bios is HD telkens kwijt

Pagina: 1
Acties:

• 6bit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06-2022
Hoi,

steeds als ik mijn computer aanzet dan is mijn hd niet te vinden in de bios, ik moet elke keer eerst de bios in dan hdd detection doen en dan vind hij hem weer en kan ik verder...
maar ook terwijl hij boot duurt het heel lang normaal was het zo hij zag mijn hd mijn dvd en cdrw en ging gelijk verder met winxp laden nu duurt het echt een of anderhalve minuut voordat hij mijn hd etc laat zien en verder boot

weet niet wat het zou kunnen zijn.....

the things we fear most have already happened to us

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:47
Kan het niet zo zijn dat je bios baterij leeg is en elkekeer opnieuw de instelling moet zoeken? Als het dat niet is kan je ook nog het bios flasen met een nieuwere versie

Verwijderd

bios batterijtje misschien vervangen ?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zet even de 'wachttijd' voor de HD op 5 of 10 seconden waardoor de HD wat later kan worden geïnitialiseerd.

ARME AOW’er

Verwijderd

Je kunt ook het BIOS de HD laten detecteren, en dan de gevonden waarden hard erin zetten... Misschien helpt dat.

• 6bit
nee de batterij is niet leeg want dan zou de tijd toch ook steeds weer niet goed staan en als ik automatisch laat detecteren dan vind hij hem de eerste keer ook niet
hoe zorg ik ervoor dat de hd later gevonden wordt dan

• 6bit
ok ga ik nu even proberen om de jumper anders te zetten zal zo zeggen of het gelukt is, maar voor de rest is het allemaal ok kabels etc.....

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 18:52

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Ik weet dat het heeeel raar klinkt, maar dat had ik een tijdje geleden ook.

Alleen was de oorzaak beetje ongewoon: De nieuwste MSN (Toen ik die had geinstaleerd ging mijn hele pc gek doen)

Dus heel misschien is dat het, (als je teminste pas net de nieuwe MSN hebt gedownload)
edit:
Dit had ik tone gepost, misschien herken je het
Als ik de Nieuwe MSN download, en instaleer. gaat mijn computer niet lief doen...
De hele computer gaat sloom lopen en hij geeft met ctrl alt del aan dat Systeem 100% gebruikt.
dus ik kan niet met de nieuwe msn, MSN'en.

maar dat is nog niet alles, hier komt het vreemde gebeuren:
nadat sys 100% gebuikte loopt alles vast en is het dus Reset, maar dan herkend hij mijn IDE schrijven niet meer :S:S ook niet in BIOS en als je dan verder gaat vind hij geen schrijf met XP erop.
dan 5 min later herkend hij ze alle twee weer. als ik dit opnieuw doe (msn opstarten) gebeurt weer hetzelfde.
Gooi ik MSN eraf, en gooi ik de ouder erop is alles opgelost :S

Flying High!

• 6bit
ok heel stom ik heb de jumper gezet op CS en nu doet hij het weer gewoon, maar er is niets aan mijn config verandert en eerst deed hij het ook gewoon ????? maar goed probleem is opgelost thnx iedereen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Computers blijven vreemde dingen ;)
Pagina: 1