Toon posts:

Athlon Xp B-Core 2400+ @ 2111.93 MHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe resultaten 14-02-03:

Athlon Xp B-Core 2400+ @ 2250 MHz
twinmos 512 pc2700 @ 180mhz ( 2.2.2.5),Core 2.7
fsb=180mhz multiplier=12.5x
Vcore 1.8
Idle:
systeem temp= 27c / cpu temp= 36c
Stressed:
systeem temp= 28c / cpu temp= 46c

Fsb weer 9mhz omhoog gegooid en de mp een halfje lager , V-core naar
1.8 gezet daarna een kleine mod uitgevoerd aan de case betreffende
intake en outake ,systeem temp is veel lager dan ervoor en de cpu temp
is hetzelfde als voor deze Oc!

Ook een Oc uitgevoerd op mijn Leadtek Gf4:
Leadtek WinFast A280TD UltraTi4800(MY VIVO),128 Mb :
Normaal: 275 / 550 , 3D mark 11769
Oc : 300 / 600 , 3d mark 12520

Cpu cooling= thermaltake 9+ @full speed
Casefan = 2x enermax 80x80 outake + 1x enermax 120 intake en een lekkere airflow(kan nog veel beter) en 350w voeding.
Modcase is dicht en heb geen fans aan de zijkant of blowholes en dergelijke.

[ Voor 155% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 18:52 ]

Verwijderd

lees ff verder ..deze resultaten zij niet echt geweldig..er zijn al users die met een 1700+ al 2600 mhz halen...

Verwijderd

Topicstarter
lees ff verder ..deze resultaten zij niet echt geweldig..er zijn al users die met een 1700+ al 2600 mhz halen...
Ja oke ik heb al wel wat oc's zien langs komen die verschrikkelijk snel zijn en onder andere uitgerust zijn met wc(dat heb ik dus niet) , ik vraag hier om ook een aantal antwoorden/tips en niet wie er sneller is want mijn buurman heeft een Mercedes en ik een Toyota. ;)

• stlgamer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:36
mp naar beneden FSB omhoog: FSB overclocken is altijd beter.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 02:48:
Ja, maar niet met luchtkoeling denk ik _/-\o_

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Dat werd algezegd. Ik ben toch benieuwd naar de core codes van die 1700+ jes. Zijn daar al topics over geweest of niet?

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Vortexmerc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-02 16:01
Ik heb ongeveer dezelfde setup alleen ne nforce2 plank en twinmos pc3200 geheugen.

Momenteel super stabiel met volgende settings:

xp2400+ draaiende op 2300 mhz
11.5 x 200 fsb
agp spectrum af
geheugen wegens problemen naar 6 3 3 2.5 gezet maar ook op 200 mhz

zeer goede prestaties met alleen luchtkoeling, idle ongeveer 36 graden.
koeling = thermatake xaser2 met volcano 7+ cpu koeler en enermax 460W voeding
:Y)

Verwijderd

- Te heet of niet?
- Epox8k9a2+ sensor

Ehrm.. ThaRazor, zou je niet iets meer zelf kunnen doen? Voor ieder klein dingetje open je een topic. Je kan het allemaal makkelijk zelf vinden.

Over je resultaten:
111Mhz OC, denk je zelf niet dat het wat weinig is? Je fsb kan nog minstens 30Mhz hoger als je de MP verlaagd.

Edit:
Vortexmerc, ik heb je dubbelpost gefixed. Hoe doe je het om 3x te posten? :D ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 09:12 ]

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:36
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 08:07:
[...]

Nou... 2.2GHz ofzo is 'normaal' met een leuke koeler ... 2.5ghz en op water/prom

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 08:07:
[...]

Strider wel die heeft een 2100+ AIUHB 0250 op 2550 Air Draaien.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb een overclock van 840mhz op lucht (1733@2575), ik heb dit nog niemand op got zien doen en ik maak er geen topic over omdat dit nog niet speciaal is.

Jij hebt een overclock van 111mhz, en je maakt er wel een topic over, no offence maar wat is er zo speciaal aan?

BlaBlaBla

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:36
dan ga ik ook maar een topic maken over mijn 1700 palomino @ 1750mhz :p

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:40

KneoK

Not in a million lightyears

Jongens jongens jongens, wat een lekkere kinderachtige reacties zeg... 'uh, ik ga ook lekker zo'n topic openen', 'ah, ik vind er niets speciaals aan', 'oh, die en die kan het veel beter'.

Hij vraagt toch ook hulp om hem nog hoger te krijgen ???

Mijn advies: de processor is goed geschikt voor overclocken. Zet je multiplier eens op 12 en ga gewoon rustig op je gemak de FSB omhoog schroeven. Als je een beetje goede cooler hebt zou je de FSB rustig richting de 180, misschien wel 190MHz FSB kunnen schroeven, maar probeer dit niet in 1 keer. Ga eerst rustig vanaf de 151 waar je nu op in stapjes van een paar MHz richting de 160. Daarna weer in kleine stapjes richting 170. Kijk tussendoor of Windows start en of je bijvoorbeeld een 3dMark kunt draaien. Denk er ook aan je core voltage te verhogen bij instabiliteit. Telkens benchen, temps in de gaten houden.
Mocht je op een gegeven moment tevreden zijn dan moet je de machine gewoon even lekker flink stressen om stabiliteit en temperatuur te testen. Als die beiden binnen jouw marge liggen dan heb je een goede overclock.

Als je nog niet tevreden bent als je op de max FSB zit, probeer de multiplier eens op 11 dan en ga rustig door met de FSB waar je gebleven bent (mits alles nog lekker stabiel liep natuurlijk).

[ Voor 15% gewijzigd door KneoK op 11-02-2003 11:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 08:07:
[...]

Ik heb met luchtkoeling mijn XP2100+ op 2330 Mhz draaien.

Je resultaten zijn dus niet denderend O-)

Verwijderd

Topicstarter
Jongens jongens jongens, wat een lekkere kinderachtige reacties zeg... 'uh, ik ga ook lekker zo'n topic openen', 'ah, ik vind er niets speciaals aan', 'oh, die en die kan het veel beter'.
Hij vraagt toch ook hulp om hem nog hoger te krijgen ???
Tnx BioWEB _/-\o_ , jij bent geloof ik nog 1 van de enige wie nog begrijpt hoe GoT groot is geworden , ik ben een tijdje uit de running geweest en er is veel nieuw materiaal bijgekomen maar jammer genoeg is dat gepaard gegaan met veel ***kezen tegelijk wie denken dat ze GOD himself zijn maarja later zitten ze op de bank met de rest van familie er over te praten dat de mensen tegenwoordig een ***mentaliteit hebben. :(
Ik vroeg hier om tips en op een enkeling na zitten de meeste mij af te branden of andere achterlijke reactie's te geven , en als ik alles zo na lees worden er veel meer mensen de grond in geboord, ik heb nog nooit een beginnende oc'r gezien wie gelijk een wc inbouwd en zijn cpu 500mhz overclockt, maarja ik ben dan zeker een noob.
Ik had hier eigenlijk een topic over moeten maken maar ik heb er schoon genoeg van , ik denk dat ik voor dit forum bedank!!!! :(
Wat is nu nog de opzet van dit forum????????????????

BTW fewture , Ik had die topics gewoon gemaakt omdat ik niet gelijk mijn nieuwe systeem in de fik wil zetten

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 14:32 ]

Verwijderd

ehum , hier heb je zo'n overclock topics voor !!!!!!!!!! waarom een nieuw topic openen :? .
ik vind dat zoiets als dit een slotje verdient :7

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik ben het in princiepe met de topicstarter eens. Waar ik alleen vind dat hij de fout in is gegaan is het volgende.
Je had zelf door puur de FAQ te lezen stap voor stap je FSB kunnen gaan verhogen, dat soort dingen. Voltage iets omhoog netzolang totdat je systeem instabiel word.
Dan ga je dus op een setting die je nog stabiel lijkt testen met een stress programma ofzo. Prime, koetje, burnk7. Kijk maar waar je voorkeur naaruit gaat.
Niemand kan je een zinnige tip geven zegmaar, omdat het voor iedereen vanzelfsprekend is. De mentaliteit snap ik ook niet, maar aand de andere kant begrijp ik het wel weer een klein beetje.
Iig suc6 met je overklok.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 16:22:
ehum , hier heb je zo'n overclock topics voor !!!!!!!!!! waarom een nieuw topic openen :? .
ik vind dat zoiets als dit een slotje verdient :7
Er zijn al zoveel topics op slot gedaan, dit forum is daar echt kampioen in. Open dus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 14:32:
[...]

BTW fewture , Ik had die topics gewoon gemaakt omdat ik niet gelijk mijn nieuwe systeem in de fik wil zetten

Ik snap je standpunt, maar regels gelden voor iedereen. Dat je je PC niet wil verkloten snap ik natuurlijk ook :D

Alleen wil ik wel even kwijt dat het sterft van de info over de vragen die je in die andere topics stelt. Door wat te lezen kom je een heel eind.

Hoe je nou verder komt met je OC:

- Zorg eerst voor een betere koeler. De V9 is nou niet echt geweldig en een V7 doet het al beter.
- Polijst je koeler en zorg dat het contact goed is door de klem te verbuigen of (als je met vier bouten hebt) de bouten aan te draaien. Ringetjes om de bouten kan ook. Als het maar strakker zit. Kijk uit voor je core. Hij kan een hoop hebben, maar niet als de koeler scheef zit.
- Als je temps wat lager zijn kan je rustig wat meer volts geven. Ik hou zelf 50 graden aan als grens. Niet dat hij anders stuk gaat, maar met hogere temps kom je niet verder. En als je meer wil moet je de temps dus laag houden.
- Pak een hoge MP om te testen hoever de proc gaat.
- Pak een lage MP om te testen hoever de FSB gaat.
- Deel je maximale aantal Mhzen door de maximale FSB en je hebt je MP. Komt er bijvoorbeld 10,3 uit begin dan met 10 en kijk later wat hij doet met 10,5 (die 10 is een voorbeeldje he)
- Post je resultaten hier ;)

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
offtopic: strider wat voor fan gebruik je? ik heb over een paar weekjes ook zo'n mcx462+ en ik ben nog aan het twijfelen over welke fan.

edit: jammer dat die delta fan een beetje te veel lawaai maakt :/ toch bedankt :)

[ Voor 26% gewijzigd door Herr Muller op 11-02-2003 20:13 ]

• Strider
  • Nu online
Herr Muller schreef op 11 February 2003 @ 19:02:
offtopic: strider wat voor fan gebruik je? ik heb over een paar weekjes ook zo'n mcx462+ en ik ben nog aan het twijfelen over welke fan.
delta 80x80x38 op swiftech

1 x 120mm

4 x 80x80

1 x slotin koeler

@ 12v

BlaBlaBla

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:55
Strider schreef op 11 February 2003 @ 19:21:
[...]

delta 80x80x38 op swiftech

1 x 120mm

4 x 80x80

1 x slotin koeler

@ 12v
Das mie een vluigtuig gek ;)

• Strider
  • Nu online
Flappie schreef op 11 February 2003 @ 19:28:
[...]

Das mie een vluigtuig gek ;)
Ja idd, maar anders haal je zo'n overclock gewoon niet he.

BlaBlaBla

Verwijderd

Topicstarter
ehum , hier heb je zo'n overclock topics voor !!!!!!!!!! waarom een nieuw topic openen .ik vind dat zoiets als dit een slotje verdient
Kijk dit soort opmerkingen bedoel ik nu, hier maak ik verder geen woorden vuil aan. :(
Over de overige opmerkingen ben ik het in grote lijnen wel mee eens en gelukkig laten deze mensen zien waarvoor dit forum dient! _/-\o_
Hoe je nou verder komt met je OC
Tnx Fewture _/-\o_ dit soort extra aanvulende info bedoelde ik, ik ben al een stuk verder gekomen als eerder (staat hieronder)en ga nu nog ff verder proberen wat de mogelijkheden zijn zonder vervanging van de cpu-cooler hoewel ik vanuit dit forum en dergelijke reviews begrijp dat een swiftech meer mogelijkheden bied .

Tevens ben ik wel eens benieuwd of iemand mij kan vertellen hoeveel graadjes het +/- kan schelen als ik een 80x80 inbouw in mijn zijpaneel die recht op mijn cpu-cooler blaast of een transparante inlaat buis vanaf het zijpaneel naar de cpu-cooler?
Het is dus de bedoeling dat de kast gewoon compleet gesloten blijft aangezien dat ik casemodding ook mooi vind!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 19:56 ]

Verwijderd

Topicstarter

Vcore 1.8
Idle:
Stressed:

Casefan = 2x enermax 80x80 outake + 1x enermax 120 intake en een lekkere airflow(kan nog veel beter) en 350w voeding.

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 18:52 . Reden: nieuw resultaat ]

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-02 21:36

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 19:39:
[...]

Kijk dit soort opmerkingen bedoel ik nu, hier maak ik verder geen woorden vuil aan. :(
Over de overige opmerkingen ben ik het in grote lijnen wel mee eens en gelukkig laten deze mensen zien waarvoor dit forum dient! _/-\o_

[...]

Tnx Fewture _/-\o_ dit soort extra aanvulende info bedoelde ik, ik ben al een stuk verder gekomen als eerder en ga nu nog ff verder proberen wat de mogelijkheden zijn zonder vervanging van de cpu-cooler hoewel ik vanuit dit forum en dergelijke reviews begrijp dat een swiftech meer mogelijkheden bied , tevens ben ik wel eens benieuwd of iemand mij kan vertellen hoeveel graadjes het +/- kan schelen als ik een 80x80 inbouw in mijn zijpaneel die recht op mijn cpu-cooler blaast?
Het is dus de bedoeling dat de kast gewoon compleet gesloten blijft.
Jeps die cooler aan de zijkant kan best goed helpen. Wat nog beter is, is een fan aan de bovenkant van je kast die de lucht uit de kast zuigt--> warme lucht stijgt naar boven. Die fan aan de zijkant dient meestal voor vga kaarten en dergelijken daar komt hij beter tot zijn recht. Het voltage van de CPU schroef ik meestal gelijk op naar 1.8 kunnen ze wel hebben(dan weet ik iig dat het bij het testen niet daaraan ligt (mits een redelijke oc). Voltage van het geheugen om mee te beginnen op 2.75 en de timings zo hoog mogelijk (dus langzamer).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 19:54:
Nieuwe resultaten:

Athlon Xp B-Core 2400+ @ 2220.34 MHz
Samsung 512 pc2700
fsb=171mhz multiplier=13x
Vcore 1.8
Idle met CpuIdle:
systeem temp= 31c / cpu temp= 38c
Stressed met CpuBurn:
systeem temp= 32c / cpu temp= 51c

De prestatie's konden toch nog een flink stuk omhoog met dezelfde v-core en dus geen temp. verschil.

Casefan = 2x enermax 80x80 outake + 1x enermax 120 intake en een redelijke airflow(kan nog veel beter) en 350w voeding.
Kast is dicht en heb geen fans aan de zijkant of blowholes en dergelijke.

Kijk aan, zo ff 100Mhz erbij :D En een betere fsb ;)

Wil je alleen de edit knop even gebruiken? Tnx ;) Je schopt anders onnodig het topic omhoog.

Nog een tip: laat je kast gewoon even open om te kijken wat het met je temps doet. Als je temps echt lager worden is het de moeite om wat aan je kast te modden. Het is zonde als je een gat zaagt en er vervolgens niks aan hebt 8)7

Ik heb zelf een keer een fanduct geknutselt met wat karton. Koeler blies op de cpu en haalde dus z'n lucht van buiten en blies dat de case in. Niet goed voor de case temp, maar wel voor de cpu! 10 graden eraf! Maar ik had toen ook geen case fans...

Over je koeler:
Je hoeft natuurlijk geen nieuwe te kopen, maar ik noemde gewoon wat dingen op om te verbeteren en daar hoort die koeler bij. Je kan die V9 er even afhalen en kijken of hij een beetje glad is. Als je geen spiegeling erin ziet maar hij gewoon helemaal dof is raad ik je aan hem te polijsten. Je zal echt versteld staan van de resultaten! De graden vliegen eraf! Ik haalde bij een Alpha (die al erg glad zijn) 5 of 6 graden eraf door hem helemaal vlak te maken. Koste me een half uurtje ongeveer. Sindsdien polijst ik alles wat op m'n cpu gaat.
Bij een Taisol die vrij grof was haalde ik er 11 graden af. Die cheap-ass koeler houdt een XP1600+ op 40 graden ipv 51 graden. Zeker de moeite dus.

Verwijderd

Moet hoger kunnen hoor !

Specs : xp2400+ (15*150mhz) 2250mhz en Vcore 1.8
Asus a7v266-e temp ongeveer 54 graden }:O
2 * 512 pc2700 kingston/samsung?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 22:09:
Moet hoger kunnen hoor !

Specs : xp2400+ (15*150mhz) 2250mhz en Vcore 1.8
Asus a7v266-e temp ongeveer 54 graden }:O
2 * 512 pc2700 kingston/samsung?

Hier hebben we weinig aan :/

Verwijderd

Topicstarter

Vcore 1.8
Idle:
Stressed:

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 18:51 ]

Pagina: 1