Onnodig Qouten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nihitsia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 10:06

nihitsia

The Banana goes on always on

Topicstarter
Er is al een topic over geweest maar die dateert uit 2001. Dus wou ik dit wel weer even melden.
Het zou toch gewoon wel even als melding in de faq worden gezet dat je niet gelijk de openingspost moet gaan quoten. Een quote is om te reageren op een reply die off-topic/over een ander aspect van de post gaat. Je kan natuurlijk als argument aanvoeren dat het slechts een klein beetje scrollwerk is maar wel irriterend. Het is toch niet zoveel moeite om dat even in de algeme faq te vermelden?
Ik zeg niet dat ik er "nog" een regel bij wil hebben maar gewoon een vermelding in de faq. Het is gewoon zinloos dat die mensen dat doen.

ps. Dit schijnt het topic te zijn waar ik al mijn dankbetuigingen mag doen. dus bij deze. _/o\o_

Gamebak Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik ga het toch lekker zeggen >:) :+ : niet weer een regel erbij...

zonder gekheid, de FAQ staat al zo vol en is al zo lang... dat ding wordt al amper gelezen, en hoe langer die wordt, ... nouja vul zelf maar in.

dan heb ik toch liever dat de FAQ wat algemener van aard blijft en wat korter met de broodnodige 'regels' zodat het forum netjes blijft en iedereen met elkaar normaal overweg kan enzo..

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:38

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik probeer het zelf zo weinig mogelijk te doen, maar het komt voor helaas :P

Serieus: LuNaTiC heeft gelijk, meer regels, wordt haast niet gelezen

[ Voor 75% gewijzigd door Kees op 11-02-2003 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wat let ons 'users' om, als het TE erg is, vriendelijk erop te wijzen dat de quote overdreven en overbodig is (voorbeelden inderdaad volop te vinden)? Juist, niets!

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
achja je zal je er maar druk over maken............
en de faq is naar wat ik heb horen zeggen al lang genoeg :P

[ Voor 79% gewijzigd door Kees op 11-02-2003 12:27 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:17

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
we are borg, vipergts, hartelijk dank om het punt van deze meneer te demonstreren, ik heb de quotes derhalve maar weggehaald omdat ze toch niets toe voegden.

We snappen allemaal wel wat er bedoeld wordt, een demonstratie is dus niet gewenst.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kijk maar eens in dit topic en zie daar dat onnodige en toegepaste quotes het e.e.a. niet echt verduidelijken.

Goed voorbeelden hoe het NIET moet.

Nogmaals, als user kun en mag je meewerken aan de opvoeding van je mede GoT'ers.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Je kunt mensen er ook op gaan wijzen als ze schuin de straat oversteken.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

justmental schreef op 11 February 2003 @ 12:32:
Je kunt mensen er ook op gaan wijzen als ze schuin de straat oversteken.
:D

Ik begrijp dat je het slordig en overdreven vind staan, maar je doet er echt weinig aan en het beste is je er niet aan storen denk ik dan :). Regels kan je opstellen, maar zo worden het er wel steeds meer. En als user iemand er op wijzen dat hij overbodig quote geeft ook extra offtopic gechat in een topic, is dat dan beter :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:11

rammes

koekebakker 1e klas

LuNaTiC schreef op 11 February 2003 @ 12:04:
ik ga het toch lekker zeggen >:) :+ : niet weer een regel erbij...

zonder gekheid, de FAQ staat al zo vol en is al zo lang... dat ding wordt al amper gelezen, en hoe langer die wordt, ... nouja vul zelf maar in.

dan heb ik toch liever dat de FAQ wat algemener van aard blijft en wat korter met de broodnodige 'regels' zodat het forum netjes blijft en iedereen met elkaar normaal overweg kan enzo..
ik heb over het "onduidelijk" lezen van de FAQ en met name de updates daarvan een mailtje gestuurd naar JVS (nav een pushmessage) dat men een ander systeem moet bedenken over het naar de gebruiker toe laten weten van veranderingen van en nieuwe FAQ's, er is zoveel aan diversiteit dat ik het niet meer weet waar wat staat over wat je wel en niet mag. en met name wanneer er iets is veranderd.

m2c

[ Voor 6% gewijzigd door rammes op 11-02-2003 12:46 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er moet gewoon niet zoveel veranderen, kleine dingetjes zoals dit moet je niet met een PushMessage naar elke gebruiker pushen, daar is het veel te triviaal voor. Het kan wel ergens opgeschreven worden, maar het hoort niet bij de 'policy' in elk geval. Die moet kort, kernachtig en duidelijk zijn.
Overigens mag die wel eens aangepast worden en zou een PM met daarin de centrale punten van de policy best weleens gepushed kunnen worden naar alle users. (met daarin de belangrijkste regels mbt starten van een goed topic (zie sig) en ontopic en onderbouwd reageren en niet in een topic zeggen dat het topic dicht moet of dat het slecht is, maar via Topicreport dat doen).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuardianAngel schreef op 11 February 2003 @ 12:31:
Kijk maar eens in dit topic en zie daar dat onnodige en toegepaste quotes het e.e.a. niet echt verduidelijken.

Goed voorbeelden hoe het NIET moet.
En dus maar helemaal afschaffen?

Quoten vind ik een goed gebruik, zodat je weet waar je op reageert als je een op specifiek punt wilt ingaan. Dat mensen op GoT niet weten hoe ze moeten quoten (gebrek aan Netiquette kennis) is weer een ander probleem. Dat merk je bij emails ook zo veel, de meeste mensen kennen de Netiquette gewoon niet (o.a. het "hoe quote ik" deel uit de email/mailinglist netiquette).

Als je op de hele post ingaat dan hoef je niet per se te quoten om dat de originele post toch in hetzelfde topic gaat, maar een samenvatting van de quote is wel degelijk handig om te recapituleren waar het ook alweer om ging (m.n. bij multipagina topics).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ten eerste, ik stoor me er niet aan, omdat ik het gewoon niet vaak voorkomt, het kan natuurlijk ook zijn dat ik er gewoon overheen lees en het niet door heb :+.

Maargoed, het blijkt voor een aantal users toch irriterent te zijn, aangezien hier vaker LA topics over zijn geweest.

Ik vind dit zelf een beetje te vergelijken met 'Mvg $naam' onder elke post te zetten. Hiervoor is echter wel een regel gekomen en af en toe wordt het ook weggemod met een melding erbij dat dat niet gewenst/nodig is.
Ikzelf heb dan ook zoiets van, 'tja, zo kweek je dat dat users vinden dat er te veel regels zijn'.

Vandaar: Het zou dan imo wel in de FAQ (/in MED) opgenomen kunnen worden. Maar dat het daar dan ook bij blijft, dus niet er actief op modden.
Nou kun je je afvragen wat voor een nut het heeft om het in de FAQ (/MED) te zetten.
Oke, veel users lezen de FAQ niet, maar toch veel ook wel. Een linkje naar die FAQ (/MED topic) kan ook wel eens worden gepost, als meerdere users de startpost onnodig quoten. In zo'n geval staat het imo helemaal niet streng, aangezien in dat geval het wel duidelijk is dat het quoten van de startpost niet nodig is.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

De policy en FAQ zouden twee andere dingen moeten worden. Dit is duidelijk iets wat wel in een FAQ kan onder "hoe moet ik quoten" en dan een uitlegje erbij, met tags enzo en dan ook erbij melden dat een complete post quoten als je er direct onder repliet niet echt nuttig is.

Maar dan moet toch eens dat "policy" en "FAQ" gescheiden worden, want een policy moet kernachtig, to the point en kort zijn, de FAQ mag wel uitgebreid zijn (als-ie maar overzichtelijk is met een index).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
JvS en Databeest begrijpen wat ik bedoel. Er zijn (vrij veel) mensen die zich eraan irriteren. Als je niet kenbaar maakt dat het zo niet hoort hoe moeten die mensen het dan leren? Een extra regeltje in de FAQ moet er dan toch wel bijkunnen?

JvS heeft idd ook een goed punt met de policy en FAQ gescheiden houden. Een FAQ is voor de dingen als "hoe zit dit ook alweer" een policy voor het (post)beleid.

Ook kan ik wel iedereen apart erop aan gaan spreken. dat leidt denk ik zoals al gezegd op vele off-topics/flames en irritatie. Ik ben tenslotte ook nog steeds een redelijke beginner hier en geen modje.

offtopic:
Ik ben maar 16 kees, als je me meneer noemt voel ik me zo over me top

Gamebak Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Moah, je kan vertellen dat je dat hele stuk niet hoeft te quoten, maar doe dat dan alleen als je toch al een reply tikte. Maak anders liever een topicreportje, dan kan een mod dat oplossen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59
Als mensen op 'delen' van een vraag reageren, vind ik het geen punt.

Het is pas irritant als mensen meteen in het begin een heel bericht posten (zonder specifiek op deelvragen in te gaan), en dan daaronder iets zeggen dat niet veel langer is van 'ja, dat heb ik ook, goh, hoe zou je 't oplossen :? ' o.i.d.

Maar ik ben het helemaal met Lunatic e.a. eens: alsjeblieft *NIET* nog meer regeltjes in de algemene FAQ's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

als er nu eens een knoppie bijkomt die een linkje invoegt in je bericht waarmee je een bericht quote, maar dat de tekst vervangen word door [knip]

ik denk dat je het probleem daarmee wel oplost, aangezien de meeste mensen dit waarschijnlijk zullen gebruiken om aan te geven op wie ze reageren ipv hun hele bericht quoten, hetgeen erg lastig leest soms.

voorbeeld is dus:
ik weet dat dit weer op een regel lijkt gebaseerd om de luiheid van mensen tegen te gaan, maar ik zie het meer als een handige feature

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mja, dan is een discussie soms wel erg lastig te volgen. Moet je weer helemaal terugzoeken wat die persoon daar ook al weer vertelde enzo.. dat schiet niet op.
Overigens slaat het woord 'quoten' volgens mij dan nergens meer op, of heb ik dat mis? :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

quoten klopt dan niet meer nee, maar we hadden t gelukkig niet over naamgeving ;)

misschien een pop up schermpje waarin alleen het gelinkte bericht staat ?
ik weet niet of dit technisch haalbaar is enzo, maar het zou het jump-to-message systeem wel werkend maken, want als een pagina nog niet helemaal geladen is, dan is het bijna onmogelijk om direct naar een message te springen (iig in IE6 met 100ppp)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:59

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

De meesten van ons zullen denk ik nauwelijks zitten te wachten op pop-ups Atgast :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
Zoals ik al zei in mijn openingspost suggereer ik niet een nieuwe regel maar gewoon een melding dat het wel zo handig zou zijn. Als je niet weet wat je "fout" doet blijf je het "fout" doen.

Zo een knip quote bestaat volgens mij al atgast. Gewoon zoals ik het doe: Namen noemen. Is geen speciale knop voor nodig :)

[ Voor 5% gewijzigd door nihitsia op 11-02-2003 22:52 ]

Gamebak Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Quoten hoeft ook niet, maar in het enorme tempo waarmee men hier topics vollult zitten er al gauw 4 posts tussen. Misschien is het een idee om alleen korte posts te qouten of alleen die zinnen waar je op in gaat.

Als ik mensen een post van een scherm lengte zie quoten, en er dan 1-2 zinnen commentaar op geven, krijg ik ook zo'n |:( gevoel

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Atgast schreef op 11 February 2003 @ 22:18:
quoten klopt dan niet meer nee, maar we hadden t gelukkig niet over naamgeving ;)

misschien een pop up schermpje waarin alleen het gelinkte bericht staat ?
ik weet niet of dit technisch haalbaar is enzo, maar het zou het jump-to-message systeem wel werkend maken, want als een pagina nog niet helemaal geladen is, dan is het bijna onmogelijk om direct naar een message te springen (iig in IE6 met 100ppp)
Zoals Oscar the Grouch al zegt, geen pop ups! Zijn een hoop mensen op tegen, " pop ups zijn evil" ©chem.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Captain Pervert schreef op 12 februari 2003 @ 18:40:
Misschien is het een idee om alleen korte posts te qouten of alleen die zinnen waar je op in gaat.
Dat is nou het hele punt van kwoten :+
Als ik mensen een post van een scherm lengte zie quoten, en er dan 1-2 zinnen commentaar op geven, krijg ik ook zo'n |:( gevoel
Gelukkig, dan ben ik niet de enige.

Maar goed, ik denk dat degenen die ook in Nieuwsgroepen posten en gepost hebben dan ook in het voordeel zijn.

http://leerquoten.monster.org/ <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Zo'n regel gaat natuurlijk niet werken.

Als je een openingspost hebt van 5 alinea's en elke alinea grofweg 10 pagina's, wat in SG geregeld voorkomt bij serieuze problemen, zou je niet meer een gedeelte of een zin mogen quoten omdat de FAQ zegt dat je de openingspost niet mag quoten 8)7

Werkt niet. Sim-pel.

Verder wordt de FAQ dan idd minder leesbaar.

Dividend for Starters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

PromWarMachine schreef op 13 February 2003 @ 01:37:
[...]
...zou je niet meer een gedeelte of een zin mogen quoten omdat de FAQ zegt dat je de openingspost niet mag quoten 8)7

Werkt niet. Sim-pel.
Dat zou de Fsckin' FAQ niet eens in hoeven als Joe User niet zo stompzinnig lui en ongeinteresseerd zou zijn in het naleven van een paar heel gemakkelijk aan te leren basisbegrippen en grondregels zoals die ook onder de naam
Nettiquette
bekend staat.

Sim-pel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 22:54
Waarom onnodig quoten verbieden, als het storend is dan wordt er vast wel door een modje op de juiste manier opgereageerd :)

|>

Pagina: 1