Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 00:01:
Zijn er P200 computers met SDRAM? Ik dacht dat die alleen EDO hadden... ik kan me vergissen, maar je weet maar nooit. Het zal wel, want ik denk niet dat SDRAM in een EDO bank past. Dat weet ik wel bijna zeker. Kun je geen 66 MHz geheugen uithalen?
Je haalt weer eens een paar dingen door de war
Het geheugen dat geaccepteerd wordt, wordt door de mobo chipset bepaald, niet de CPU. Je kunt rustig een P100 laten draaien op een Via MVP3 chipset met PC100 SDRAM...
Binnen een bank kun je niet mixen, maar dat zal ook niet voorkomen, want 1 bank staat gelijk aan een enkele DIMM of twee SIMMs, en SDRAM is er in beginsel niet in SIMM format. Of EDO SIMMs naast SDRAM DIMMs mogelijk is, hangt van de chipset en de voltage van de DIMMs en de DIMM slots af.
Met een P200 doet de snelheid van de SDRAM er niet toe- als de CPU niet geOCd wordt, draait het geheugen op 66MHz, dus maakt het weinig uit, de SDRAM is minimaal gerate op 66MHz, misschien zelfs hoger. Het is allemaal backwards compatible, dus 100MHz rated SDRAM erbij hoort geen problemen te geven.
Post eens specs en typenummers van het moederbord.
Dat sowieso

Ik ben al die ouwere zooi vergeten... dat moet ik zien voordat ik het me weer herinner.

Ach, kan gebeuren
Het kan een of ander IBM-specific probleem zijn, maar dat lijkt me sterk- IBM gebruikte meestal gewoon Acer OEM gevallen die vrijwel alle geheugen slikten (dit zou wel eens de V58AX kunnen zijn als ik m'n IBM Aptiva's een beetje ken). Probeer het ook eens met alleen de 32MB erin, maar post eerst en vooral eens die mobo...