[MFC] Recordset

Pagina: 1
Acties:

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06 17:10
Dit is blijkbaar een nogal lastig punt in MFC, want zelfs Jeff Prosise schrijft er niet over :P. Maar is het ook mogelijk om een colom in een recordset direct te wijzigen, zoals je met de functie GetFieldValue wel direct de informatie hieruit op kan vragen?
Wat ik bedoel: het enige wat ik op dit gebied gezien heb is dat ze (met de classwizard) een eigen specifieke recordset maakten, die de eigenschappen van CRecordset overerft, met daarin de gegevens voor een bepaalde tabel. Maar ik heb geen zin om voor elke tabel of voor elke query een aparte recordset te maken. Dit moet gewoon queryafhankelijk worden, zodat ik bij elke toepassing gewoon de standaard CRecordset kan gebruiken.
Iemand oplossing hiervoor?

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06 17:10
Nog even ter verduidelijking:
Na de CRecordset.AddNew() moet je ook nog iets doen om je kolommen te vullen. Hoe kan ik dat doen zonder een specifieke recordset voor die tabel te maken? Dus gewoon iets in de trand van

rst.AddNew();
rst.SetFieldValue(0, "bla1");
rst.SetFieldValue(1, "bla2");
rst.Update();

PS: Deze middelste twee functies zijn dus zelf verzonnen, afgeleid van de rst.GetFieldValue();

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack