Toon posts:

checkboxen asp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik moet op een asp pagina het mogelijk maken dat ik maar één van de twee checkboxen aan te zetten. Maar ik mag GEEN gebruik maken van een groep met keuze rondjes. Dus weet ik niet goed hoe ik het precies moet doen.
Alvast hartelijk bedankt.

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Denk dat dat een probleem wordt, aangezien het juist de functie is van een groep om dat net te verhinderen.

Overigens denk ik dat je deze beter had geplaatst in PW, ASP is nu eenmaal proggen he.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Je zult de checkboxes d.m.v. groepjes moeten doorgeven aan een clientside script. Zo kun je clientside de regeling van de waardes van de checkboxes regelen.

Als je bijvoorbeeld een zooi checkboxes in een SPAN zet, dat zijn deze checkboxes allemaal children van die span (spanid.children), je kunt dus makkelijk een functie bouwen die ervoor zorgt dat er maar eentje aangevinkt mag zijn.

Download my music on SoundCloud

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

1. Geef de twee checkboxen een id
2. Geef de twee checkboxen een OnClick event, met daarin een functie aanroep
3. Maak een functie die die andere checkbox deselecteerd

Zoek eens naar JavaScript & select checkboxes

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:42
Heeft meer met JS te maken dan met ASP :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-> WG

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
De reden zal me even worst wezen, maar ik wil dus wel even benadrukken dat GUI design nogal belangrijk is. En dan is een "Radio button" (groep-rondje of whatever) dus WEL de juiste keuze voor je.
Wil je het echt niet, zie dan de reply van BtM909 en willem169 hierboven.

ASP is SERVER-side, dus die "ziet" niks van wat de client zit te klikken. Je hebt Javascript nodig. En BtM909 helpt je al een heel eind op weg...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1