Toon posts:

win2k users in samba

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb samba draaien op mijn linux machine. Deze laat ik verbinden met mijn Windows 2000 machine. Alles wordt correct gezien, maar ik kan nog niet vanaf de windows 2000 machine in de linux machine komen.
Hiervoor moet ik users instellen in smbusers neem ik aan. Maar als ik een user toevoeg m.b.v. sudo smbpasswd -a username, dan geeft ie een fout en wil dat dus niet doen. kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe? Zelf dacht ik evt aan de benaming van de user naam (+computernaam?), maar dat heb ik al geprobeerd.

Verwijderd

Welke foutmelding geeft ie exact? en hoe connect je van de W2K bak naar die linux bak?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben al iets verder: Ik heb eerst in de algemene users een naam aangemaakt en die ook in samba aangemaakt. dat ging goed. Maar nu moet ik de smb.conf zo aanpassen dat deze naam ook geaccepteerd worden in de gedeelde mappen.
ik activeer samba met smbd en nmbd

Verwijderd

Wat voor meldingen geven /var/samba/smbd.log en nmbd.log ? Welke samba versie gebruik je? En post je smb.conf eens. Dan kunnen we er iets meer over zeggen. Je geeft nu wel vrij weinig info :)

Verwijderd

Denk aan wel of geen encryptie in smb.conf en aparte users aanmaken met
smbadduser user:user (linuxuser:samba-user) en
smbpasswd user