[UT1] ran out of virtual memory

Pagina: 1
Acties:

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09-2025
Ik wilde net weer es een potje UT gaan doen, krijg ik deze foutmelding :{

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/killerb04/screenshot/swap.jpg

Het gekke is, ik heb zondag nog gewoon gespeeld en er is eigenlijk niks veranderd :?.

Ik heb al de search gebruikt maar geen van de oplossingen die ik kon vinden kon het bij mij oplossen.

specs:

- AMD XP 1700+
- GF2 MX 32mb
- win2k sp3 eng
- dx9
- 512mb ddr
- 1024MB swapfile

Ik heb de swapfile ook veranderd. Op een andere schijf gezet, grootte aangepast (tot 4GB). en een beetje mee geprutst. Mocht allemaal niet baten.
Ik heb ook alle andere programma's en andere prut dat in het geheugen staat afgesloten. Maakt allemaal niks uit.
UT heb ik helemaal opnieuw geïnstalleerd inclusief 436 patch. Ik heb een surface control gedaan op me HD, fouten waren niet aanwezig. Verder draait de pc ook als een zonnetje eigenlijk.

UT start dus helemaal niet op. altans, ik krijg het splash screen voor me neus, hij is aan het laden en dan klapt die eruit met die foutmelding. Ik heb via de task manager in de gaten gehouden wat het geheugen doet. Dat gaat naar een gebruik van 150-160mb en dan komt de foutmelding. Dus het loopt ook niet vol.

rara wat is het probleem 8)7.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Is er misschien te weinig ruimte op de hardeschijf voor UT om dingen op te slaan? Want je hebt zoveel geprobeerd dat het niet aan je te kort aan geheugen kan liggen :)
(Trouwens goed dat je zelf al zoveel hebt geprobeerd ;))

The devil is in the details.

• KillerB
Er is bijna 4gb vrij op de partitie waar UT opstaat.
en ja ik heb veel geprobeerd, dit is me laatste hoop, dus please help me ;(

• Hahn
UT kan je toch ook in een soort veilige modus opstarten? Of in ieder geval een paar dingen veranderen.
Als dat lukt zou ik zoveel mogelijk instellingen omlaag gooien, want volgens mij heeft het iets met de textures te maken. Misschien raakt het geheugen op je videokaart op :?
Probeer dus ook eens nieuwe videokaart drivers.

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:27
Hoop dat iemand de oplossing heeft want ik had dit laatst ook ineens. Maar dan steeds onder direct3d. Speel nu onder opengl, tot nu toe nog geen problemen gehad. Sinds ik een nieuwe detonator geinstalleerd heb, heb ik steeds meer problemen met direct3d-spellen.

Catch a smile out there!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit is inderdaad een driverprobleem van je videokaart. In openGL spelen zou ook een oplossing kunnen zijn, als dat tenminste een beetje lekker bij je loopt.

🌞🍃

• Hahn
DataBeest schreef op 11 February 2003 @ 10:20:
Dit is inderdaad een driverprobleem van je videokaart. In openGL spelen zou ook een oplossing kunnen zijn, als dat tenminste een beetje lekker bij je loopt.
Waarom zou dat niet lekker lopen? Ik geloof dat ik UT ook in OpenGL speel, 1024x768, alles High en ik heb een kut pc :P

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MaRc0 schreef op 11 February 2003 @ 14:16:
[...]

Waarom zou dat niet lekker lopen? Ik geloof dat ik UT ook in OpenGL speel, 1024x768, alles High en ik heb een kut pc :P
Mja, dat is verschillend per videokaart, of per driver :?.
Bij mij zelf loopt UT in OpenGL erg slecht en ziet het er lelijk uit, bij sommige andere ook.. en bij andere, zoals jij, juist weer goed :+ ;)

Waarom? Ik heb geen iedee :o :P

🌞🍃

• KillerB
Hij doet hetzelfde in safe mode :{
Ik ga ff een andere detonator driver proberen.

/edit
Doet het ook niet :?

[ Voor 16% gewijzigd door KillerB op 11-02-2003 17:43 ]

• KillerB
Het probleem bleek dus bij me brakke RAID stripe set te liggen ;(.
Nu ben ik weer RAID-loos en het gaat weer prima.
Pagina: 1