FAQ capturing en videobewerking : ontwerpfase

Pagina: 1
Acties:

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Met goedkeur van de mods van AVH (JvS, Lampje) wil ik eens proberen een FAQ over capturing en videobewerking in elkaar te zetten. Hiervoor heb ik wat medewerking van jullie tweakers nodig.
Mijn verzoek is om Questions over capturing en videobewerking in deze thread te posten. Ik zal ze dan groeperen en trachten er een passend antwoord en leesbaar geheel van te maken, zodat er een FAQ van gemaakt kan worden.
Dus, spuw al je vragen hieronder ;)

Een eerste ruwe opzet van een inhoudsopgave kan zijn:

Capturen
- wat is capturen
- gebruik van TV-in kaarten
- gebruik van dedicated kaarten
- gebruik van DV converters
- formaten
- bitrate
- kwaliteit
- problemen

Bewerken
- welke software

(S)VCD's maken
- coderen
- branden

DVD's maken
- welke authoring software
- coderen
- branden
- problemen

[ Voor 30% gewijzigd door Microkid op 11-02-2003 08:25 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Ik heb JvS al eens een stukje hierover gestuurd... Is 'ie die nu alweer kwijt? Dat ging over capturen van TV en encoding-capture kaarten... Kwaliteit kwam ook kort aan bod. Ik wil die evt. wel uitbreiden. JvS, als je 'em niet meer hebt wil ik 'em wel opnieuw online gooien. :).

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Misschien is het een idee om links naar divx-digest.com op te nemen, ik vind dit een beter idee dan (zoals je in veel faq's ziet) het neerpleuren van een rijtje links van "hier staat de info". Deeplinken bedoel ik dus. Ik hoef geen links naar sites van 1000 fabrikanten van %hardware% bijvoorbeeld, die zijn niet moeilijk te vinden en wat je zoekt (objectieve info? vergelijkingen? tweaken ervan?) vind je daar toch niet.

Even als opmerking tussendoor.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.