Toon posts:

ADSL van USB naar Ethernet multi-pc: kan het goedkoop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een ADSl abonnement van KPN met een USB modem. Ik heb genoeg van dat modem (valt soms zomaar uit) en wil dus overstappen op ethernet, zodat ik twee pc's kan aansluiten zonder dat ik ergens een (sygate) server hoef te draaien. Nu leek dat multi-pc modem me wel wat, want makkelijk enzo, maar 299 euro is toch wat aan de dure kant. Er zijn vast goedkopere oplossingen. Heeft iemand al zo'n overstap gemaakt en wat heeft die precies gedaan?

Verwijderd

ik heb een normale etehrnet modem maar daar zitten dus ook al router functies enz in en die heb ik aan switch hangen en werkt allemaal net zo goed als een multi pc modem.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Je USB modem verkopen.
Een 2de handse multipc modem kopen op bv http://www.marktplaats.nl/

Dat bijelkaar heb je het toch redelijk goedkoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, normaal modem en een switch dus... wel getweaked, dat modem? En om daarnaast mijn eigen netwerkje te houden, moet ik dan 2 netwerkkaarten per pc hebben, of kan dat dan gewoon weer via die switch?

Overigens, Vae, ik heb op marktplaats al gezien dat ik niet de enige ben die van zijn USB modem af wil ;)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 22:34

DinX

Motormuis

Het makkelijkste is dan eigenlijk een Draytek 2600. Dat is een ADSL modem met ingebouwde router (of een router met ingebouwde adsl-modem, whatever) :)
Daar kan je dan 4 computers aanhangen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 12:39:
Ok, normaal modem en een switch dus... wel getweaked, dat modem? En om daarnaast mijn eigen netwerkje te houden, moet ik dan 2 netwerkkaarten per pc hebben, of kan dat dan gewoon weer via die switch?

Overigens, Vae, ik heb op marktplaats al gezien dat ik niet de enige ben die van zijn USB modem af wil ;)
je kan helas niet zomaar adsl op je switch pluggen
dus:
muur -->adsl modem ->switch ->comps
Dat kan niet
je kan erwel een oude computer tussen hangen lees hiervoor de faq over internet delen :)

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

DinX schreef op 11 February 2003 @ 12:42:
Het makkelijkste is dan eigenlijk een Draytek 2600. Dat is een ADSL modem met ingebouwde router (of een router met ingebouwde adsl-modem, whatever) :)
Daar kan je dan 4 computers aanhangen.
Maar deze is nog relatief prijzig, voor dezelfde variant, maar dan het merk E-Tech ben je € 139,-- kwijt (analoog) of ergens in de € 170 (ISDN). Is dus ook een modem met ingebouwde router incl. 4p switches.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:04
nu het hier toch over het multi pc modem gaat, wil ik graag weten wat nu de snelheid van de switch in het modem is, issie 10 mbs of 100mbs, want bij kpn staat 10mbs en op routershop.nl staat :

code:
1
2
3
4
Alcatel SpeedTouch 510 Versie 4 ADSL modem router 
+ 4 poort switch 

Inclusief 4 poorts 10/100 Switch

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Haco schreef op 11 februari 2003 @ 15:08:
[...]

je kan helas niet zomaar adsl op je switch pluggen
dus:
muur -->adsl modem ->switch ->comps
Dat kan niet
je kan erwel een oude computer tussen hangen lees hiervoor de faq over internet delen :)
met het huidige "normale" ethernet modem dat KPN levert kan het wel, die heeft namelijk een ingebouwde router
Pagina: 1