Hallo allemaal, ik zit met een probleempje waar ik niet uit kom. Het gaat om een Pentium 3, 600 mhz waar nu 2 hdd's inzitten. Eentje van 8 gb en eentje van 80 gb. Windows xp start nu nog op vanaf de 8 gb. Deze schijf heb ik eruit gehaald en ik probeer windows te installeren op de 80 gb schijf. 80 gb op master gezet, bios herkent hem goed, installatie van windows 98 gaat goed... Maar zodra ik Windows XP probeer te installeren gaat het mis. Vanuit windows 98 de upgrade opgestart, installatiebestanden worden naar de hdd geschreven en de computer start opnieuw op, dan blijft hij hangen in de windows setup (na de vraag of je systeemherstel wil uitvoeren) computer reageert dan nergens meer op. Dus met fdisk weer nieuwe partitie gemaakt, geformatteerd en windows xp prof rechtstreeks installeren. Ook hier loopt die op hetzelfde moment vast. Nu heb ik dus maar weer de 8 gb schijf erin gegooid en dat werkt gewoon, 80 gb schijf wordt ook dan gewoon herkend. Geprobeerd om nu te installeren op de 80 gb schijf terwijl hij boot vanaf de 8 gb schijf. Ook hier loopt hij weer vast na het opnieuw opstarten. Ik word er een beetje moedeloos van, iemand enig idee wat het kan zijn???
is winXP op de 8Gb disk van de zelfde cd geinstalleerd????
zo nee, dan heb je kans dat je cd kapot/beschadigd is.
zo nee, dan heb je kans dat je cd kapot/beschadigd is.
Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!
dit komt me heel erg bekend voor............bij mij was toen mn nieuwgekochte 30 GB HD dood 
maar kun je wel nog scandisk doen? kijken of je dan niet vette errors en beschadigde clusters krijgt???
wel vaag dat het steeds precies hetzelfde moment is......
^^idd lijkt me eerder een kapotte cd....
maar kun je wel nog scandisk doen? kijken of je dan niet vette errors en beschadigde clusters krijgt???
wel vaag dat het steeds precies hetzelfde moment is......
^^idd lijkt me eerder een kapotte cd....
[ Voor 9% gewijzigd door Noedelsupke op 11-02-2003 12:39 ]
PIII 800@804 Mhz
mocht je cd beschadigd zijn, probeer dan eerst de cd eens te kopieren naar die hardeschijf en installeer het vandaar eens
zijn die 3 cd's niet allemaal een kopie van elkaar!.....
Het zou kunnen dat het mobo niet over de zoveel GB wil. Daar is wel een hoop over te vinden hier, je kunt vaak ook veel vinden op site van de fabrikant van de schijf en je zou ook even kunnen kijken op de site van je mobo of ze er iets over zeggen.
Heb je al je timings en voltages en bus wel op standaard staan? Win xp wil hier nog wel eens moeilijker over doen dan 98.
Wat voor partities heb je aanmaakt btw?
Heb je al je timings en voltages en bus wel op standaard staan? Win xp wil hier nog wel eens moeilijker over doen dan 98.
Wat voor partities heb je aanmaakt btw?
CyrusTheVirus schreef op 11 February 2003 @ 17:11:
FDISK /MBR ?
Da's niet voor WinXP, das voor Win9x.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
ja, dat is ook waar ik aan zit te denken. Dat het moederbord het gewoon niet trekt. Want voor de rest staat alles gewoon goed. En om nou voor de 4e keer een 80gb schijf te gaan formatteren.... Blijft toch raar dat w98 installatie wel goed gaat, maar dat gaat nog met dos natuurlijk.
Verwijderd
met fdisk/mbr gooi je toch sowieso de masterboot leeg? of het nou voor win9x of voor xp is. Ik denk dat je hd idd wel eens niet helemaal lekker kan zijn
Voor XP is er fixmbr in de recovery console.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Verwijderd
Ja ok als je eenmaal een goed draaiende installatie hebt en je problemen krijgt die mbr gerelateerd zijn, maar hij moet toch opnieuw installeren heb je al is de flatcable van je hd vervangen? Ik heb op m'n werk ook wel is van die onverklaarbare fouten en dan blijkt er een stukje van de kabel te verfrommeld oid te zijn. Is misschien het proberen waard.
Probeer eens een cd met Windows XP SP1 of Windows 2000 SP3 geïntegreerd !?
Pagina: 1