situatie: een netwerk met een paar honderd printers. Dit netwerk was voorheen een ipx (novell) netwerk, nu migratie van novell naar w2k. Ipx moet als het even kan op bulk wijze worden uitgeschakeld op alle printers. Meeste printers zijn hp printers waar naar een telnet sessie mogelijk is. Daarna kan ik met een commando als ipx/spx:0 of ipx-config:0 of novell:0 het complete ipx gebeuren uitschakelen op die printer.
De ip nummers van al deze printers kan ik inlezen uit een txt bestand.
Enfin, ik probeer met vbscript/wsh een telnet sessie te maken naar een printer.
Dim oShell
Set oShell = WScript.CreateObject ("WScript.shell")
oShell.run("telnet <ip-nummer",1,true)
Set oShell = Nothing
Maar nu maak ik wel connectie, maar nu kan ik niet nog een commando erna geven, en daar gaat het me dus om.
Als ik dit doe:
Return=oShell.Run("telnet msteoc042.mst.medtronic.com & exit" , 1, true)
dan wordt het exit commando compleet genegeerd, waarschijnlijk omdta het opzetten van de telnet sessie wat tijd kost?
Als ik na die regel een wscript.echo("bla") zet dan krijg ik die bla pas te zien als ik zelf die telnet sessie heb gesloten(logisch, dat doet die true parameter in die regel).
Is het mogelijk om in deizelfde regel aan te geven dat hij wel een tweede commando moet uitvoeren maar daar mee moet wachten totdat het uitvoeren van het eerste commando klaar is?
Of is het mogelijk dat tweede commando in een aparte regel te zetten, maar dan wel zo dat dat tweede commando wordt uitgevoerd in hetzelfde console venster als dat die eerste heeft aangemaakt?
De ip nummers van al deze printers kan ik inlezen uit een txt bestand.
Enfin, ik probeer met vbscript/wsh een telnet sessie te maken naar een printer.
Dim oShell
Set oShell = WScript.CreateObject ("WScript.shell")
oShell.run("telnet <ip-nummer",1,true)
Set oShell = Nothing
Maar nu maak ik wel connectie, maar nu kan ik niet nog een commando erna geven, en daar gaat het me dus om.
Als ik dit doe:
Return=oShell.Run("telnet msteoc042.mst.medtronic.com & exit" , 1, true)
dan wordt het exit commando compleet genegeerd, waarschijnlijk omdta het opzetten van de telnet sessie wat tijd kost?
Als ik na die regel een wscript.echo("bla") zet dan krijg ik die bla pas te zien als ik zelf die telnet sessie heb gesloten(logisch, dat doet die true parameter in die regel).
Is het mogelijk om in deizelfde regel aan te geven dat hij wel een tweede commando moet uitvoeren maar daar mee moet wachten totdat het uitvoeren van het eerste commando klaar is?
Of is het mogelijk dat tweede commando in een aparte regel te zetten, maar dan wel zo dat dat tweede commando wordt uitgevoerd in hetzelfde console venster als dat die eerste heeft aangemaakt?