Ik heb eindelijk mijn eerste twee SACD's binnen....beide multi channel:
Diana Krall - When I look in your eyes
Joe Satriani - Strange Beautiful Music
Verwijderd
DAMN Joe Satriani.....Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 23:24:
Ik heb eindelijk mijn eerste twee SACD's binnen....beide multi channel:
Toen is het pdf'je las op de sony website begreep ik dat ook 'oude' cd spelers een betere qualiteit geven met SACD dan een 'gewoon' schijfje.Abom schreef op 11 februari 2003 @ 09:05:
Niet echt...sommige SACD's zijn hybrid (een SACD en CD laag) maar dan krijg je geen kwaliteits boost...
Ik weet het niet zeker maar mijn audio/video adviseur beweerde (2 jaar geleden oid) dat dit niet zo zou zijn.[eNeRGy] schreef op 11 februari 2003 @ 09:14:
[...]
Toen is het pdf'je las op de sony website begreep ik dat ook 'oude' cd spelers een betere qualiteit geven met SACD dan een 'gewoon' schijfje.
[ Voor 12% gewijzigd door Abom op 11-02-2003 09:24 ]
Verwijderd
15 pond bij play.com, 22.50 euro dusVerwijderd schreef op 11 February 2003 @ 13:44:
Wat kost zon schijfje eigenlijk?
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
[ Voor 34% gewijzigd door baskabas op 11-02-2003 15:02 . Reden: +linkjes ]
Verwijderd
Ik heb deze SACD ook maar moet eerlijk zeggen dat ik er niet kapot van ben. Concert natuurlijk wel maar die had ik al op CD. Ik bedoel meer de SACD opname. En ik ben niet de enige die dat vindt. Hier een review.TeknoGecko schreef op 11 February 2003 @ 14:49:
Mijn titels:
- 2 Sony demo schijfjes (zaten bij de speler)
- Roger Waters - In The Flesh (live)
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Verwijderd

M.i. kan je beter de uitvoering van Herbert von Karajan (uitgebracht door DG) nemen... stukken beter dan die vage orkesten die SACDs uitbrengen. Of anders de uitvoering van Mariner en The Academy of St. Martin-in-the-Fields.Is dat een goeie opname? Ik zoek namelijk nog een goeie Requiem uitvoering van Mozart op SACD.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
[ Voor 14% gewijzigd door Duck-Twacy op 11-02-2003 21:41 ]
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Verwijderd
Ik zie het somber in, voor DVD-A ook trouwens.Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 21:37:
Denken jullie dat SACD gaat doorbreken en dat bijna alle cds wel op SACD komen of dat het aanbod erg klein blijft?
Ik zie meer kans voor DVD-audio. SACD is toch weer iets te fabrikant specifiek om universeel te zijn/worden. (soortje video2000/philips idee)Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 21:37:
Denken jullie dat SACD gaat doorbreken en dat bijna alle cds wel op SACD komen of dat het aanbod erg klein blijft?
DVD-A zie ik meer, maar meer als audiofiel medium..Duck-Twacy schreef op 11 February 2003 @ 21:39:
[...]
Ik zie het somber in, voor DVD-A ook trouwens.
Publiek: niet geinteresseerd in kwaliteit maar in gratis MP3s
economie : recessie
=> centjes op bij Sony/philips
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Ik zie de laatste tijd steeds dezelfde topics/vragen verschijnen bij 3 of 4 audioforums (erg vermoeiend).Scarp schreef op 11 February 2003 @ 21:55:
lol ... ik zag dit topic ook al op een ander forum .... kwam me al bekend voor.
...
Voor opnames van concerten is surround wel weer leuk. Het geeft je een gevoel er midden in te zitten. Daar werkt het gewoon ook echt.
Het aanbod van beide formaten is best groot, maar het zijn de foute titels. Voornamelijk oude rommel (Tubular Bells ... kom op zeg... oud). Uiteindelijk wint het formaat met de meeste titels ... en dat is cd voorlopig nog steeds. Misschien zelfs gewoon normale dvd met clipjes erop. Zou een verarming van de muziek worden als we alleen dvd's met clipjes erop krijgen, maar jah....
Ben ik met je eens... de dvd met dts is bijna even goed + je hebt het beeld erbij... ik doelde ook meer op het concert, want dat is echt meesterlijk!-Stef- schreef op 11 February 2003 @ 18:53:
[...]
Ik heb deze SACD ook maar moet eerlijk zeggen dat ik er niet kapot van ben. Concert natuurlijk wel maar die had ik al op CD. Ik bedoel meer de SACD opname. En ik ben niet de enige die dat vindt. Hier een review.
Tijd voor de 5-stappen behandeling dan maar.Whoa hold the press: I wanted this disc to sound better so much, I decided to try the five-step treatment process on the disc. I first tried putting it under florescent light. I played it and yes it sounded better. I then decided to bevel it, degauss it, surface treat it, and green the edges. I put the disc on, listened and went “now this is more like it”. It had gained about one and a half star in sound quality. Dynamics were greatly improved; there was more detail and impact. Even the surround sound was improved. The disc has now become recommendable. The five-step process was described in volume one of Positive Feedback Online. The sound was still not quiet up to the sound of the Mo-Fi “Darkside”. There was slightly less soundstage detail and sense of delicateness. But “Darkside” is one of the better recordings ever made and not a live concert. I tried the treatment on the DVD and it was improved also, but not as much as the SACD.
[ Voor 5% gewijzigd door -Stef- op 12-02-2003 19:42 ]
Hoezo dat? De SACD standaard wordt beter gedragen door de industrie dan DVD-A.SACD is toch weer iets te fabrikant specifiek om universeel te zijn/worden.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat een formaat dat minder informatie bevat dezelfde kwaliteit kan bieden als een formaat met een veel natuurgetrouwere representatie van het oorspronkelijke materiaal. Voor dezelfde prijs biedt SACD een betere geluidskwaliteit, of je nu spelers van 150 of 4000 euro vergelijkt.CD biedt vergelijkbare kwaliteit, mits je bereid bent 4000 euro uit te trekken voor speler en DAC.
Als mijn bewering al waar is (want ik ga ook maar uit van wat ik lees, heb zelf geen CD speler van 4000 euro, dus kan niet vergelijkenFemme schreef op 12 februari 2003 @ 23:55:
[...]
Ik kan me moeilijk voorstellen dat een formaat dat minder informatie bevat dezelfde kwaliteit kan bieden als een formaat met een veel natuurgetrouwere representatie van het oorspronkelijke materiaal. Voor dezelfde prijs biedt SACD een betere geluidskwaliteit, of je nu spelers van 150 of 4000 euro vergelijkt.
En als ik je nou vertel dat VEEL, misschien zelfs wel de MEESTE SACD opnames gewoon opgepepte (bijvoorbeeld klein beetje reverb ofzo en andere truukjes om het beter te laten klinken) oude opnames zijn ? Doe mij dan maar de originele opnames. En dit komt van insiders, zit ik hier nu niet uit m'n neus te vreten.Femme schreef op 12 February 2003 @ 23:55:
Ik kan me moeilijk voorstellen dat een formaat dat minder informatie bevat dezelfde kwaliteit kan bieden als een formaat met een veel natuurgetrouwere representatie van het oorspronkelijke materiaal. Voor dezelfde prijs biedt SACD een betere geluidskwaliteit, of je nu spelers van 150 of 4000 euro vergelijkt.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
En waar luister je dan naar als je jouw originele opnames beluistert ? Juist, de 44.1 kHz PCM opname. Voor veel materiaal dat opnieuw wordt uitgebracht wordt teruggegrepen naar de originele mastertapes. Dit is bijvoorbeeld gebeurd met alle Stones opnames maar ook met de Tubular Bells SACD. Er gebeurd dus meer dan "wat reverb toevoegen", dat is echt te kort door de bocht. Tubular Bells is bijvoorbeeld nu pas in een meerkanaals versie uitgebracht, omdat er nu een goed medium beschikbaar is.JT schreef op 13 February 2003 @ 00:22:
[...]
En als ik je nou vertel dat VEEL, misschien zelfs wel de MEESTE SACD opnames gewoon opgepepte (bijvoorbeeld klein beetje reverb ofzo en andere truukjes om het beter te laten klinken) oude opnames zijn ? Doe mij dan maar de originele opnames. En dit komt van insiders, zit ik hier nu niet uit m'n neus te vreten.
Nee... was iets mis gegaan... via franse site... ik had niet helemaal begrepen wat de bedoeling was... dacht dat ik een accept giro kreeg, maar in de algemen voorwaarden stond een speciale clausule voor internationale bestellingen... die had ik dus over het hoofd gezien... mijn frans is echt om over naar huis te schrijven!-Stef- schreef op 12 februari 2003 @ 19:42:
Uit je review:
Tijd voor de 5-stappen behandeling dan maar.En anders wachten tot het 24 maart is.
Heb je die Mozart trouwens al binnen of ergens gehoord? Ben wel benieuwd eigenlijk.
Ja, en als die oude opnames nou niet al te best zijn ? Dan krijg je er dus niet meer uit dan met een cd....En als ik zeg dat de meeste SACD's met oude opnames worden gemaakt dan heb ik het natuurlijk over het feit dat een muzikant niet meer dezelfde cd kan/wil maken. En veel opnames word meer mee gedaan dan de slechte dingen eruit halen; dan heb ik het dus over bijvoorbeeld beetje reverb ofzo om het 'mooier' te maken. Ik heb een aantal SACD's gehoord en kan er nou niet van zeggen dat ik er onder de indruk van was.masaman schreef op 13 February 2003 @ 08:41:
[...]
En waar luister je dan naar als je jouw originele opnames beluistert ? Juist, de 44.1 kHz PCM opname. Voor veel materiaal dat opnieuw wordt uitgebracht wordt teruggegrepen naar de originele mastertapes. Dit is bijvoorbeeld gebeurd met alle Stones opnames maar ook met de Tubular Bells SACD. Er gebeurd dus meer dan "wat reverb toevoegen", dat is echt te kort door de bocht. Tubular Bells is bijvoorbeeld nu pas in een meerkanaals versie uitgebracht, omdat er nu een goed medium beschikbaar is.
En nee, niet de meeste SACD's zijn gemaakt op basis van oude opnames. Er zijn meerdere leveranciers die complete audio workstations ontwikkelen waarop in DSD kan worden opgenomen en ge-edit. Hiermee worden momenteel de meeste opnames opgenomen en bewerkt.
[ Voor 11% gewijzigd door JT op 14-02-2003 23:13 ]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel