[EL] Scart adapter solderen.

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78169

Topicstarter
Weet iemand hoe je een adapter moet maken zodat je een SCART-kabel kan omzetten naar zo'n oude tv_kabel ingang....

Dit ivm het aansluiten van mijn pc op een tv zonder SCART ingang.

Op mijn tv-out stekker zit een mannetje's stekker. Adapters andersom heb je wel, maar die werken dus niet!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-06 22:20

Kr3Kr

Melpomene

is dat een tulp [gele] stekker, of een gewone kabelingang? btw: welkom op GoT. pas je nick aan, lees de faq en plaats je topics in het goede forum. danke.

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kr3Kr schreef op 10 February 2003 @ 22:08:
is dat een tulp [gele] stekker, of een gewone kabelingang? btw: welkom op GoT. pas je nick aan, lees de faq en plaats je topics in het goede forum. danke.
Gewone kabelingang.... Nick verandering is onderweg (Lees Schop een Modje) en het lijkt mij nogal een electronica-vraag, dus goed geplaatst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je hebt trouwens ook speciale SCART-adapters die je kunt schakelen...

Zo'n eentje heb ik ook voor m'n TV-Uit & Video-In -> VCR (SCART)... Die kun je dan met een knoppie omschakelen enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daar staan de volledige aansluiting van een SCART-kabel, maar niet hoe je een adapter kan bouwen....
Osiris schreef op 10 February 2003 @ 22:18:
Je hebt trouwens ook speciale SCART-adapters die je kunt schakelen...

Zo'n eentje heb ik ook voor m'n TV-Uit & Video-In -> VCR (SCART)... Die kun je dan met een knoppie omschakelen enzo
Die zijn dus precies verkeerd om, ik had er ook al zo eentje gekocht, maar dat werkt dus niet. Ik gebruik nu een oude videorecorder als adapter, maar dat is nogal grof, ik wil eigenlijk gewoon een simpel adaptertje...

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 78169 op 10-02-2003 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Anoniem: 78169 schreef op 10 februari 2003 @ 22:19:
[...]

Daar staan de volledige aansluiting van een SCART-kabel, maar niet hoe je een adapter kan bouwen....

[...]

Die zijn dus precies verkeerd om, ik had er ook al zo eentje gekocht, maar dat werkt dus niet. Ik gebruik nu een oude videorecorder als adapter, maar dat is nogal grof, ik wil eigenlijk gewoon een simpel adaptertje...
Volgens mij kun je met dat aansluitingsschema van een SCART connector echt wel uit de voeten hoor. Kwestie van kabeltje aan de juiste aanslutingen hangen en een [geel]tulp stekkertje aan het einde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Anoniem: 78169 schreef op 10 February 2003 @ 22:19:
[...]

Ehm, ik heb het hier dus over Two Way-adapters hè? Zowel van SCART naar tulp als van tulp naar SCART... En dat is dan om te schakelen met een knopje, wat dus volgens mij ook een oplossing zou zijn voor jou probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alle pinnetjes gechecked van de SCART aansluiting, maar nergens komt een werken signaal uit, dus zo makkelijk is het kennerlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Osiris schreef op 10 February 2003 @ 22:31:
[...]

Ehm, ik heb het hier dus over Two Way-adapters hè? Zowel van SCART naar tulp als van tulp naar SCART... En dat is dan om te schakelen met een knopje, wat dus volgens mij ook een oplossing zou zijn voor jou probleem?
Dat dacht ik ook, maar daarvan is de aansluiting verkeerd, die adapters hebben ook een mannetje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Anoniem: 78169 schreef op 10 February 2003 @ 22:33:
Alle pinnetjes gechecked van de SCART aansluiting, maar nergens komt een werken signaal uit, dus zo makkelijk is het kennerlijk niet.
Waar check je mee dan als ik vragen mag? :)

Volgens mij merk je met een normale voltmeter nie veel, omdat het hoog frequente signalen zijn..

Mocht je met een scoop bezig zijn, dan heb ik nix gezegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Osiris schreef op 10 februari 2003 @ 22:35:
[...]

Waar check je mee dan als ik vragen mag? :)

Volgens mij merk je met een normale voltmeter nie veel, omdat het hoog frequente signalen zijn..

Mocht je met een scoop bezig zijn, dan heb ik nix gezegt ;)
nee lol, gewoon het kabeltje richting tv openslopen en dan netjes alle pinnetjes aanklikken.... De ground heb ik niet nodig, want die zit in mijn tv ook niet aangesloten, dus ik hoef alleen maar met één kabeltjes alles even aan te tikken, maar er komt nergens wat uit, uit 3 wel wat, dat zullen ongetwijfeld de rode/groene/blauwe aansluiting zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

Je hebt hier (waarschijnlijk) een modulator voor nodig.
Oa. te krijgen bij Conrad, bv. 192791 of 116530.

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Henk B schreef op 10 February 2003 @ 22:40:
Je hebt hier (waarschijnlijk) een modulator voor nodig.
Oa. te krijgen bij Conrad, bv. 192791 of 116530.
Eerste bestaat niet, en de tweede heeft niets met adapter SCART-->kabel te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
mensen, hij heeft het over een GEWONE kabelaansluiting, CAI dus! Dat is volledig incompatible met een SCART hoor. Koop een zogenaamde modulator bij de goede electronicahandel, die moduleert je SCART signaal over een draaggolf zodat je het via je 'normale kabelingang' kan kijken. Zo hebben wij onze satelliet-receiver op alle tv's in huis aangesloten :)

edit:

Henk B was mij voor :/

[ Voor 13% gewijzigd door BezurK op 10-02-2003 22:44 . Reden: tiepvauten ;) ]

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BezurK schreef op 10 February 2003 @ 22:43:
mensen, hij heeft het over een GEWONE kabelaansluiting, CAI dus! Dat is volledig incompatible met een SCART hoor. Koop een zogenaamde modulator bij de goede electronicahandel, die moduleert je SCART signaal over een draaggolf zodat je het via je 'normale kabelingang' kan kijken. Zo hebben wij onze satelliet-receiver op alle tv's in huis aangesloten :)

edit:

Henk B was mij voor :/
Dus ik kan net zo goed mijn oude video gebruiken? Dat is dan waarschijnlijk een stuk goedkoper....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk B

Henk B

te obl

Anoniem: 78169 schreef op 10 februari 2003 @ 22:42:
[...]
Eerste bestaat niet, en de tweede heeft niets met adapter SCART-->kabel te maken..
Onder een kabel aansluiting van een TV versta ik de antenne aansluiting, daarvoor heb je wel wat aan deze dingen.

Jou TV heeft geen SCART? right?
En je tv out op de PC heeft (naar alle waarschijnlijkheid) ook geen SCART...

Wat moet je dan uberhaupt met SCART :?

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Anoniem: 78169 schreef op 10 februari 2003 @ 22:46:
[...]

Dus ik kan net zo goed mijn oude video gebruiken? Dat is dan waarschijnlijk een stuk goedkoper....
Dat is aan jou om te bepalen natuurlijk :)

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Henk B schreef op 10 February 2003 @ 22:47:
[...]

Onder een kabel aansluiting van een TV versta ik de antenne aansluiting, daarvoor heb je wel wat aan deze dingen.

Jou TV heeft geen SCART? right?
En je tv out op de PC heeft (naar alle waarschijnlijkheid) ook geen SCART...

Wat moet je dan uberhaupt met SCART :?
Nogmaals, ik heb dus een tv-out kabel (Bij pc Siemens-bakkie) geleverd, en daaraan zit standaard een SCART plug. Mijn tv heeft geen SCART ingang, mijn videoadapter nu wel, dus wat doe ik nu, SCART in video, en dan kijken via videokanaal. Maar ik dacht dat het wel makkelijker kon, met een simpel adaptertje....

Vandaar mijn vraag. Nogmaals zo als het nu is werkt het dus ook. (Dus kom niet aan dat het niet kan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Nu we het toch over modulators hebben...

Kan ik uit een verrotte video die modulator slopen om daarmee een Tuner te maken voor mijn Video-In???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57842

De signalen die op een SCART aanwezig zijn, zijn laagfrequent video signalen, zoals (PAL)video,svhs of RGB. Een kabelaansluiting is hoogfrequent gemoduleerd. Wat jij nodig hebt is een modulator. Je kunt er inderdaad een oude video voor gebruiken, beetje overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57842

Osiris, de tuner zit in een ander "blikje" dan de modulator. De modulator zit meestal in hetzelde kastje als waar de uitgansplug van de video aan zit, en is zelfstandig te gebruiken. Alleen een voeding is nodig. Deze modulators zijn vaak in de dump te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk B

Henk B

te obl

Anoniem: 78169 schreef op 10 February 2003 @ 22:50:
[...]
Nogmaals, ik heb dus een tv-out kabel (Bij pc Siemens-bakkie) geleverd, en daaraan zit standaard een SCART plug. Mijn tv heeft geen SCART ingang, mijn videoadapter nu wel, dus wat doe ik nu, SCART in video, en dan kijken via videokanaal. Maar ik dacht dat het wel makkelijker kon, met een simpel adaptertje....
Ah, dat verklaart waarom SCART erbij gesleurd werd :)
Vandaar mijn vraag. Nogmaals zo als het nu is werkt het dus ook. (Dus kom niet aan dat het niet kan...)
Tuurlijk werkt het zo. Je gebruikt nu de video als modulator. ;)
Osiris schreef op 10 February 2003 @ 22:50:
Nu we het toch over modulators hebben...

Kan ik uit een verrotte video die modulator slopen om daarmee een Tuner te maken voor mijn Video-In???
De modulator 'converteerd' video naar HF (antenne/CAI). De tuner werkt de andere kant op. Beide modules kun je waarschijnlijk wel uit de video rippen, maar de tuner vereist ook nog instellingen (kanaal etc). Ws. is het makkelijker om de video as-is te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-07 02:14

ThaHandy

Discovery Channel

ik denk dat voor jou een FM modulator (video->FM frequentie) de oplossing is
een losse module kost its van 10 euro en een komplete met aansluitingen ~€30

[ Voor 38% gewijzigd door ThaHandy op 11-02-2003 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:16

BCM

Je TV heeft helemaal geen AV kanalen? Dan is het wel een oud beestje....
Als deze wel een AV kanaal heeft? (bv tulip voor tv camera aan de voorkant kun je je scart daarop aansluiten....

Cedo Nulli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 11:29

AntiPasta

d1 m0z4rella

Hmm ik heb nooit een algemene RF modulator gezien eigenlijk... alleen maar van consoles. Mijn huidige setup is dan ook composiet->tulp naar stereo-plug->psone beeldscherm->PSX RF-modulator via AV-out->TV
beetje omslachtig maar werkt wel

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

RF Modulator heb je nodig, is zelfs een kitje van Velleman voor geloof ik.
Meer info: Google.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.