Toon posts:

[HTML + PHP] wiskundige formules?

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig om via imode een aandelen site te maken. Nu heb ik de volgende regel:

AEX   <b><?php echo ("$quote->last"); ?> &nbsp <?php echo ("$quote->change"); ?></b>

Deze doet het goed, en haalt van yahoo finance de laatste koers van de aex en het verschil. Yahoo levert deze koersen om ze te kunnen laden in eigen pagina's.

Mijn probleem is dat ze geen % verschillen leveren en dat ik die graag zou willen laten zien. Dus dacht ik eenvoudig een formuletje toe te passen :)

<?php echo ("$quote->change"); ?>/<?php echo ("$quote->last"); ?>*100

Maar dat gaat natuurlijk niet werken. Dat geeft gewoon:

AEX 278.91 +4.11 +4.11/278.91*100

Zou iemand mij opweg kunnen helpen met het plaatsen van formules ?

Bedankt alvast

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

dat komt ten eerste omdat je het gedeelte *100 niet tussen <? ?> tags hebt staan. Het wordt dus gewoon ge-output als HTML, en ten tweede is je code erg onoverzichtelijk.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:37
Verschil berekenen in procent?

Volgens mij is dat nog altijd:
code:
1
(nieuwe koers - oude koers/ oude koers) * 100

https://fgheysels.github.io/

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ik denk dat je enige basiscursussen PHP moet gaan volgen. Je mist namelijk een cruciaal begrip tussen wat PHP kan doen en wat HTML voor je doet.

Je laat PHP nu getallen weergeven in de HTML, waarna de HTML naar je client gestuurd wordt. Deze HTML is vanaf daar puur weergave.
Wat doe je dus fout:
1) Je haalt de operatoren die in PHP moeten werken UIT de PHP waardoor ze niet meer werken maar HTML weergave zijn
2) Je duwt de getallen waarmee je wilt rekenen gelijk IN de HTML dmv echo( ) zonder er wat mee te doen.

Wat kun je er aan doen?
Simpel, ga eerst eens een paar basiscursussen PHP volgen (bijv phpfreakz.nl), en je komt erachter dat dit een mogelijkheid van PHP is

PHP:
1
$percentage = ( $quote->last / $quote->change ) * 100
Dan zouden in $percentage het juiste moeten zitten. Toch klopt dit niet helemaal als je met integers rekent :) (zoek maar op in de manual)

Veel succes ermee.

[ Voor 95% gewijzigd door Glimi op 11-02-2003 10:34 ]

Dit topic is gesloten.