[AOPEN]Brander blijft maar lezen.

Pagina: 1
Acties:

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 11:54
Ik heb een AOPEN brander 40x48x12 (CR4048) en als Cd, Cd-r of Cd-rw erin stop dan begin hij als een gek te laden en stopt er niet mee.
Hierdoor kan ik geen cd's lezen of branden.

Ik heb een
AOPEN AK77 Pro (nieuwste bios)
AMD Thunderbird 1.4
512 DDR,
Geforce 4 TI 4200,
Creative Sblaster 5.1
Windows XP Prof NL compleet up-to-date behalve SP1 die ik er ook niet op ga zetten.
Nieuwe firmware van AOPEN voor de brander al gedownload en geinstalleerd.

Dus ik brander terug brengen voor repartie (brander bleek een moterisch probleem te hebben)en zij hebben na de reparatie de brander getest in de winkel en het werkte volgens hun.
Dus ik sluit hem thuis weer aan en weer hetzelfde probleem.
Hier op de TD van de RUG ook geprobeerd op onze test bak en precies hetzelfde probleem.
Ook op de test bak draait ook XP en voor de rest verschilt de configuratie compleet.
Iemand een oplossing voor dit probleem?

Ik heb de search al gebruikt en de FAQ door gelezen maar daar stond niet veel soeps in.

[ Voor 9% gewijzigd door Loev op 11-02-2003 12:27 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
volgens mij gewoon overleden zoals jij ook al denkt. ik heb van het weekend twee 40 speed aopens gehad die dit probleem ook zomaar hadden. ze zitten nu al in de doos voor de rma. het zijn zowieso ruk branders naar mijn idee, geef mij maar LG.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03 21:22

n00bs

Het is weer Zomer!

idd aopen is voor cdr/rw/dvd echt een ruk merk.

Breng hem terug en koop een plextor of liteon,

succes

• Sebastian
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gewoon inruilen die handel. Gek dat ze zeggen dat het bij hun wel werkt, terwijl jij het zelf al op meerdere plekken hebt getest...

offtopic:
Schrijf je nog steeds webrecensies? Je taal- en spellinggebruik lijkt namelijk nergens op ;)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb dat ook wel eens meegemaakt dat een winkel stug bleef volhouden dat het apparaat bij hun wel werkte... terwijl wij hem op VEEL verschillende en verschillende machinesn hadden getest... ;) en nergens werkte die dus...

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ben het eens met smvs, aopen heeft geen goede branders, misschien kun je even kloten met de IDE instellingen (zet em es op slave ipv master of andersom(hangt ervan af hoe je het hept) Je kunt ook een andere ide kabel even proberen (hang em bijv eens op de primaire ipv secundaire (of andersom :) ) Je kunt zelf nog wat kloten voordat je em weer laat bekijken door de computerwinkel ieg. Als hij het dan nog niet doet, ruil em dan om voor bijv een lite-on, hier hebben de meesten wel goede ervaringen mee.

• Loev
Ik de brander gekocht bij een klasgenooit waarvan de vader een computer winkel heeft. (kreeg 5% korting ;) )
Hij zit hier ook bij mij op stage en hij gaat de brander testen op een linux systeem als hij tijd heeft.
Ik ben benieuwd of die daar dan wel werkt, wil het iig zelf zien voordat ik de brander weer mee naar huis neem.

offtopic:
Sabas zeur niet het was haast werk :)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

5% :? is dat nou echt de moeite waard :?
Een fikker kost rond de 60 Euro.... krijg je 3 Euro korting... WOW :D

Anyway Lite On is geloof ik zelfs goedkoper dan crappy A-open ;)

Verwijderd

Ik heb ook last van dit probleem, met dezelfde brander (AOpen 4048). Nu heb ik geen geld voor een nieuwe brander, dus ik probeer het al dagen op te lossen, weet niemand hoe het eventueel nog opgelost kan worden (zonder dus een nieuwe brander kopen o.i.d.)?

Ik heb de nieuwste drivers al geinstalleerd, de orginele firmware geinstalleerd, de brander opnieuw aangesloten, software opnieuw geinstalleerd, maar niets helpt...

Dus als iemand iets anders weet :)

• Loev
Heb net getest in DOS met die jongen en daar werkt de brander ook al niet.
En weten niet of de clean werkte want we hoorde geen geluid/muziek.
Dus morgen bon mee en dan krijg ik missschien een nieuwe.

BTW ga jij vaak naar lans? Het schijnt dat ze hierdoor kunnen beschadigen, ik bent heel erg voorzichtig met het verslepen maar ik weet niet hoe andere mensen zijn?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

MK9>

Oplossing... garantie claimen en ander merk eisen! en als ze daar niet in mee willen gaan sta jij in het volledige recht om je geld terug te krijgen, al zullen de meeste winkels beweren dat dit niet zo is... ;)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ja idd je wil echt geen nieuwe aopen, zelfs met 5% korting :) Probeer een ander merk te regelen.

• Ethnocentrix
  • Laatst online: 23:03

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

hm, heeft neits met de brander te maken, maar wel met Aopen.

Ik heb hier een 56x speed cd-rom drive van Aopen in m'n systeem die al na 2 weken verrot was(moet ik nog terugbrengen), en die 40x speed cd-rom drive in m'n ma's pc is ook (bijna) verrot.

nee, geen Aopen meer voor mij.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 17:24

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Allereerst excuses voor het kickje , maar ik wilde net een cd fikken en dat ging dus niet meer:

Zelfde brander : Aopen 4048 (40x12x48)
Hij heeft het altijd zonder problemen gedaan alleen vandaag toen ik via Nero een cd wilde branden bleef hij alleen maar lezen (lampjes bleef knipperen)
Nero sloeg daardoor vast wat te voorkomen was , als ik de cd lade open deed.
Tot op een gegeven moment dat ik de cd moest invoeren en de brander geen cd zag en maar bleef lezen.
Via CloneCD geprobeerd te kopieren en dit ging ook niet (zelfde probleem)
Pc opnieuw opgestart -> zelfde probleem
PC uit en aan gezet -> zelfde probleem.

De brander heeft al de nieuwste firmware 1.07.

Is hij nu dood mijn brandertje ;( of is er nog hoop 8)7 ?

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ben bang dat je brander gaar is, net als de mijne ..
Precies dezelfde, de CDW4048 met 1.07 bios.
Cd, erin... oneindig knipperen, nada
Zit alweer 10 weken te wachten op vervanging (RMA) :(

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

mijn 2 leven nog *klopt af*(en dan is er een 32x@40x >:) )

ook al andere merken CDR geprobeert?

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 17:24

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ja TDK 's en LifeTec , zelfs een spel cd (wolverine's revenge) bleef draaien.
Heb hem via Mycom dus zal hun eens ff bellen.

Ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben als ik dat van Madrox lees.

[Update @ 12:46]

Mycom gebeld en de brander wordt omgeruild.
Zal waarschijnlijk 2 weken duren. MyCom zegt zelf een voorraadje te hebben liggen en ik krijg een nieuwe brander terug.
Weet niet of het een echte nieuwe is (52x) of dat ze me een zelfde exemplaar terugsturen (40x)

In ieder geval thanx voor de reply's

[ Voor 50% gewijzigd door Frostbite op 30-05-2003 12:46 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Zeiden ze tegen mij ook hier in Utrecht, 2 a 3 weken....
Zit nu alweer 10 weken te wachten :(

ps; oww had ik dat niet gezegd, naja het is van MYCOM

[ Voor 24% gewijzigd door Madrox op 31-05-2003 04:41 ]

Verwijderd

Ik heb ook een 40x12x28 AOpen brander maar het zijn idd kut dinge.. net straaljagers :( mijne doet het nog wel maar ken genoeg die er problemen mee hebben gehad de volgende keer ga ik voor Lite on :D nooit gehad maar vaak genoeg ingebouwd getest en bij vrienden/kennisen gezien oja en LG is goed :P plextor ook wel maar ik vind plextools niks :P inruilen of de vuilnisbak met dat ding dus :) of verkope voor grof geld aan noobs :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 10:11 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

je kan prima zonder plextools draaien dus dat vind ik eigenlijk een non-argument :+

Verwijderd

Madrox schreef op 31 May 2003 @ 09:50:
je kan prima zonder plextools draaien dus dat vind ik eigenlijk een non-argument :+
offtopic:
Das waar zeg ook niet dat dat het enigste prog is om mee te fikke vind het gewoon een kut proggie :) of heerst hier geen vrijheids van menings uiting :P
tis ook geen argument maar vind dat ook niet zo nodig op een zaterdag ochtend :) :P 7(8)7

Verwijderd

ik heb zelf ook problemen met Aopen branders
ik vind het ook klote dingen veel lawaai en komt niks uit
ik had zelf een 32x12x48 al na 2 weken gaf dat ding al problemen. alles geprobeerd maar niks hielp ( software, master slave instellingen, DMA, firmware, noem het maar op)
al ik er een cd instopte leeg of niet leeg gekopiereerd of legaal, dan begon ie op te spinnen en stopte niet meer resulteerde meestal in vastlopers in win98 en foutmeldingen in win 2k
nu brander op gestuurd naar aopen en zeggen ze dat er niks aan de hand is en dat ik ff € 60 onkosten moet gaan betalen. JA bekijk et ff. nooit weer Aopen optical drives
in middels een LG 48x24x48 en die doet het perfect en is nog stiller ook dan die Aopen
Pagina: 1