• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:25
Jaja het is weer bijna tijd voor de wintersport (alhoewel sommige al weg zijn geweest). Nu ben ik van plan om mijn digicam (Canon Ixus v2) mee te nemen naar Oosterijk. Maar mijn vraag is eigen kan mijn digicam wel tegen de kou? En tot welke bestanden is hij bestand? Waarvoor moet ik oppassen (condens?)?

De manual geeft zelf 0 - 40 gr c aan.

Verwijderd

Taadaa :) --- >> [GT]Digitale camera op wintersport, minimale graden Celcius ?.

Was best wel te vinden. O-) ;)

Edit: Daar maar verder gaan !!! ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 23:07 ]

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Mijn fuji finepix 2800z heeft heel even een uitval van het LCD schermpje gehad, op 3000 meter hoogte, bij een gevoelstemperatuur van ongeveer -15. Foto's maken ging nog goed, maar tft-tje deed het niet
gewoon ff camera tegen je lichaam aanhouden, in je jas, en dan deed ie het weer. Verder nog wel vaker van die temperaturen gehad, maar nooit meer problemen ermee, TFT-tje heeft het gewoon gedaan.... ben zelfs nog met skieeen bovenop die camera gevallen, en hij werkt nog..... nou is dat dan een fuji, maar ik ga ervanuit dat jouw ixus ook wel wat kan hebben :)

Verwijderd

Hij kan er wel tegen, lijkt me, maar als je binnen komt, even in een plastic zak doen, en goed dichtknopen.... In ieder geval iets wat luchtdicht is, dit voorkomt beslaan van je cam van binnen, lijkt me niet helemaal prettig... Veel plezier in Oostenrijk ;-)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:25
Thanks DragonLord... had enkel search GoT gebruikt en die is beetje brak.

Ja, gezien het feit dat de Ixus gewoon een klein vierkant ding is durf ik m tijdens het skeien gewoon mee te nemen... vallen kan altijd maar ik betwijfel of dat (mits in een plastic zak) het problemen geeft.

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:37
Ik denk dat als het buiten -10/-20 is, dat het zowiezo niet lekker skien is :P
En als de camera ergens in je skipak zit, wordt 'ie zowiezo niet erg koud

Verwijderd

Ik heb mijn digicam in een kous gestoken >:)
dat hij warm bleef. en dan nog in een waterdicht zakje

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.