8rda+, welke NIC moet aan bios?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 13:18

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik kon op deze vraag in geen enkel topic een volledig antwoord vinden vandaar dat ik hem hier nu stel.
Bespaar je de moeite van het verwijzen elders en geef liever antwoord... please.

Op mijn Epox 8rda+ zit 1 netwerkaansluiting.
In de bios en in het manual wordt over 2 gesproken, een nVidia en een 3Com.
Vedrer staat er niks.

Om resource verspilling te voorkomen (IRQ's en zo) wil ik dus alleen de NIC enablen die er werkelijk op zit.

Welke moet ik nou enablen en waarom?

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• Stinger666
  • Laatst online: 08-02 00:01
Bespaar je de moeite van het verwijzen elders en geef liever antwoord... please.
Ik hoop niet dat dit je normale omgangsvormen zijn, en goed lezen is ook een kunst, want dit staat zeker in het grote Epox 8RDA+ topic! Maar het zijn inmiddels heel wat pagina's en das te begrijpen dat je dit niet wilt lezen.

Maar ik zal je matsen voor deze keer ;). Je gebruikt op je 8RDA+ je nVidia LAN Adapter. Die Enable je in je BIOS en de 3COM Disable je.

Zal je nog ff uitleggen waarom. Als je op je bord kijkt zie je een klein Realtek chipje zitten. Deze zorgt voor de fysieke uitvoer van de LAN-Adapter van Southbridge waar de nVidia LAN Adapter zit ingebakken.
Er is geen 3COM Chip aanwezig dus deze hoef je niet te enablen.

Alleen de A7N8X Deluxe van Asus heeft deze wel.

Als je ook het topic had gelezen had je kunnen lezen dat in de laatste BIOS de optie 3COM Lan is verwijderd.
Succes met instellen. ;)

• Tijgert
  • Laatst online: 14-08 13:18

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Dank je voor je snelle antwoord.

Inderdaad, 41 bladzijdes doorzoeken is wel erg veel... maar ik keek echt effe snel maar zag nergens iets over NICS...

En wat betreft mijn 'omgangsvorm': ik zie het keer op keer staan "Moet je maar kijken in de ... topic" terwijl een simpel antwoord even veel moeite kost om te tikken maar uren zoeken kan schelen.

Dus... wou dat even voor zijn :) no offense

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Nou, dan geef ik je bij deze ff een gouden tip: zet, als je iets in een lang topic wilt kunnen vinden, in je prefs het aantal-posts-per-pagina even op >100 (eventueel kan je 'm op 999 zetten, de kans dat een topic langer is is vrij klein (al is uitgerekend het grote 8RDA+topic weer langer)). Op die manier kan je zo'n lang topic in één keer laden, en vervolgens met ctrl-F zoeken wat je nodig hebt.

In dat geval hoef je geen topics meer te openen waarbij je al in je openingspost gaat katten omdat je wéét dat je (terecht) commentaar gaat krijgen ;)

Maarruh, - none taken. De volgende keer gaan we wel echt ruzie maken, akkoord :? :P

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik begrijp de moeite met een monstertopic doorzoeken, maar desalniettemin is dat minder werk dan een topic openen, als je erbij stilstaat. Omdat dit dus wel degelijk met zoeken te vinden was geweest (zie de tip van Rataplan, ik gebruik'm zelf ook), gaat deze topic alsong dicht...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.