Toon posts:

Webserver zonder vast IP?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje,
Ik heb sinds kort een domeinnaam geregistreerd. Nu wil ik graag een webserver draaien maar ik heb geen vast IP add. Ik heb eeb abbo van Wanadoo premium en daar krijg je geen vast IP. Is het mogelijk om toch een webserver te draaien zoder een vast IP en zoja hoe?
Alvast bedankt

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 11:40

DinX

Motormuis

Je kan proberen met een DynDns accountje.
www.dyndns.org

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Wat vraag je nu precies?

Is het mogelijk om altijd onder een bepaalde hostname bereikbaar te zijn met een dynamic IP? --> ja, zie antwoord DinX

Kan je een webserver draaien met een dynamic IP? Ja, IIS en Apache kunnen dit allebei, om maar even twee webserver te noemen ....

Je hebt een domein geregistreerd? Die kan je met behulp van een CNAME in de DNS laten verwijzen naar het dyndns account, zodat je uiteindelijk weer bij je webserver thuis uitkomt....

[ Voor 26% gewijzigd door RupS op 11-02-2003 13:18 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 16:32
Direct lukt je voor zover ik weet niet. Je kan niet een DNS record "on-the-fly" wijzigen.

Je kan wel een forwarding maken naar je dyndns accountje, dan lijkt t alsof t direct is ;)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-07 20:44

Crazy D

I think we should take a look.

Hoe dynamisch is je IP? Ik heb officieel ook een dynamisch IP, maar heb al sinds ik de verbinding heb, hetzelfde IP adres. Ik heb dus ook gewoon een domein wat verwijst naar dat IP. En mocht mn IP wijzigen, duurt het een paar dagen voordat heel de wereld je nieuwe IP weet (maar de meesten al binnen een dag).

Exact expert nodig?

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:49
bij wanadoo premium krijg je elke keer dat je je opnieuw "aanmeld" een ander IP.

Dan kan je wel zeggen dat je dan die verbinding gewoon altijd aan moet laten staan, maar je wordt er regelmatig afgetrapt (ik iig wel, minstens 2x per week)

[ Voor 30% gewijzigd door Suffie op 11-02-2003 13:39 ]

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 11:30
Ik zit ook eens naar deze dingen te kijken voor mezelf. Een oplossing is om eens bij ZoneEdit te kijken daar heb je diverse tooltjes om je ZoneEdit te laten updaten als je een dynamisch IP adres hebt.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:16
Ik gebruik daarvoor al een aardige tijd tzo.com, werkt prima, nog nooit problemen mee gehad in de 4 jaar dat ik het heb.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
Hier zijn heel veel alternatieven voor.

En dus ook best wel te vinden in de search :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.