[XP] Server automatisch aan?

Pagina: 1
Acties:

• Djivo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2023
Kheb de search al gebruikt maar nog niet echt wat gevonden.
De situatie hier thuis is zo: beneden staat de pc voor m'n zusje en boven staat mijn pc/server. Als mijn zusje beneden wil internetten, moet ze eerst naar boven mijn pc aanzetten. Nou is mijn vraag of er misschien een programmaatje bestaat dat mijn pc automatisch opstart als zij beneden wil gaan internetten... Of is er iets in te stellen in de bios? Ik zag iets van wakeup on LAN maar hoe werkt dat??
Kan iemand me helpen?

* Djivo weet dat ie een apart servertje moet gaan kopen, maar zover is het nog niet.... :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

even zoeken op downloads.com op wake up on lan. Zijn zat tooltjes voor.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

vergeet niet dat je netwerkkaart/moederbord WOL wel moet ondersteunen

• Djivo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2023
ja dat ondersteund me mobo wel, ik zie nl. zo'n connectortje eropzitten met WOL1,maar ik weet niet of me netwerkkaart het ondersteund.. Het is een 3com, maar hoe kan ik dat zien? En waar kan ik zo'n kabeltje krijgen?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:28
Ivos schreef op 11 februari 2003 @ 09:37:
ja dat ondersteund me mobo wel, ik zie nl. zo'n connectortje eropzitten met WOL1,maar ik weet niet of me netwerkkaart het ondersteund.. Het is een 3com, maar hoe kan ik dat zien?
Een beetje 3com kaart ondersteunT wel WOL. Even kijken of er op je kaart ook zo'n connector zit. Kabeltje er tussen, in bios instellen en klaar is kees.
En waar kan ik zo'n kabeltje krijgen?
Doe eens een gok... bij de slager :?

Beetje goed gesorteerde computerwinkel?

(Was met de search te vinden. Die levert maar 20.882 zoekresultaten voor 'wake on lan')

Punctuality is the politeness of kings