[printserver] Edimax E-mail Printing ?

Pagina: 1
Acties:
  • 400 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:40
Hallo,

Ik zat net even de search door te spitten in de hoop op een antwoord, maar ik kan er maar 1 topic over vinden, en daar wordt ook alleen een suggestie gedaan van wat het zou kunnen zijn; nl. Ik zou graag willen weten wat de "e-mail printing" optie inhoud op edimax printservertjes.
Zit er over te denken om er 1 aan te schaffen zodat m'n pc niet elke keer aan hoeft te staan als m'n ouders willen printen.

Dit topic had ik gevonden maar is niet duidelijk een oplossing:
Edimax printserver, email printing?

Hier info over de printserver, mocht dat interresant zijn ;)
http://www.edimax.com/Photo/HTML/PS1001_E.htm

Bvd :)

[ Voor 3% gewijzigd door spokje op 11-02-2003 00:45 ]

Verwijderd

Je kan er toch gewoon 1 aanschaffen. Dan hoeft je PC zowieso niet aan te staan als er iemand wil printen. Je print namelijk naar een IP poort. Dus je hangt dat ding gewoon in je netwerkt. Daar heb je heel de optie E-mail printen niet voor nodig.

• spokje
Ok, maar m'n vraag was meer; wat is e-mail printing nou eigenlijk? Die printserver ga ik denk ik toch wel kopen, maar vraag me gewoon af wat dat e-mail printen inhoud :)

• spokje
Hmm niemand?
Jammer, is er iemand die dan wat meer info over het ding zou kunnen geven? Of iig iemand die het ding in gebruik heeft? :) Ik probeer wat meer informatie over die server in te winnen, want kan er zo weinig over vinden, op de paar bruikbare pagina's die google me geeft na :P

Verwijderd

Vond dit wel een intressante vraag omdat ik zelf ook een edimax heb liggen (natuurlijk geen boekkie ofzo meer van) dus ik heb ff de support afdeling gemailt.

Het antwoord zalk hier wel posten :)

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:25
E-mail printing houd kort gezegd in dat je een mail stuurt naar een bepaald adres en de printerserver die mail POP3t en naar de printer stuurt, althans dat is wat ik er van begrepen heb

Hoe en wat voor een attachements je mail moet hebben weet ik echter niet...

• spokje
Ok bedankt :)
Vond dit wel een intressante vraag omdat ik zelf ook een edimax heb liggen (natuurlijk geen boekkie ofzo meer van) dus ik heb ff de support afdeling gemailt.

Het antwoord zalk hier wel posten
Kewl :)
Wat zijn jouw ervaringen met de printserver? En welke printer heb je er aan hangen?
Ik wil namelijk een printer eraan hangen (hp deskjet 870 cxi) die niet in het lijstje op de site staat van compatible printers. Er staat wel bij dat niet-compatible printers wel zouden kunnen werken, maar daar geven ze natuurlijk geen garantie op.
Als jij er een niet-compatible printer aan hebt hangen, dan geeft me dat weer wat meer hoop dat mijn printer ook gaat werken :P :)

• spokje
Ok heb nog effe wat research gedaan, en daar kwam dit uit:

Using PrintSir’s email printing function, the client user on the Internet can email the printing file to a dedicate mailbox, PrintSir will automatically get the email from that mailbox and print it to the attached printer.

Je kan dus gewoon een mailtje sturen naar een bepaald e-mail adress, en vanaf dat e-mail adress print je printserver dan weer de text uit, dus als je op vakantie bent kan je gewoon naar huis mailen, en dan ligt het netjes op je printer als je thuiskomt >: )

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025

AtlonXP1800

Ondertitel?

coole functie!
maar ik mag hopen dat je het ook uit kan zetten ivm spam mail (ook leuk voor las je op vakantie ben :D )

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:31
Heb op m'n werk zo'n printerver... je kunt gewoon een pop3-server opgeven + username / password en hij haalt je mail op / print het uit.

Wij gebruiken 'm op een A3-printer / plotter. Helaas heeft deze printserver het vrij zwaar met het ontvangen en omzetten van een AutoCAD-tekening als printopdracht (zowel in HPGL als PostScript) .
Pagina: 1