Toon posts:

[ACCESS] leeg form bij gebruik, wel velden aanwezig in desig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een applicatie in access 2000. Op een groot deel van de forms (single-form) zijn op raadselachtige wijze alle elementen niet meer zichtbaar tijdens gebruik. :?

De elementen zijn combo-boxes, invoervelden, tektvelden, etc. Dit geldt voor de form-header en het hoofdveld. De form-footer is nog wel zichtbaar (bevat alleen knoppen).

Het volgende heb ik al geprobeerd

- Help (google en GOT) O-)
- De elementen en velden zijn visible, enabled, etc.
- Bij het importeren van forms uit een wel werkende db is het ook
- Er zijn geen events bij formopen oid.
- Het is niet bij alle forms
- De analyser vindt niks
- Compact and repair veranderd niks

Wie heeft enig idee hoe dit kan komen??

Verwijderd

Gebruik je een tabel en heb je een filter tussen het formulier en de tabel gekoppeld? Dan toch daar naar kijken.

Of gebruik je subformulieren? Kijk of die niet te veel / verkeerde ruimte innemen.

Verder heeft access de vervelende gewoonte dat als je aflsuit net nadat je iets verandert hebt (dus ook het toevoegen van een object) en de focus zich dan nog in die popupmenuttje bevindt (met de properties van de geselecteerde object) dan slaat ie soms niet (de laatste) wijzigingen op.

Verwijderd

Bij het on load event kun je eventueel hard opgeven welke objecten .visible = true moeten zijn. Op die manier weet je 100% zeker dat ze getoond gaan worden.
Tip waarbij je moet kijken of je subforms wel de juiste grootte hebben lijkt me de meest logische.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 11:45:
Gebruik je een tabel en heb je een filter tussen het formulier en de tabel gekoppeld? Dan toch daar naar kijken.

Of gebruik je subformulieren? Kijk of die niet te veel / verkeerde ruimte innemen.

Verder heeft access de vervelende gewoonte dat als je aflsuit net nadat je iets verandert hebt (dus ook het toevoegen van een object) en de focus zich dan nog in die popupmenuttje bevindt (met de properties van de geselecteerde object) dan slaat ie soms niet (de laatste) wijzigingen op.
gebruik geen filter, en de afhandeling van events (setfocus) klopt ook!

Het was gewoon in een keer pleite?!?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 11:52:
Bij het on load event kun je eventueel hard opgeven welke objecten .visible = true moeten zijn. Op die manier weet je 100% zeker dat ze getoond gaan worden.
Tip waarbij je moet kijken of je subforms wel de juiste grootte hebben lijkt me de meest logische.
Heb het geprobeerd, maar werkt niet, hij laat het form gewoon niet zien.

Heb ook geen subforms, het is simpelweg een single form met een zooi velden en comboboxes....

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Als je in een nieuwe database alle objecten importeert, wat krijg je dan? Foutmeldingen bij het importeren van Forms? Zelfde resultaat?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Topicstarter
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 Heb het al gevonden.

Was eigenlijk vrij simpel. De back-end was alleen lezen gemaakt :(

Heb het alleen lezen verwijderd, en alles was weer OK. O-)

En daar ben ik dus twee dagen mee bezig geweest...... Dat houden we dus stil hé :+

Bedankt in ieder geval voor jullie moeite :)
Pagina: 1