Toon posts:

nokia 7650 (foto''s verzenden? mooi niet)

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
aangezien ik toch alles uit mn toestelletje wou halen heb ik bij mijn provider (Dutchtone) een extended abo aangevraagd..

nou hartstikke leuk, email verzenden en ontvangen....

nou gaat email ontvangen nog wel, maar verzenden zit er dus niet in....

dit zijn mijn toegangspunt instellingen op het toestel

het email adres is eentje van @home:

Naam toeganspunt: Internet
Drager gegevens: GPRS
gebruikersnaam: Geen
wachtwoord: Geen
Verificatie: beveiligd
IP adres Gateway: 0.0.0.0

en dit zijn mijn Inbox settings:

Toegangspunt: Internet
Mijn email: mijnnaam@home.nl
server uitg mail: mail.home.nl
bericht zenden: Meteen
Gebruikersnaam: ********
Wachtwoord: **********
Server ink. mail: mail.home.nl
Mailboxtype: POP3
beveiliging: uit
APOP bev. : uit

nu heb ik dutchtone gebeld, en die zeiden dat het gewoon moet werken, echter zoals ik al aangaf, mail ontvangen gaat probleemloos, echter verzenden werkt voor geen meter..

heb al eens de instellingen opnieuw aangevraagd bij dutchtone, echter werkte het toen nog niet...

als ik een email maak, en ik doe verzenden, dan gaat ie verbinding maken, en na een tijdje krijg ik een algemene foutmelding....

het is ook niet een email time out oid, want zelfs een email met 4 letters erin, met een grootte van 1 KB doet ie niet...

nu denk ik dat er ergens een foutje zit, maar ik weet niet waar....

misschien iemand die ook mail verstuurd met @home en een 7650 die een oplossing kan geven _/-\o_

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:38

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Je kunt als je niet verbonden bent via het @home netwerk (en dat is dus het geval met je mobiel) geen mail versturen met de smtp server van @home. Simpel. Ontvangen kan wel.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• AAC
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

AAC

CAP-Team schreef op 11 February 2003 @ 13:33:
Je kunt als je niet verbonden bent via het @home netwerk (en dat is dus het geval met je mobiel) geen mail versturen met de smtp server van @home. Simpel. Ontvangen kan wel.
Als het profiel waarmee hij verzendt (internet) het nummer van @home heeft dan zit je dus wel op het @home netwerk en kan je gwoon versturen... Zo doe ik het met m'n SE T300 ook gwoon inbellen naar in mijn geval Planet Internet. Volgens mij heb je daar dutchtone extended ook helemaal niet voor nodig (ik heb het tenminste niet en het werkt gewoon...)

Verwijderd

AAC schreef op 11 February 2003 @ 16:01:
[...]

Als het profiel waarmee hij verzendt (internet) het nummer van @home heeft dan zit je dus wel op het @home netwerk en kan je gwoon versturen... Zo doe ik het met m'n SE T300 ook gwoon inbellen naar in mijn geval Planet Internet. Volgens mij heb je daar dutchtone extended ook helemaal niet voor nodig (ik heb het tenminste niet en het werkt gewoon...)
Het enige probleem is dan dat @Home een kabelprovider is ;) ...

Verwijderd

Topicstarter
maar dat moet toch niet uitmaken??

het gaat toch om het email box type. zolang het POP3 is, en geen webmail, dan moet ie er toch wel mee omkunnen gaan...

//AAC:

hoe heb jij de instellingen staan dan???

heb ook al eens geprobeerd uitgaande email op SMTP.home.nl te zetten, maar dat deed ie helemaal niet...

en waarom zou ik dan wel kunnen ontvangen, maar niet verzenden?

Verwijderd

ik sluit me bij CAP aan...
zolang de smtp server niet weet waar je vandaan belt (en dat is het geval bij je 7650) dan wil het versturen van email denk ik ook niet...

Lukt het wel om mms te versturen naar een emailadres? probeer ik@moblog.nl
als dat lukt dan zou je foto direct online moeten komen te staan www.moblog.nl

probeer anders als smtp server: mail.revenew.nl
deze staat tijdelijk open voor het verzenden van fotos vanaf je nokia7650

Verwijderd

Topicstarter
nou, heeft dus ook niet geholpen :(

zal nu maar een usb bluetooth adapter kopen, en daarmee mn foto's overzetten naar de computer, en dan emailen....

jammer dat het niet werkt, of ik ben echt dom

Verwijderd

Volgens mij kan de smtp server je niet authenticeren.
Dat kan ie alleen als je eerst aanmeld bij de pop van Home.nl of als je inbelt met een door hun gegeven ip adres...

de 2e kan zodiezo niet...

probeer eerst een mail te maken in je postvak uit douwen...en dan vanaf je pc een mail naar je tel sturen. ophalen met je tellie..dan ga je poppen en kan de smtp je zien...

probeer het gewoon

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 00:22 ]

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:57
Nou is eigenlijk de vraag ofdat je met een modem/isdn verbinding kunt mailen op @home servers. Als dat wel kan dan ligt het er niet aan dat je het probeert via je mobieltje waar geen kabelinternet op zit...

Verwijderd

Topicstarter
@ McNRiQ

uhmm, snap je niet helemaal... sorry...

zo bedoel je:

- mail maken op de computer, deze opslaan in uitgaande email map?
- dan connecten met de foon met mn mailbox, en alles ontvangen doen.??

maar ja, er wordt allemaal mooi gezegd email verzenden en ontvangen bla bla, maar voel me een beetje genomen, want het werkt dus weer niet overal mee

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

@home email ophalen + versturen via mobiel = netmail.home.nl ipv mail.home.nl

klik

ik heb 7650 + vodafone live en werkt probleemloos :)

[ Voor 12% gewijzigd door Ra5a op 12-02-2003 12:04 ]

Imperfectionist.

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:34
heeft chello iets vergelijkbaars als dat netmail van @home?

Verwijderd

oops sorry heb niet helemaal goed gelezen
Pagina: 1