Koeler XP 2700 Geen goede te vinden

Pagina: 1
Acties:

• magier76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Weet iemand een goede koeler voor een amd xp 2700 proc.
Ik ben al geruime tijd op zoek naar een koeler voor mijn proc maar kan er jammer genoeg geen vinden die mijn proc op een mooie temp houd.
Mijn proc word nu namelijk 58 graden idle en stessed 66 graden.
Dit vind ik echter veel te hoog .

Ik gebruik hier een Coolermaster voor met hitepipes de aller nieuwste die voor de XP 2700 geschikt zo zijn.
Ook heb ik een goede airflow inmijn dragon kast.
Ik controleer de temp in bios , met sisoft sandra, en met msi hulptool .

Ik heb het volgende systeempje.

Dragon kast met 450 W voeding
MSI KT4-BSR
768 Mb Twinmos ddr pc 2700 geheugen
XP 2700+ proc
Leadtek GeForce Ti4 4400 128 Mb
1 Realtek ethernet kaart
1 firewire kaart
sony DVD plsyer
Pioneer CD-RW
4 x Systeem koeler papst 80x80
1 x Coolermaster voor xp 2700 met hitepipe

Gadget Freak

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Ik neem aan dat je een CoolerMaster HHC-001 hebt? Dat is absoluut een goede cooler, dus daar kan het niet aan liggen.
Ik denk eerder dat je misschien je airflow in je kast moet verbeteren (extra fans plaatsen dus). Of heb je misschien je koeler er niet goed op, of teveel/geen koelpasta? Of staat je Vcore gewoon veel hoger dan nodig is??

EDIT
Ik lees nu 'goed' en zie dat je al 4 fans hebt, dus daar ligt het niet aan denk ik....

[ Voor 13% gewijzigd door StarTAC op 10-02-2003 23:07 ]

iRacing Profiel

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

trekt de proc niet allemaal warmte mee die van je videokaart komt? Hoe heb je de videokaart gekoeld?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
http://www.spire.nl/asp/fcc.asp?ProdID=86

edit: Ik denk tog de coolpasta :)

[ Voor 32% gewijzigd door SuperPaddo op 10-02-2003 23:09 ]

Grolsch Royce!

• magier76
Videokaart is standaart koeling dus 2 fan's.
Ik zou niet weten of daar de warmte van kan komen.
Is het mogelijk om daar iets aan te doen om de warmte van de videookaart te stoppen ( nieuwe koelers of pci-slot koeler erin zetten boven videokaart

Gadget Freak

Verwijderd

Je heb dus de: CoolerMaster HHC-001? Die houden je CPU echt wel koel hoor ( OC even buiten beschouwing gelaten) Ik zou iets aan je airflow in je kast moet verbeteren idd. Denk aan: meer fans ( je hebt er al 4 hmm) of teveel/weinig koelpasta? Check ook ff na of die koeler wel goed inzit. ;)

Verwijderd

magier76 schreef op 10 February 2003 @ 23:29:
Videokaart is standaart koeling dus 2 fan's.
Ik zou niet weten of daar de warmte van kan komen.
Is het mogelijk om daar iets aan te doen om de warmte van de videookaart te stoppen ( nieuwe koelers of pci-slot koeler erin zetten boven videokaart
Ik zou het ook niet weten maar check anders m'n laatste post na. je kan een koelblok om je VGA ofzo monteren. Maar je heb dat voor niks je kaar gekocht voor zo'n hoop geld, lijkt me zonde. Je moet wel ff nagaan wat er precies mis is. Succes. :)

• StarTAC
Wat ik heb gedaan, en mij echt erg goed bevalt is het plaatsen van een Fan precies boven je CPU. Dus aan de zijkant van je kast een gat maken ter hoogte van je CPU, en daar een 80mm (of groter) fan plaatsen. Waardoor je CPU dus altijd frisse lucht krijgt.

Kan je trouwens niet even de temps van je Videokaart checken. Als die nou heel hoog zijn moet je inderdaad daar je aandacht op vestigen en niet op de CPU.

iRacing Profiel

• magier76
Kan temp van videokaart nergens vinden.
Dit is vrij lastig dus om te gaan controleren.
Het standaart progje zoals Winfox kan dit niet en bij sisoft sandra kan ik het nergens vinden .

Gadget Freak

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

er is maar 1 heatsink die je CPU op een goede Temp houdt dat is de Thermalright SLK-800
Op deze foto is die icm een Delta neem aan dat hier niet je keuze naar uit gaat :)
deze heatsink kan zowel een 60, 80 en 120 mm koeler huisvesten.

en heb je je 4 koelers wel op een goede plek bevestigd?
hmmz welke papst?

[ Voor 12% gewijzigd door loodgieter op 11-02-2003 00:12 ]

• StarTAC
Twix schreef op 11 February 2003 @ 00:10:
er is maar 1 heatsink die je CPU op een goede Temp houdt dat is de Thermalright SLK-800
Op deze foto is die icm een Delta neem aan dat hier niet je keuze naar uit gaat :)
deze heatsink kan zowel een 60, 80 en 120 mm koeler huisvesten.

en heb je je 4 koelers wel op een goede plek bevestigd?
hmmz welke papst?
Leuke prijs zeg...
Al helemaal als je al een CM HHC-001 hebt (ik had die toen voor 45 euro gekocht, wat ik ook al enorm veel geld voor een koeler vind). En als je em met een HHC-001 nog niet goed krijgt, ligt het toch echt niet aan je koeler, maar hoogstwaarschijnlijk aan iets anders...

iRacing Profiel

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

StarTAC schreef op 11 February 2003 @ 00:17:
[...]

Leuke prijs zeg...
Al helemaal als je al een CM HHC-001 hebt (ik had die toen voor 45 euro gekocht, wat ik ook al enorm veel geld voor een koeler vind). En als je em met een HHC-001 nog niet goed krijgt, ligt het toch echt niet aan je koeler, maar hoogstwaarschijnlijk aan iets anders...
Klopt daar heb je wel gelijkin,
Maar wat ik geef is een advies. dat begrijp je toch wel :)
maar hiermee weet je tenmisnte wel dat je hem koel krijgt

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik ken nog iemand die ook zo'n CM heatpipe dinges heeft.
zijn XP1800 wil niet onder de 60 graden blijven fullstressed, terwijl een simpel aluminium Spire blokje dat ding perfect op 50 graden houd.
misschien dat die heatpipe dingen niet zo lekker werken in tower kasten (dan staat ie dus scheef zodat de vloeistof niet bij het hete deel komt denk ik.)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Check deze ook eens: De beste koeler voor AMD Athlon XP

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
monteer ff je heatsink opnieuw.
hoe staan je fans eigenlijk? ik had eerst ook een case fan achter me kast op (blazen-in-kast) gezet, toen werd alles ook 5 graden warmer :+
toen op blazen-uit-kast gezet en toen paar graadje kouder. (en nu heb ik hem eruit gehaald :+ )

2 fans achter op zuigen-uit-kast en 2 fans voor op blazen-in-kast moet wel goed gaan denk :)

• StarTAC
FireWurX schreef op 11 February 2003 @ 00:27:
ik ken nog iemand die ook zo'n CM heatpipe dinges heeft.
zijn XP1800 wil niet onder de 60 graden blijven fullstressed, terwijl een simpel aluminium Spire blokje dat ding perfect op 50 graden houd.
misschien dat die heatpipe dingen niet zo lekker werken in tower kasten (dan staat ie dus scheef zodat de vloeistof niet bij het hete deel komt denk ik.)
Ik heb em ook in een tower kast, totaal geen problemen. Maar wat misschien wel een probleem is, dat die koeler zo zwaar is (halve kilo geloof ik), en daardoor misschien gewoon te zwaar is voor je moederbord, en daardoor dus niet goed op je processor zit.

iRacing Profiel

Pagina: 1