win95: winpopup / netsend (extra parameters)

Pagina: 1
Acties:

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ik heb een proggie wat een aantal servers / switches / printers etc. controleerd op status (of ze nog up zijn).
Indien een van deze down gaat kun je een 'commando' laten aansturen.
Hiermee wil ik graag 't volgende doen;
indien een server down gaat dat ik via 'net send localhost time:ip:description:status' doe (dat time etc. kan ik laten aansturen) het probleem is dat mijn win95 pc'tje hier het commando net send NIET kent. (hoe kan ik dit oplossen?)
Een alternatief waar ik aan zat de denken was / is winpopup.
Is het mogelijk om via een 'commando' winpopup een msg naar m'n localhost (en of naar een ander werkstation) te laten sturen?
Aangezien ik geen 'parameters' ken van winpopup bijv. winpopup -host ip -msg bericht of zo?
hoe doe ik dit?
al vast bedankt

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:05

Outerspace

Admin General Chat
Je voert in uitvoer: winpopup in.
In winpopup kan je dan een message versturen via een ip naar een ip. Je kan ook naar everyone versturen. Dit kan je dan invoeren als je naar iemand ene bericht verstuurd in het hokje ipadres. (voer dan everyone in)
Misshcien dat het nu werkt

Wauw, een sig!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ja heb je m'n vraag gelezen?
ik wil via een 'commando' zeg maar via 'run' dus start > run of uitvoeren en dan "winpopup -host -msg bla bla bla of zo iets" ik weet niet welke 'parameters' of hoe da ook heet ik aan winpopup meej kan geven.
Daarnaast kan ik 'net send' NIET gebruiken, misschien dat je hier een oplossing voor hebt?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:05

Outerspace

Admin General Chat
OUTerspace schreef op 11 februari 2003 @ 09:29:
Je voert in uitvoer: winpopup in.
In winpopup kan je dan een message versturen via een ip naar een ip. Je kan ook naar everyone versturen. Dit kan je dan invoeren als je naar iemand ene bericht verstuurd in het hokje ipadres. (voer dan everyone in)
Misshcien dat het nu werkt
Shit, beter lezen? |:(

achter winpopup nog extra parameters?????
kan alleen in proggie zelf als het goed is.
Heb nooit in uitvoeren achter winpopup iets gezet.
als je het in winpopup zelf probeert, en als het dan niet lukt, dan weet ik het niet meer :? :? 8)7 |:(

offtopic:
Ik weet het niet meer
dit is misschien dom, maar als win95 het niet doet, probeer dan eens win98. misshcien dat het dan wel lukt.

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 11-02-2003 09:48 ]

Wauw, een sig!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ja tuurlijk werkt 't in winpopup maar waarom zou ik dan naar me zelf een bericht sturen; hey server is down.
Dat bericht hoor ik automatisch te krijgen ... ik kan namelijk in het programma aan geven;
als status van station (server, switch,router etc.) veranderd dat mijn programma een commano uitvoerd;
dus net send of zo MAAR netsend werkt niet dus moet ik iets anders doen.
like winpopup.
Dit gebeurd automatisch zodat IK een bericht krijg; server 192.168.24.18 is down of zo.
En dat bericht wordt dan verstuurd naar mij, niet dat ik naar me zelf ga typen...
ik snap niet wat hier zo moeilijk aan te begrijpen is

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

is net send niet gewoon een Dos tooltje wat je ken neerhalen? Net als reboot.exe enzo (is trouwens hard lachen :))

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

• GaveGozer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09-2025

GaveGozer

That's Me

waarom draai je nog in godsnaam windows 95 als ik vragen mag......

maar dat terzijde:

kijk hier eens

suc6...
btw weet niet of het werkt onder 95....

[ Voor 5% gewijzigd door GaveGozer op 11-02-2003 12:34 ]

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
hier stond iets

[ Voor 96% gewijzigd door ajouin op 11-02-2003 12:50 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
GaveGozer schreef op 11 February 2003 @ 12:33:
waarom draai je nog in godsnaam windows 95 als ik vragen mag......

maar dat terzijde:

kijk hier eens

suc6...
btw weet niet of het werkt onder 95....
Opleiding Hogere Informatica (HTS Arnhem) - dan zul jij als geen ander moeten weten dat er bij bedrijven niet altijd de meest nieuwe versie van een os wordt gedraaid.
Dit kan verschillende redene hebben en ik neem aan dat ik dat jou niet hoef uit te leggen. Als je een beetje logisch nadenkt;
want windows download je niet even (zeker niet als 't om een groot bedrijf gaat) je hebt te maken met licenties, software compatabiliteit etc. .... dude dat HOOR JIJ op school gehad te hebben.

Pagina: 1