Toon posts:

[C++] Keyboard invoer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet er iemand hoe je het beste keyboard invoer kan doen in een C++ Windows applicatie. DirectX ga ik niét gebruiken(te grote sdk, en m'n applicatie werkt al via opengl), en het gebruik van bijvoorbeeld keys[VK_RIGHT] is ook geen optie, vermits je daarmee volgens mij het verschil tussen hoofdletters en kleine letters niet kan bepalen, en het numerieke keypad gescheiden wordt van de cijfers die onder de functietoetsen staan. 'keys' is wel handig vr spelinvoer, maar niet om teksten of commando's in te typen die bijvoorbeeld symbolen of kleine letters bevatten ipv drukletters.

Alvast bedankt!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

en m'n applicatie werkt al via opengl
ogl en dx werken best goed samen hoor ;)

Maar iig, wat dacht je van gewoon de window messages af te vangen? WM_CHAR, WM_KEYDOWN en WM_KEYUP?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn schreef op 11 February 2003 @ 10:51:
[...]

ogl en dx werken best goed samen hoor ;)

Maar iig, wat dacht je van gewoon de window messages af te vangen? WM_CHAR, WM_KEYDOWN en WM_KEYUP?
OIC! Ik gebruikte totnogtoe enkel WM_KEYDOWN, vandaar dat deze geen hoofdletters ofzo aannam.
Kan je met WM_CHAR een case structuur plaatsen die wél het onderscheid tussen kleine letters en hoofdletters benut?

p.s. ogl en dx werken mss goed samen, maar ik vind dx nogal complex (alhoewel directinput wel meevalt). Ook zie ik het nut niet om beide te mengen, vermits het een eventuele linux port dan later een beetje in de weg gaat staan :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 10:58 . Reden: aanpassing ivm eerste quote-deel ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

zie de MSDN
WM_CHAR geeft gewoon de character codes erbij in een van de parameters

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn schreef op 11 February 2003 @ 10:57:
zie de MSDN
WM_CHAR geeft gewoon de character codes erbij in een van de parameters
- msdn -> wie zegt dat ik MSVC++ gebruik? :p (Dev-C++ is beter en gratis :))
- Thanks a lot! Das exact wat ik nodig heb!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 11:00:
[...]

- msdn -> wie zegt dat ik MSVC++ gebruik? :p (Dev-C++ is beter en gratis :))

uhm, hallo? MSDN is de win32 API documentatie. Of je nou visual studio gebruikt of niet, de MSDN blijft de eerste plaats waar je moet kijken als je win32 apps maakt

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn schreef op 11 February 2003 @ 11:03:

[...]

uhm, hallo? MSDN is de win32 API documentatie. Of je nou visual studio gebruikt of niet, de MSDN blijft de eerste plaats waar je moet kijken als je win32 apps maakt
[edit: server niet bereikbaar na post :s]

Oeps *schaam* effe vergeten dat die ook online staat |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 11:07 ]

Pagina: 1