ik heb een proggie wat een aantal servers / switches / printers etc. controleerd op status (of ze nog up zijn).
Indien een van deze down gaat kun je een 'commando' laten aansturen.
Hiermee wil ik graag 't volgende doen;
indien een server down gaat dat ik via 'net send localhost time:ip:description:status' doe (dat time etc. kan ik laten aansturen) het probleem is dat mijn win95 pc'tje hier het commando net send NIET kent. (hoe kan ik dit oplossen?)
Een alternatief waar ik aan zat de denken was / is winpopup.
Is het mogelijk om via een 'commando' winpopup een msg naar m'n localhost (en of naar een ander werkstation) te laten sturen?
Aangezien ik geen 'parameters' ken van winpopup bijv. winpopup -host ip -msg bericht of zo?
hoe doe ik dit?
al vast bedankt
Indien een van deze down gaat kun je een 'commando' laten aansturen.
Hiermee wil ik graag 't volgende doen;
indien een server down gaat dat ik via 'net send localhost time:ip:description:status' doe (dat time etc. kan ik laten aansturen) het probleem is dat mijn win95 pc'tje hier het commando net send NIET kent. (hoe kan ik dit oplossen?)
Een alternatief waar ik aan zat de denken was / is winpopup.
Is het mogelijk om via een 'commando' winpopup een msg naar m'n localhost (en of naar een ander werkstation) te laten sturen?
Aangezien ik geen 'parameters' ken van winpopup bijv. winpopup -host ip -msg bericht of zo?
hoe doe ik dit?
al vast bedankt