Toon posts:

[wsh] telnet naar printer + commando uitvoeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
situatie: een netwerk met een paar honderd printers. Dit netwerk was voorheen een ipx (novell) netwerk, nu migratie van novell naar w2k. Ipx moet als het even kan op bulk wijze worden uitgeschakeld op alle printers. Meeste printers zijn hp printers waar naar een telnet sessie mogelijk is. Daarna kan ik met een commando als ipx/spx:0 of ipx-config:0 of novell:0 het complete ipx gebeuren uitschakelen op die printer.
De ip nummers van al deze printers kan ik inlezen uit een txt bestand.

Enfin, ik probeer met vbscript/wsh een telnet sessie te maken naar een printer.

Dim oShell
Set oShell = WScript.CreateObject ("WScript.shell")
oShell.run("telnet <ip-nummer",1,true)
Set oShell = Nothing

Maar nu maak ik wel connectie, maar nu kan ik niet nog een commando erna geven, en daar gaat het me dus om.
Als ik dit doe:

Return=oShell.Run("telnet msteoc042.mst.medtronic.com & exit" , 1, true)

dan wordt het exit commando compleet genegeerd, waarschijnlijk omdta het opzetten van de telnet sessie wat tijd kost?

Als ik na die regel een wscript.echo("bla") zet dan krijg ik die bla pas te zien als ik zelf die telnet sessie heb gesloten(logisch, dat doet die true parameter in die regel).

Is het mogelijk om in deizelfde regel aan te geven dat hij wel een tweede commando moet uitvoeren maar daar mee moet wachten totdat het uitvoeren van het eerste commando klaar is?
Of is het mogelijk dat tweede commando in een aparte regel te zetten, maar dan wel zo dat dat tweede commando wordt uitgevoerd in hetzelfde console venster als dat die eerste heeft aangemaakt?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Kan je niet een extern bestand met commando's gebruiken? Zoals je ook kan met ftp -s. :)

Verwijderd

Topicstarter
helaas heeft telnet die optie zover ik weet niet.

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hoe ik in een door het script net geopende cmd venster een commando kan uitvoeren?
Als ik weer oschell.run doe dan opent ie weer een nieuw cmd venster.

Verwijderd

Topicstarter
hmm...dubbele post...mijn excuses.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 12:44 ]

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Eeh, misschien een beetje flauw maar staat er niet ergens een un*x bak in een hoekje? Dat gaat je namelijk een hele hoop hoofdpijn besparen...

Verwijderd

Topicstarter
ja er staat wel een unix bak hoor. Ik heb daar ook al naar gekeken.
De bak waar ik nu een account op heb is een solaris 5 bak volgens mij.

Ik heb alleen ervaring met bash scripting, en helaas zit op die bak geen bash. Wel Korn Shell.

Ik heb gekeken in de man van telnet op solaris, en daar lees ik iets over ~/.telnetrc. Dat is een file waar je commanod's in kunt gooien die worden uitgevoerd voordat je connectie maakt. Bij telnetd in linux kun je die file ook gebruiken maar dan isie om commanods uit te voeren nadat je connectie hebt gemaakt.

Maar kun jij me vertellen wat jij van plan was/bent, ik ben namelijk zeer geinteresseerd.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

zoek eens op 'netcat' for Win32. Hiermee kan je idd een reeks commandos sturen naar een socket - en dus doen wat je wilt. met een beetje creativiteit kan je zelfs mail sturen met netcat vanuit een batchfile.

Verwijderd

http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/

plink

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 21:04 ]

Pagina: 1