Toon posts:

WIN2000SRV geen programma's installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier net een verse installatie van windows 2000 server,
wil ik daar norton personal firewall op plaatsen,
stopt de installatie steeds nadat wil hij beginnen met installeren??

Dit geld ook voor norton NAV en ghost, alle andere programma's willen wel installeren?

Het vreemde is dat NPF er eerst wel gewoon op kon, geen veranderingen t.o.z. de vorige installatie, kan iemand me helpen?

Een ander puntje:
(ook zijn de rechten op de d schijf niet standaard toegankelijk, moet er eerst expliciet userrechten aan geven?)

Verwijderd

Vreemd. Zou mischien toch de installatie overnieuw doen. De rechten op de D schijf zijn helemaal vreemd. Als je nu de D schijf eerst eens uitschakelt en dan weer inschakelt in je BIOS zou dat helpen? en welk serivce pack draai je?

Verwijderd

Topicstarter
Servicepack 3 met alle updates (clean geinstalleerd) vanavond...

Zal de d schijf eens uitschakelen tijdens het installeren, misschien dat het gehelpt,
maar de rechten van folders vervallen normaal gesproken toch na een nieuwe installatie?

Snap er allemaal niks van.

• TG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

ik weet dat er een virus is (yaha als het goed is) dat installatie van NAV tegenhoud
dit zou ook kunnen gelden voor NPF en andere norton producten
ik zou dus je systeem even scannen met housecall van trend, misschien dat er toch een virusje tussendoor is geslopen

Verwijderd

Topicstarter
TG schreef op 11 February 2003 @ 01:25:
ik weet dat er een virus is (yaha als het goed is) dat installatie van NAV tegenhoud
dit zou ook kunnen gelden voor NPF en andere norton producten
ik zou dus je systeem even scannen met housecall van trend, misschien dat er toch een virusje tussendoor is geslopen
Het eerste wat is heb geprobeert na de installatie van windows server is Norton firewall, er was niet eens een connectie tot stand gekomen,
lijkt me onmogelijk een virus van buitenaf, misschien iets dat op de clients staat??

• TG

TG

zou best wel eens kunnen yaha.k verspreid zich namelijk via oa. shared folders
maar het is een inkoppertje (virus) dus als jij zeker ben van je zaak trek je dan lekker niets van mij aan :)

ik zal ook nog wel even verder denken, misschien ligt het probleem ergens anders waar we nog niet aan gedacht hebben

Verwijderd

Topicstarter
TG schreef op 11 februari 2003 @ 02:12:
zou best wel eens kunnen yaha.k verspreid zich namelijk via oa. shared folders
maar het is een inkoppertje (virus) dus als jij zeker ben van je zaak trek je dan lekker niets van mij aan :)

ik zal ook nog wel even verder denken, misschien ligt het probleem ergens anders waar we nog niet aan gedacht hebben
Ik heb de C schijf geformateerd, dan zou het dus op de D schijf moeten staan?
Zal de schijf loskoppelen bij een nieuwe installatie dan maar weer... zucht.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles nog eens gescanned met Norton vanaf mijn eigen pc, niks gevonden!
Nu alle norton programma's van de D naar de C schijf verplaatst et voila, nu lukt het wel!

Blijft de vraag waarom de rechten op de D schijf na een verse installatie tot twee keer toe niet gewoon standaard voor de administrator toegankelijk zijn??

• TG

TG

ik denk dat er dan iets met die D schijf aan de hand is
meestal wil zo'n installer een tijdelijke map maken en soms gebeurt dat op en andere schijf dan C

maar dan zouden andere (msi) installers hier ook last van hebben
een serieus vreemd probleem

Verwijderd

Topicstarter
TG schreef op 12 February 2003 @ 01:02:
ik denk dat er dan iets met die D schijf aan de hand is
meestal wil zo'n installer een tijdelijke map maken en soms gebeurt dat op en andere schijf dan C

maar dan zouden andere (msi) installers hier ook last van hebben
een serieus vreemd probleem
Ik heb nog steeds geen flauw benul, iemand een idee waarom
system en administrator op mijn D schijf na een verse installatie geen toegang hebben over deze mappen (programma's en backups).

Ik kan de rechten later wel aanpassen, maar het blijft raar..

Verwijderd

Ik weet niet of je inmiddels als een oplossing hebt, maar ik heb een soorgelijk probleem.
Ik heb mijn 10 GB schijf in mijn laptop gesplits in 2x5 en beide patities voorzien van FAT filesystem. Op C Windows XP Prof. geinstalleerd en de D gebruikt als back-up. Toen draaide ik ook NAV en NPF en alles ging prima.
Nu heb ik alles even flink opgeschoond en de D patitie omgezet naar NTFS, maar de C gehouden als FAT. Verder zelfde verhaal --> Windows XP prof. op C en D is mijn back-up. Nu kan ik NAV 2002/2003 nog wel installeren, maar ik krijg NPF 2002/2003 niet meer lekker aan de praat.
Mijn gevoel zegt me dat het te maken heeft met de twee verschillende filesystems, vandaar dat ik benieuwd ben naar jou indeling.

Greatz,

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 14:37
:)

Zijn de versies van de programma's wel geschikt om op een SERVER versie van Win te installeren ;). Ik weet in elk geval dat alle laatste NAV versies je daar geen toegang voor geven (Norton wil dat je dan de corporate versie ofzo koopt/installed)

In elk geval vanaf norton 2002 kan je deze onderdelen NIET installen op de serv versie...

Een standaard GoTter ;)

Pagina: 1