Waar moet ik op letten bij aanschaffen nieuw ram??

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Enigma69855
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

Topicstarter
Ik heb een A-Open moederbord 1 jaar oud, type weet ik zo niet meer uit mŽn hoofd, begint met een A. Ik heb er nu 128Mb 100Mhz in zitten, ik wil er 256 bij kopen. Waar moet ik op letten, behalve de prijs.

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

Verwijderd

dat het 3,3v en 168 pins is. Verder zou ik uiteraard merk geheugen kopen en dan 133mhz

Verwijderd

kleine aan vulling, check of die stikkertjes erop zitten waarop staat welke CAS-latency (CAS2 of CAS3)het heeft. Check op de ram chips hoeveel ns het is pc133 = meestal 7,5ns/8ns.

Dus hoe lager de CAS-latency en aantal ns, hoe duurder en sneller het geheugen. Let ook op of het buffered of non-buffered is, en dat je niet met ECC geheugen thuiskomt.

• Enigma69855
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

Topicstarter
Dus ik kan alle modulen door elkaar gebruiken, dat van dat cas had ik al eens gelezen, maar waarom zou ik geen ECC mogen kopen, en wat is het verschil tussen buffered, en unbuffered.

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

Verwijderd

Nou je mag van mij ECC (error correcting/checking) kopen, maar dat is duurder en trager, alleen omdat het dus heel het zooitje nachecked, net als ECC-functie op je proc. (kan je ook aan of uit zetten) Het is gewoon zekerder en word vaak in servers e.d. gebruikt.

ECC kan je dus ook niet met ram repen zonder ECC gebruiken omdat die het niet hebben, en dus heel het checking gebeuren weer opheffen.