[JS/Flash]focus werkt niet indien IE al geopend

Pagina: 1
Acties:

• unitzero
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01 13:22
Ik heb hier een probleempje waar ik niet uitkom, en de search met mij ook niet.

Ik heb een standalone flashapplicatie (voor een CDtje, want hij moet fullscreen) van waaruit wat javascript popups geopend worden. Dat lukt me inmiddels, om een popup te openen en lekker sneaky de opener te sluiten, en die popup wordt fullscreen en vervolgenskrijgt ie onload="javascript:window.focus;" onblur="javascript:window.focus;". Nou werkt dat allemaal prima als ik IE niet al open heb staan onder de applicatie, maar als die al wel openstaat weigert de popup in de focus te komen boven de flash-applicatie uit. Hij komt er dus onder. Waarom is dit en wat kan ik er aan doen (heb ik iets heel doms over het hoofd gezien?) Gooi er een slotje op als het een domme vraag is, maar gelieve wel een verwijzing waar ik dan verder kan zoeken.

Verwijderd

misschien moet je window.opener als referentie gebruiken ? :)

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

if (theWin = undefined) {
theWin=win.open(bla bla bla);
}
theWin.focus();

of zoiets dergelijks.. zou moeten werken

• unitzero
xces, dat werkt helaas niet, het is volgens mij ook een ingewikkelder versie van gewoon window.focus (of self.focus) in de popup zelf zetten...

neomagik, die opmerking begrijp ik niet helemaal...

Verwijderd

hm misschien heb je er wat aan weet het niet zeker hoor:
http://developer.netscape...or/jsref/win1.htm#1010891

• unitzero
hmm, ligt het aan mij of werkt de focus() functie niet helemaal? als ik de pagina gewoon los opstart, en zeg onblur="javascript:window.focus();" en de pagina verliest de focus, dan krijgt ie hem niet terug, maar blijft er gewoon achter en gaat knipperen in de taakbalk... ???

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

crisp

Devver

Pixelated

UltiemeLeek schreef op 11 februari 2003 @ 14:53:
hmm, ligt het aan mij of werkt de focus() functie niet helemaal? als ik de pagina gewoon los opstart, en zeg onblur="javascript:window.focus();" en de pagina verliest de focus, dan krijgt ie hem niet terug, maar blijft er gewoon achter en gaat knipperen in de taakbalk... ???
onblur="javascript:window.focus()"
en ja, gelukkig kan je instellen of windows wel of niet de focus mogen stelen :)

Intentionally left blank

Pagina: 1