Toon posts:

Yamaha- Receiver met USB aansluiting voor PC

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand met ervaring met de Yamaha RP-U200 of een ander model uit die serie, die mij kan informeren over de pro's en cons van de USB aangesloten versterker geluidskaart systemen? Ik lees er in het buitenland wel veel goeds over, maar of het systeem in Nederland ook gangbaar is weet ik niet.
Het systeem wordt gebruikt als externe geluidskaart (zoals deSB Extigy) en heeft een ingebouwde versterker en Dolby weergave.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ben ik ook benieuwd naar ja.

ik heb mijn pc nu aangesloten op een oud magnavox (philips) sterotorentje met 30W speakertjes.

maar krijg ik beter geluid met zo'n yamaha setje?

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
Hebeen nuttige site gevonden met goed koomentaar! :)

heb er wel wat aan gehad geloof ik!

Zie: http://electronics.cnet.c...8-7456829.html?tag=subnav

Verwijderd

Topicstarter
Hee beschuitfluiter,

Met zo'n receiver ben je nogsteeds aan de kwaliteit van je boxen gebonden. De receiver unit van Yamaha fungeert erg goed als multi media hub tussen je verschillende apparaten. Zo kan je er bijvoorbeeld DVD speler, PC, Playstation o.i.d. en TV en je kabel erop aansluiten en er een Dolby surround of Virtual Dolby eruit krijgen.
Ik zelf al een audio versterker en CD-speler met toren speakers van YAMAHA en die bevallen erg goed. Maar voor deze receiver heb je ook goede speakers nodig, anders haal je de kwaliteit er niet uit. Of dat moet je niet uitmaken; dan heb je gewoon een gemakkelijk aan te sluiten interface van je PC naar je stereo apparatuur.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 10:05:
Hee beschuitfluiter,

Met zo'n receiver ben je nogsteeds aan de kwaliteit van je boxen gebonden. De receiver unit van Yamaha fungeert erg goed als multi media hub tussen je verschillende apparaten. Zo kan je er bijvoorbeeld DVD speler, PC, Playstation o.i.d. en TV en je kabel erop aansluiten en er een Dolby surround of Virtual Dolby eruit krijgen.
Ik zelf al een audio versterker en CD-speler met toren speakers van YAMAHA en die bevallen erg goed. Maar voor deze receiver heb je ook goede speakers nodig, anders haal je de kwaliteit er niet uit. Of dat moet je niet uitmaken; dan heb je gewoon een gemakkelijk aan te sluiten interface van je PC naar je stereo apparatuur.
hmmkay... dan denk ik niet dat ik er een aanschaf...

ik blijf me echter toch afvragen of mijn setje beter is dan zo'n 5.1 setje van bijv. logitech.

ik bedoel dat stereosetje heeft toendertijd 250 piek gekost.
is zo'n 4.1 setje van logitecht van ongeveer dezelfde prijs beter?

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Hier is btw het andere topic over dit apparaat, staat 1 poster in met ervaring

Wie kent dit apparaat ?

Hier nog wat info over het apparaat

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.com/yec/cavit/images/products/apu70/apu70_bty.jpg
Specs:
http://www.yamaha.com/yec/cavit/products/pd_rpu200_01.htm

Ik vind dit een mooi versterkertje, met op zich genoeg vermogen (allhoewel ik daar verders niet zo veel verstand van heb) en dat voor een bedrag van €129,- nog niet eens zo duur is. Bovendien is hij met USB direct op de pc aan te sluiten, kan ik meteen die SBlive! uit m'n pc bonjouren, of evt met coax kabel digitaal aansluiten.

Nu moet er ook een speakersetje bij, ik heb niet zo'n groot budget, en het moet wel 5.1 zijn natuurlijk :P.
Dit zag ik vandaag voor €222,- bij expert staan:
deze subwoofer:
http://www.sony-europe.co...&cat=12847&tech&loc=en_NL
en deze sataliet speakers:
http://www.sony-europe.co...&cat=12847&tech&loc=en_NL

Al bij al, bij elkaar voor €351,- dus op zich niet zo duur, al vind ik dat al vrij veel geld, aangezien ik een student ben :).

offtopic:
post ziet er misschien kwa tekst raar in elkaar, komt uit een ander topic, maar had geen zin om het nogmaals te bewerken :P

Verwijderd

Topicstarter
waar heb jedie receiver voor 129 europa's gezien dan?

Verwijderd

Correct Rotterdam

Verwijderd

Heeft correct ook een website?

Verwijderd

nope

Verwijderd

kep hem vandaag gehaald, errug mooi ding, kep alleen nog geen behoorlijke speakers, (ff geen geld meer voor over, bovendien kon ik dat allemaal niet meeslepen in de trein). Ze hadden namelijk ook een aanbieding met Magnat 5.1 speakers en een jvc dvd speler voor 461 euro of zo, het het was goed om aan te horen. Er is wel 1 nadeel: je kunt er geen passieve sub op aansluiten. Ik heb nou m'n 4 sattalieten van m'n creative fps1000 aan hangen, maar ik krijg m'n sub er nog niet aan, weet iemand op die print waar de basfilter zit :P?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mmmmmm, ik heb een JVC RX-8012 Reciever waar ook een USB aansluiting opzit.
Bij aansluiting op de pc, krijg ik dus een geluidskaart 8)
Zal dit weekend es kijken hoe goed dit werkt.

And The Only One

Pagina: 1