier om thuis met meerdere computers aan de kabel te hangen.
Vorig jaar kon je bij @Home nog meerdere ip's aanvragen, maar daar zijn ze dus ook al mee gestopt. Het komt er dan dus op neer dat je maar 1 pc mag aansluiten en dat doet niemand.

Het is natuurlijk ook wel erg frustrerend als het bij jouw niet werkt terwijl het bij anderen wel perfect werkt.

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:34

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Beste noot101 kijk even hier:
Draytek2200 & @Home-kabel: GEEN internet

We zitten er midden in.

[ Voor 6% gewijzigd door Goodielover op 11-02-2003 14:08 ]

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:44
noot101 schreef op 11 februari 2003 @ 13:58:
Klopt @Home ondersteunt eigenlijk geen routers, maar je hebt geen andere manier om thuis met meerdere computers aan de kabel te hangen.
euh... wat dacht je van 2 netwerkkaarten in één pc (server) en een hub of switch?

Dat werkt ook prima hoor...

Om wat voor router gaat het?

Als het om een draytek 2200 gaat hier misschien even kijken: Draytek2200 & @Home-kabel: GEEN internet

Wel raar dat ze opeens een com21 modem leveren ipv Motorola...

Recent ook nog een @home basis geinstalleerd en daar zat wel een Motorola bij...

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:39
Het is inmiddels zelfs toegestaan een router te draaien, en met meerdere pc's gebruik te maken van de internetverbinding. Ze leveren hier echter geen support voor. Het vervelende is dus, dat het met een gewone pc wel werkt, de rest ligt buiten de verantwoordelijkheid van @Home....

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• GaveGozer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09-2025

GaveGozer

That's Me

kun je niet met een crosscable werken desnoods?

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Heb hier thuis net ook een routertje aangesloten op mn @home basis abbonoment. Ik heb wel een motorola modem erbij gekregen en mn router werkt perfect. Maar waar vind ik dat het nu legaal is om je internet te delen? Het is nl. niet te vinden op de site van @home.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:34

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

@home-helpdesk zegt zelf dat ze het op dit moment gedogen. Formeel mag het niet.
Ze hebben alleen de mogelijkheid om een tweede IP nummer te krijgen opgeheven, en moeten toch wat. Dus worden routers nu oogluikend toegestaan, maar dus geen support.

Dominator, kan jij je specs even posten in mijn topic, dan kunnen we daar ook kijken of wij ons probleem kunnen oplossen. (voor link zie boven)

[ Voor 23% gewijzigd door Goodielover op 11-02-2003 14:29 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

dit lijkt indd hetzelfde probleem als:
Draytek2200 & @Home-kabel: GEEN internet

noot101 ga daar aub verder zodat de informatie centraal kan blijven

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.