Toon posts:

[ADSL] Internetproblemen [modem]

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag erg veel problemen met het internet... ik kom er steeds maar niet op dan weer wel en dan weer niet het is heel vaag!

Ik kan op de momenten dat ik geen internet verbinding heb ook mijn modem (Acatel Speed Touch Home) niet pingen! Nu lijkt dit natuurlijk een modem probleem maar een vriend van mij had vandaag precies hetzelfde..

In eerste instantie dacht ik het zal dan wel de lijn upgrade zijn die een dezer dagen komt (ik woon in Amsterdam), maar speedtest.nl geeft aan dat ik nog steeds een downstream van (uitgedrukt in kilobytes) 54kb downstream heb.

Hebben hier meer mensen last van, heb er geen duidelijke verklaring voor kunnen vinden!

Verwijderd

Wat doet je linesync lampje op het modem?

Verwijderd

Topicstarter
linesync doet het wel gewoon (brand iig)..
Bij mijn ISP (Tiscali) zijn er ook geen bijzonderheden

Verwijderd

Er is een landelijke KPN ADSL storing gaande. Zie:
http://www.xs4all.nl/nieuws/storingen/index.php3

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja maar als je je modem niet kan pingen dan heeft dat helemaal NIETS met adsl te maken. Check je eigen config maar even goed...
Door het hele land kunnen gebruikers soms geen data genereren.
KPN heeft de storing in onderzoek
Dat heeft ook echt wat met je modem pingen te maken :{

Dat je vriendje het ook had is leuk voor 'm, vertel hem ook maar dat-ie z'n netwerk na moet kijken :P.

[ Voor 52% gewijzigd door JvS op 11-02-2003 00:01 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
het vage is dus dat ik nu wel internet heb maar nog steed mijn modem niet kan pingen!

Mijn router en alles staat goed ge-configureerd!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 00:10 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

heb je de firewall in de modem misschien wat al te streng staan? Een getweaked modem? Kan je je ethernetkaart wel pingen? Heb je een firewall?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn router heeft het niets te maken, want als ik mijn modem direct op mijn NIC aansluit dan kan ik het alsnog niet pingen! Mijn NIC kan idd pingen, want ik kan bijv mijn router wel pingen! Modem is tevens geheel standaard, nooit iets aan veranderd..

Dit topic mag wat mij betreft op slot...
Voor dit modem probleem geschikter topic: Kan modem niet pingen

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 00:27 ]

Pagina: 1