[gentoo]Maximale bandbreedte instellen voor emerge

Pagina: 1
Acties:

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien een raar vraagje, want wie wil er nou een trage download tijdens het emergen, maar is het mogelijk om aan emerge aan te geven dat die niet de volledige bandbreedte moet gebruiken? Want op dit moment trek ik bij een emerge het complete netwerk vol, en dat vinden ze op het kantoor hieronder niet echt tof... Normaal zou je dit met een cap wel op kunnen lossen maar de hw matige router ondersteunt het niet, en de switches ook niet..... Iemand een idee? Of ben ik nu gedoemd om dingen als gnome 'snachts te gaan emergen of een tragere mirror te gaan zoeken..... * Zwerver vraagt zich af of die het kantoor hier onder niet kan opblazen O-)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 09:49
Zou zo niet weten hoe je dat kan doen, maar als je al je spul van de Ibiblio server afhaalt is de verbinding traag genoeg. (soms niet eens boven de 20kb/s) :P

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:49
Zoek eens op de forums.gentoo.org, misschien is daar wel een antwoord te vinden. Gebruik je misschien prozilla als download accelerator? wget is iets langzamer. http://forums.gentoo.org/...highlight=limit+bandwidth misschie?

Freak_NL, UTwente heeft een 100 mbit gentoo mirror, check de gentoo site voor mirrors of het 'Dutch' forum op de gentoo forums. Even make.conf aanpassen en je kan racen :)

• ge-flopt
  • Nu online
De ftp van surfnet is ook een snelle ...

[ Voor 20% gewijzigd door ge-flopt op 11-02-2003 11:21 ]

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 09:49
'kweet het :) UTwente staat ingesteld als mirror hier. Daarom wijs ik ook naar Ibiblio (default server voor Portage) als traag alternatief.

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-04 10:18
zwerver schreef op 11 February 2003 @ 09:36:
vraagt zich af of die het kantoor hier onder niet kan opblazen O-)[/ME]
Dat zal ik toch niet doen, want dan donder je zelf een eind naar beneden ;)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-05 20:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
man wget:
--limit-rate=amount
Limit the download speed to amount bytes per second.
Amount may be expressed in bytes, kilobytes with the k
suffix, or megabytes with the m suffix. For example,
--limit-rate=20k will limit the retrieval rate to
20KB/s. This kind of thing is useful when, for what-
ever reason, you don't want Wget to consume the entire
evailable bandwidth.

Note that Wget implementeds the limiting by sleeping
the appropriate amount of time after a network read
that took less time than specified by the rate. Even-
tually this strategy causes the TCP transfer to slow
down to approximately the specified rate. However, it
takes some time for this balance to be achieved, so
don't be surprised if limiting the rate doesn't work
with very small files. Also, the "sleeping" strategy
will misfire when an extremely small bandwidth, say
less than 1.5KB/s, is specified.
En dan je make.conf aanpassen zodat het FETCH_COMMAND van wget die --limit-rate bevat

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Dan heb je toch echt iets verkeerd gedaan?

Hoe zijn ze er bijvoorbeeld achter gekomen dat jij zit te downloaden ??

Maaruh waarom installeer je niet QoS dan kun je je bandbreedte aardig limiteren.

Da's de enige oplossing die ik je kan aandragen.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• Zwerver
  • Niet online
uhmz, omdat ik wel zo eerlijk ben om aan te geven dat ik de lijn dichtrek, helemaal als ze zitten te dreigen met de router eraf gooien? QoS is geen optie, er zit een hw matige router tussen

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-05 20:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
zwerver, mijn post gelezen?
dat is namelijk precies wat je moet doen :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
balk schreef op 11 February 2003 @ 10:13:
Gebruik je misschien prozilla als download accelerator?
prozilla heeft een leuke parameter:
--max-bps=n Limit bandwith consumed to n bps (0=unlimited)

Kun je zo in make.conf aanpassen.

• Zwerver
  • Niet online
Kees, ja heb hem gelezen, ben alleen even aan het uitvogelen wat het goede fetch command dan moet worden, want heb alleen lukem en prozilla ertussen staan ;) thnx anyways, want heb er wel wat aan :)

Verwijderd

Kijk dan even in je /etc/make.globals voor de default Gentoo instelling en pas het vervolgens in /etc/make.conf aan.

Eerlijk gezegd is dit tamelijk basis Gentoo kennis....

• Zwerver
  • Niet online
zeg ook niet dat ik het niet kan vinden, maar er was de vraag of ik het al aangepast had, en dat had ik dus nog niet ;) Nu wel overigens... iig makkelijke oplossing ;)

Pagina: 1