Toon posts:

[Portmap] Sitecom Broadband Router + VNC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst voor iemand 3 van die broadband routers gekocht van sitecom, het gaat om het type: WL-018 - Wireless Broadband Home Station. Nu is het probleem dat ik geen portmappings kan maken. Ik heb voor VNC poorten 5800 en 5900 naar een intern ip gelinkt van een workstation, zodat ik die op afstand kan overnemen.

Maar het wil niet werken, ik kan wel naar de router pingen maar als ik met VNC wil connecten geeft hij een "Faild to connect to server". Intern kan ik wel connecten met VNC dus de server draait wel.

Iemand enig idee? Ik heb de FAQ van sitecom al geraadpleegd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het met PC anywhere nu ook geprobeerd, maar dat wil ook niet lukken, bij PC anywhere heb ik poorten:

TCP 5631 en UDP 5632 open gezet. Maar het wil nog niet werken.

Nog andere sugesties?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Predator

Suffers from split brain

Je hebt toch zelf niet proberen connecten van jouw netwerk zelf op je externe internet ip ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik probeer vanaf thuis te connecten naar een ander netwerk, over het internet.
Maar 2 van de 3 routers staan in duitsland met een t-online verbinding, en die andere router zit met een @home verbinding. Het lijkt me niet dat die providers de poorten blokken.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:50
Ik weet niet hoe het in die router eruit ziet, maar ik gok dat dat zo'n beetje hetzelfde werkt als de variant met draad (die ik heb :) de dc-202).
Bij de dc-202 is het belangrijk dat je virtual servers gebruikt voor portmappen, en niet bijv. special applications.

Verwijderd

Topicstarter
Het is me nog niet gelukt.
heb idd alleen virtual servers gebruikt.
Met remote desktop van win 2k server kom ik er ook niet door heen.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het kunnen dat mijn provider (T-Online in duitsland) die poorten blokt?
Want ik heb het idee dat er niets door die router heen komt.

Hoe zou ik dit makkelijk kunnen nagaan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 11:01:
Zou het kunnen dat mijn provider (T-Online in duitsland) die poorten blokt?
Want ik heb het idee dat er niets door die router heen komt.

Hoe zou ik dit makkelijk kunnen nagaan?
Probeer de poorten op "bekende" poorten te mappen. Dus forward poort 80 of 21 naar het interne ip op poort 6000 ( of welke poort dan ook die hij gebruikt ). Connect dan met pcanywhere of VNC op poort 80 of 21.
Dit zal wel geen oplossing zijn, maar je weet wel of het aan T-Online ligt ( lijkt me sterk )

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
dan zal ik dus poorten intern ook moeten aanpassen.
die sitecom router kan namelijk niet verschillende poorten voor intern en extern gebruiken.

dus poort 21 extern moet ook port 21 intern zijn.

maar ik zal het proberen met VNC, maar uiteindelijk wil ik toch Terminal Service gaan gebruiken voor de server, en die moet toch echt op poort 3389 zitten.
Pagina: 1