Pomp gelijmt, kans op lekkage?

Pagina: 1
Acties:

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Topicstarter
Bij het optimaliseren van m`n waterkoeling heb ik de pomp (eheim 1048) laten vallen waarbij het aansluitstuk waar het water wordt aangezogen eraf is geknapt. Nou heb ik hem met secondelijm weer vast gezet en hij zit gewoon stevig weer vast alleen ben ik bang dat De lijm misschien gaat oplossen als het e.e.a. straks weer draait... Ik gebruik waterwetter maar kan nergens vinden of dat spul erg agressief is.
Weet iemand hoe groot de kans is dat die lijm gaat oplossen en m`n pc straks onder water staat??

I'm not as think as you stoned I am

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 07:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

Gebruik anders van die modelbouw lijm, nouja lijm, dat spul dat 'smelt' als het ware het plastic aan elkaar. Maar ik denk dat die secondelijm het wel houd, staat er niet iets op de verpakking?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Topicstarter
Nope enige wat erop staat is "secondelijm" :+
Volgens mij van m`n werk een x meegenomen ofzo.

• melvie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09-2025

melvie

Retro Icon

Ik had is een keertje ook iets gelijmt wat onder water komt maar dat ging op een gegeven moment weer loslaten dat secondenlijm werd helemaal wit enzo , misschien heeft jou lijm dat niet... ik zou toch maar een beetje oppassen...!

[ Voor 11% gewijzigd door melvie op 11-02-2003 10:09 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Sommige merken secondenlijm laten los zodra er vocht bij komt. Eigen ervaring.

ARME AOW’er

Verwijderd

Seconde lijm is idd vaak niet watervast. (ook ervaren) Lijmen met oplosmiddel (modelbouw) zijn beter. Of gebruik 2-componenten lijm met epoxy. (van dat merk met die grote koe ;) ) Daarmee heb ik mijn waterraketten gelijmt, dus zeker watervast en ook zekerweten sterk genoeg. (Raakte een keer los bij 12 bar...BAM!! )

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 10:25 ]

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Topicstarter
Damn de lijm is aan de zijkanten inderdaad al wit :/ Ik denk dat ik hem maar weer losbreek en 2 componentenlijm ga gebruiken...

• melvie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09-2025

melvie

Retro Icon

WooK schreef op 11 February 2003 @ 10:25:
Damn de lijm is aan de zijkanten inderdaad al wit :/ Ik denk dat ik hem maar weer losbreek en 2 componentenlijm ga gebruiken...
Wees blij dat je er op tijd achter kwam ik had het bij mijn modelboot, daar kon ik dus achteraan duiken 8)7, 2 componenten is idd wel een goed alternatief, als je het goed laat uitharden...

• Demo
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Weet je zeker dat alleen het aanzuigstuk kapot is? Het waterrad zit op een keramisch asje, dat is volgens mij ook erg breekbaar. Overigens is er nog geen man overboord als het kapot mocht zijn, je kan bij een Eheim-dealer al die onderdeeltjes los bestellen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Misschien kun je ook pvc lijm gebruiken, als dat ding van pvc is iig.
Pvc lijm smelt de kunststof zeg maar.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Mijn ervaring met Seconde lijm ( die met die koei) is dat het gaat oplossen in water, eerst wordt het wit en daarna laat het gewoon los. Het gaat dus om een pompje, tja het enige wat ik ermee heb gelijmd is een stukje slang waar afvalwater door moest.. Was voor school bij een Biologie proef. Maja het kreng liet los dus ik zou zeggen, kijk ff bij de gamma of praxis of bij een modelbouw winkel en het dingske laat never nooit los.
Ow ja, niet aan je vingers laten komen want die gaan ook Never nooit meer los :+

Verwijderd

chloroform is beter dat hecht echt goed aan de plastic ik heb het ook gebuikt voor me sicce nova pomp bij de aansluiting werkt prima

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Je kan volgensmij je pomp met alles lijmen wat het plastic maar als het ware aan elkaar smelt... Het effect van chloroform dus... Sommige modelbouw lijmen hebben dat ook... Gewoon ff kijken wat je kan krijgen dus...

Lijm die wit uitslaat hoeft trouwens niet altijd los te laten.. Kan ook een deel van het uithardingsproces zijn... duurt meestel wel een dag of 3-4 namelijk voordat de lijm echt hard is...

[ Voor 31% gewijzigd door Apen-nootjes op 11-02-2003 20:15 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Chloroform, of gewoon PVC-lijm. Ik heb van die Griffon/Bison hard-PVC-lijm, heb ik ook gebruikt om een slangpilaar in m'n Sicce Nova vast te lijmen. Kan erg veel druk aan, en is 100% waterdicht.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 14:38

Corn

Raar jongetje

Ik heb superlijm gebruikt om mijn 1048 te lijmen... Na mijn ongelukje met de waterkoeling was door een beetje extreme druk het pompdeksel er af geknalt... 1 van de lipjes waar dat gedeelte mee vast geklemd zat was afgebroken. Gewoon met superlijm gelijmd en heel stevig aangedrukt. Voorlopig werkt het nog :)

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
met PVC lijm idd :) dat heb ik gebruikt om mijn Radiator te modden :) werkt perfect!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
PVC lijm op metaal gaat meestal niet zo goed hoor.
of heb jij een plastic rad :?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• ReseTTim
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

bobo1on1 schreef op 12 February 2003 @ 00:40:
PVC lijm op metaal gaat meestal niet zo goed hoor.
of heb jij een plastic rad :?
bepaalde delen @ zijn radiator zijn van plastic zoals de kap.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Topicstarter
Aangezien hij redelijk vast leek te zitten, heb ik hem vanacht gewoon in een emmer laten draaien en vooralsnog zit hij nog steeds vast. Ik laat hem tot vanavond weken en als hij dan nog vast zit, laat ik het gewoon zo.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
als je je pomp IN je reservoir laat draaien (wat de 1048 goed kan) is het natuurlijk geen probleem.
Verder is secondelijm redelijk agressief spul wat plastic betreft (het vreet je plexi ook op)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:31

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Chloroform ken je trouwens dniet kopen bij de gamma, dan moet je bij de apotheek zijn.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-02 21:17
bassie !! wie is die mooie meid in je avatar ? :)

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Pagina: 1