problemen met KPN Chicago 440C telefoon (huistoestel)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.712 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik heb hier een KPN Chicago 440C toestel, volgens mij is het een toestel van SIEMENS..... ik kan er 'opeens' niet meer mee bellen.... :'( op het schermpje knippert er een tekst met 'Basis 1'... ik heb een beetje zitten klooien bij de instellingen, maar dan vraagt het toestel om een pincode, die ik niet heb...... kan iemand me misschien helpen met dit probleem? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Toestel zoekt de basis....

Download de handleiding. Meestal is trouwens 0000 bij Siemens/KPN de standaard pincode (mits deze niet is gewijzigd uiteraard).

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

als de tekst basis 1 op je sherm knipperd lijkt me dat je niet aangemeld bent bij een basis station.

moet je eff in het boekje kijken waar je dat kan instellen

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
heb de handleiding niet.... is een toestel op m'n werk... heb op internet gezocht, maar kan het niet vinden. De pincode 0000 werkt niet.... krijg als ik toestel aanmeld weer een knipperende tekst met 'aanmeldingsprocedure basis 1'...... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

kan je dan niet een van de techneuten op je werk vragen
of ben jij dat juist :X

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Alle handleidingen staan gegarandeerd op het net hoor. Heb geen zin/tijd te zoeken maar heb ooit voor diverse toestellen bij Siemens/KPN alles kunnen vinden. Vraag anders de KPN waar ze staan, mensen zijn niet te beroerd je te helpen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
ik werk in een winkel, sta hier alleen.... ik kan geen helpdesk ofzo bellen, want toestel doet het nu dus niet.... heb op de site van kpn gezocht naar handleiding, maar kon het niet vinden...... daar zit ik hier dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
ok, handleiding gevonden! Even checken wat ik kan doen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Grrrrrrrr.... ik ga wel even op zoek.

En 3 seconden later. hoppa gevonden

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
had iets te snel gekeken op de site, maar heb 'm gelukkig gevonden! Wel bedankt nog! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
zucht........... aanmelden toestel lukt niet, zoals het staat omschreven in de handleiding. Knipperen van 'basis 1' schijnt zo te zijn omdat toestel niet is aangemeld of geen bereik heeft met basisstation... heb alle stekkers etc. gecontroleerd, is in orde....... aanmelden lukt maar niet........ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ook geprobeerd de knop aanmelden op het basisstation in te drukken en daarna die op het toestel?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
er zit geen aanmeldknop op het basistation... volgens de aanmeldingsprocedure moet ik eerst via toestel zelf aanmelden, pincode invoeren (0000) en daarna onderdaan basisstation knop indrukken voor een lange tijd (?).... en daarna zou het toestel moeten zijn aangemeld. Lukt dus niet jammer genoeg...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Lange tijd kan enige minuten duren. Anders is, vrees ik, een van de twee kaduk.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
ik geef het op..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24202

Volgens mij moest je eerst het knopje onderop het basistation indrukken, het station gaat dan zoeken, daarna moet je het toestel aanzetten en dmv pincode aanmelden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Had hetzelfde met een of ander Philips DECT telefoontje een aantal maanden terug: Antenne van het ding kapot..en ze vragen zoveel voor reparatie dat je beter een nieuw toestel kan halen :/
Kijk na of je garantie hebt, en blijf dan wel zo doordrammen dat je een nieuw toestel krijgt ipv laten repareren. Doen ze hopelijk niet moeilijk over.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 16-07 12:44

Korakal

Up up up!

Afbeeldingslocatie: http://www.telecomadvies.nl/images/chicago440c.jpg
Chicago 440c = 4010 comfort-met-een-iets-ander-jasje....

Het knopje zou onder op het basisstation moeten zitten, is een heel klein stukje plastic; midden onderop. Ruim 10 seconden indrukken om functioneel te laten zijn.

Let erop dat je eerst even op de handset kiest: menu > instelllingen > instellingen handset > toestel aanmelden. Hij gaat dan zoeken naar een 'nieuwe' basis. Pincode inderdaad standaard 0000.

Mocht het niet lukken: ik heb zulke gevallen wel weer eens aan de praat gekregen door de basis een half uur van de stroom af te halen en de accu een half uur uit de handset. Soort van reset.
Pagina: 1