Shuttle SN41G2: Antwoorden en advies nodig :)

Pagina: 1
Acties:

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:46
Na 3 jaar met mijn oude PC gewerkt te hebben ben ik nu de laatste 2 weken bezig met het uitpluizen van sites voor een nieuwe. Nu kwam ik bij de Shuttle SN41G2 uit omdat ik toch niks uitbreid (alles zit er al op) en ik het ontwerp :9 vind.
Het enige wat ik met me PC doe is internetten, films kijken, DVD -> DivX en af en voor mijn werk Databases proggen. Ik heb van Microsoft een "cadeautje" gehad (na een langdradige discussie, ze gaven me gelijk :)) "Windows XP Pro" en "Office XP Pro"; dit is eigenlijk ook de enige reden dat ik weer een PC koop en het niet bij alleen me Mac houd ;)

Nu zit ik alleen met de volgende vragen: (heb al search gedaan, kan niet echt iets vinden).

· Kan ik als ik 2 monitoren gebruik op de ingebouwde aansluiting los daarvan of gedeeld ook nog de TV Out gebruiken (tegelijk) ?
· Hoe is de kwaliteit van de TV Out; iemand al een review gelezen / tegengekomen?
· Hoe zit dat nu met die AMD XP processoren (2200+ = niet zoveel Mhz enzo)
· Wat voor voordeel heb ik bij DDR 400 geheugen t.o.v. DDR 333 geheugen (aangaande dat ik een 333Mhz processor neem)
· Is het wat om die Barton zoals op de FP staat beschreven erin te zetten?
· Iemand deze machine al op ze bureau staan en ervaring ermee heeft >:)
· Er staat "Optional Wireless Lan" op de site maar kan hier niks over terugvinden :?
· Maakt ie nu ECHT zoveel lawaai als ik overal lees of valt het wel mee / is het aan te passen met of zonder de soldeerbout?

Verder: Kan ik er een DVD bakker in zetten? Ik wil die allesbakker van Sony kopen voor me backups enzo, maar kan die het hebben ivm maar 200 watt voeding en warmte?

[ Voor 5% gewijzigd door Uberprutser op 10-02-2003 23:51 . Reden: Aanpassingen, paar vraagjes weg... ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Kan ik als ik 2 monitoren gebruik op de ingebouwde aansluiting los daarvan of gedeeld ook nog de TV Out gebruiken (tegelijk) ?
Jah dit kan, met behulp van Nview, je kunt je DUAL Monitor gebruiken en tegelijkertijd een signaal naar de TV-Out sturen.
Hoe is de kwaliteit van de TV Out; iemand al een review gelezen / tegengekomen?
Ik dacht dat de Shuttle op zn mobo's gebruik maakte van de laatste Conexant TV-Out chips en deze waren het beste van alle chips m.b.t. beeldkwaliteit. Ze waren beter getest dan de andere standaard Philips chip.
Hoe zit dat nu met die AMD XP processoren (2200+ = niet zoveel Mhz enzo)
Deze worden gewoon ondersteunt door de NForce2 chipset. (Als het goed is kun je er na een BIOS-Update ook een 3000+ in mikken) Ook qua temperatuur wordt dit niet te warm en wat betreft de snelheid lijkt me dit meer dan voldoende voor wat je er mee doet.
Wat voor voordeel heb ik bij DDR 400 geheugen t.o.v. DDR 333 geheugen (aangaande dat ik een 333Mhz processor neem)
Aangaande je een 333Mhz CPU neemt :? Een 2200+ is er niet op 333Mhz alleen op 266Mhz.
Maar in het geval van een CPU die wel op 333Mhz loopt kun je het beste 333Mhz geheugen nemen, want de NForce2 Chip wil graag alles synchroon gestuurd hebben! Dit draait het beste.
OC'en is geen optie met dit systeem dus spaar je geld en houdt het bij PC2700.
Is het wat om die Barton zoals op de FP staat beschreven erin te zetten?
Dit is zeker geen onzin, maar wel overbodige luxe voor jou gebruik. Dus zonde van je geld denk. Alhoewel die 512KB Cache lekker is voor DVD's rippen en DIVX'en.

TWEE VRAGEN DIE IK NIET KAN BEANTWOORDEN :D
Maakt ie nu ECHT zoveel lawaai als ik overal lees of valt het wel mee / is het aan te passen met of zonder de soldeerbout?
De fan maakt redelijk wat lawaai als je CPU goed warm wordt of bij films rippen of DVD's kijken. Dit is zonder de soldeerbout op te lossen. Gewoon de 8CM fan achterin vervangen doot een Regelbare Enermax.
Het mobo regelt zowieso de fan al, maar dan kun je zelf wel de max snelheid instellen, of hem harder laten draaien op de komende warmere dagen.

Succes :D ;)

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-02 15:05
Ballebek schreef op 10 February 2003 @ 23:48:
· Iemand deze machine al op ze bureau staan en ervaring ermee heeft >:)
· Er staat "Optional Wireless Lan" op de site maar kan hier niks over terugvinden :?

Verder: Kan ik er een DVD bakker in zetten? Ik wil die allesbakker van Sony kopen voor me backups enzo, maar kan die het hebben ivm maar 200 watt voeding en warmte?
Ik kan ook niets over die wireless lan zeggen...misschien dat het hier gaat om een PCI kaartje ofzo.

Ik weet niet hoe zwaar die DVD brander de voeding belast, maar de voeding doet het bij mij prima met een radeon 9700, 2 HD's en een DVD speler.

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-02 15:05
Dan komt er een vraag van mij bij:
Waar kun je die ICE Heatpipe fan het beste mee vervangen? Een papst, enermax of heeft zalman hier fans voor? Iemand dit al gedaan?

Verwijderd

bij www.silentpc.nl verkopen ze speciaal gemaakte fans voor het beestje. Staan niet op de site, moet je even mailen. Heb ik ook gedaan, is een stuk stiller. Nu mijn HD nog :(

Verwijderd

Bij mij was de grootste herriemaker het 4cm fannetje uit de voeding. Deze heb ik verwisseld voor een ander (Titan?) fannetje. Nu geen herrie meer.

Verwijderd

Oh ja, vergeten te vertellen. Dat 4cm fannetje van de voeding draait nu ook temp gestuurd . Gewoon op een ongebruikte aansluiting op moederbordje aangesloten (Fan 1).

Verwijderd

Alhoewel die 512KB Cache lekker is voor DVD's rippen en DIVX'en.
Lijkt me onzin. Een grote cache is alleen handig voor repeterende processen en DivX encoding is daar geen voorbeeld van.

Verder schijnen die Shuttles niet echt geschikt te zijn voor desktop en home-theatre toestanden, omdat ze door hun kleine afmetingen slecht de warmte van de systeemonderdelen kwijt kunnen. Om de warmte toch goed af te voeren zijn krachtige fans en heatpipes ingebouwd, die veel herrie maken.

Mijn inziens zijn die Shuttle barebones eigenlijk alleen geschikt als platform voor spellen: gemakkelijk naar LAN-parties te verslepen en ze zien er ook wel geinig uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 20:51 . Reden: typo ]

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 19:45:
Bij mij was de grootste herriemaker het 4cm fannetje uit de voeding. Deze heb ik verwisseld voor een ander (Titan?) fannetje. Nu geen herrie meer.
UTFS :P

Om die vragen te voorkomen heb ik een lijstje opgesteld: Shuttle Replacementfan list

Voor informatie over de SN41G2 had je een hoop zoekwerk kunnen besparen door te kijken op http://shuttle.ece-it.nl in het algemeen of http://shuttle.ece-it.nl/sn41.htm
Shuttle zelf heeft een karige verzameling info namelijk.
Verder schijnen die Shuttles niet echt geschikt te zijn voor desktop en home-theatre toestanden, omdat ze door hun kleine afmetingen slecht de warmte van de systeemonderdelen kwijt kunnen. Om de warmte toch goed af te voeren zijn krachtige fans en heatpipes ingebouwd, die veel herrie maken.

Mijn inziens zijn die Shuttle barebones eigenlijk alleen geschikt als platform voor spellen: gemakkelijk naar LAN-parties te verslepen en ze zien er ook wel geinig uit.
Ik weet niet waar je die aannames vandaan haald, maar dat is dus echt complete onzin. :(
Waarom desktop en HTPC hier wederom op 1 lijn getrokken wordt is me ook een raadsel, maar is wel degelijk voor deze 2 -- compleet uitelkaar liggende -- doeleinden te gebruiken.
Unieke features van SN41G2 zitten 'm natuurlijk in de gebruikte chipset (nForce2):
- Realtime Dolby decoding onboard
- AMD FSB333 support
- onboard G4MX Twinview

[ Voor 120% gewijzigd door Rhy op 11-02-2003 21:40 . Reden: te vroeg op 'send' gedrukt ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:46
Mensen, bedankt, weet ik meer en ga ik hem morgenochtend maar bestellen :)
Weet nog niet wat voor processor, maar dat zie ik morgen wel.

Met 2x 17" Yllama (?) LCD scherm; is wel zo mooi he :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

XP2400 .. die is nu enorm in prijs gedaald ;)

En Illyama zuigt qua prijs/prestatie TFT scherm. Lees reviews op Tom's Hardware maar eens.

Verwijderd

Ik kan het nergens vinden, maar vraag het toch voor de zekerheid voordat ik 'm aanschaf:
dat PCI en AGP slot is toch niet zo'n 2/3 slot he??

• Jochem Knoops
  • Laatst online: 25-11-2025
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 20:37:
Ik kan het nergens vinden, maar vraag het toch voor de zekerheid voordat ik 'm aanschaf:
Ik wil je wel helpen, (heb namelijk de sn41g2 hier voor me staan) maar wat is een 2/3 slot ?

edit:
Lekkere Kwal bedankt weer iets geleerd

[ Voor 10% gewijzigd door Jochem Knoops op 11-03-2003 20:51 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01 19:58

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 20:37:
Nee, dat is het niet.

Voor de anderen: hij bedoelt zo'n gedeeld slot waardoor je er met een dikke videokaart geen pci kaart in meer kan doen. Er zit evenveel ruimte tussen zoals op een normaal mobo.
Pagina: 1