Ik heb al proberen te zoeken op got hiervoor, maar ik kon niet zoeken met @.. nouja, ik wil thuis binnenkort een Active Directory op mijn server gaan installeren om een beetje te leren/spelen, maar ik vraag me af of mijn inkomende @home verbinding op me server dan nog wel werkende is, want ik wil wel mijn server een apparte naam en domeinnaam geven, of ken dat dan niet?.. zou dat gaan werken of echt zo van, koop een routertje en zet die ervoor?
Verwijderd
ik neem aan dat die server dan ook je router is?
dus met 2 netwerkkaarten?
zo ja, dan moet het geen probleem zijn. Ik zou wel goed firewallen tussen @home en je AD
dus met 2 netwerkkaarten?
zo ja, dan moet het geen probleem zijn. Ik zou wel goed firewallen tussen @home en je AD
jups, mijn server is idd ook mijn router dan, maar: bij @home is je pc naam + je werkgroup bepalend voor je internetverbinding, dan kun je toch geen AD opzetten omdat dan je pc naam en werkgroepnaam veranderen?
de werkgroep is voor @home niet van belang.
je kan er @home neerzetten, maar je kan er ook een heel andere naam neer zetten.
het cc12......-a nummer is wel van belang. de eerste pc die aan het modem hangt en het verkeer routert moet die naam hebben. alle andere pc's kan je gewoon een willekeurige naam geven.
je kan er @home neerzetten, maar je kan er ook een heel andere naam neer zetten.
het cc12......-a nummer is wel van belang. de eerste pc die aan het modem hangt en het verkeer routert moet die naam hebben. alle andere pc's kan je gewoon een willekeurige naam geven.
[ Voor 16% gewijzigd door job op 10-02-2003 22:37 ]
Je wekgroep maakt niks meer uit, vroeger wel idd geloof ik, maar sinds ze onofficieel netwerken toestaan iig niet meer.
Alleen je PC naam maakt nog wat uit.
Die moet dus voor je router (server) de @home naam zijn.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
dat is dus de naam die gelijk is aan de naam van je pc, in mijn geval mijn server? of zou ik hem per netwerkkaart een naam kunnen geven?
Nee hoor. Ik heb mijn server ook een andere naam gegeven. Je moet alleen instellen dat je server je c nummer opvraagt doorgeeft bij het verkrijgen van de netwerkgegevens van de dhcp server.LiquidSilver schreef op 10 februari 2003 @ 22:36:
Je wekgroep maakt niks meer uit, vroeger wel idd geloof ik, maar sinds ze onofficieel netwerken toestaan iig niet meer.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
en hoe doen we dat??The Dolf schreef op 10 February 2003 @ 22:52:
[...]
Nee hoor. Ik heb mijn server ook een andere naam gegeven. Je moet alleen instellen dat je server je c nummer opvraagt bij het verkrijgen van de netwerkgegevens van de dhcp server.
dan heeft de topicstarter z'n oplossing
Verwijderd
yup als de eerste maar klopt maar de rest niet uit..
en je kunt als je wilt eigen domein namen hosten en/of mail server opzetten maar zijn ze alleen niet zo blij mee.... :d (boeie).... ze willen daar liever geld aan jouw verdienen door namen aan jouw te verhuren. voor xx,xx euros
maar ik doe het ook zelf. eigen domijn en mail server...
ik zit 8ter een hardware router met 4 pc's :d
en je kunt als je wilt eigen domein namen hosten en/of mail server opzetten maar zijn ze alleen niet zo blij mee.... :d (boeie).... ze willen daar liever geld aan jouw verdienen door namen aan jouw te verhuren. voor xx,xx euros
maar ik doe het ook zelf. eigen domijn en mail server...
mailserver gaat toch niet meer? de rest nog wel.Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 22:59:
maar ik doe het ook zelf. eigen domijn en mail server...ik zit 8ter een hardware router met 4 pc's :d
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Kan aan mij liggen, maar volgens mij krijg je alleen een IP aan de hand van je C nummer en niet andersomThe Dolf schreef op 10 februari 2003 @ 22:52:
[...]
Nee hoor. Ik heb mijn server ook een andere naam gegeven. Je moet alleen instellen dat je server je c nummer opvraagt bij het verkrijgen van de netwerkgegevens van de dhcp server.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Tja, als de topicstarter net zoals ik E-Smith SME server 5.6 heeft draaien dan kan ik het zo uitleggen.damster schreef op 10 februari 2003 @ 22:55:
[...]
en hoe doen we dat??
dan heeft de topicstarter z'n oplossing
Gezocht!
Router
Uhhm, @home heeft de poorten voor een mailserver geblokkeerdVerwijderd schreef op 10 February 2003 @ 22:59:
maar ik doe het ook zelf. eigen domijn en mail server...ik zit 8ter een hardware router met 4 pc's :d
klopt. Post is inmiddels al verandertLiquidSilver schreef op 10 February 2003 @ 23:02:
[...]
Kan aan mij liggen, maar volgens mij krijg je alleen een IP aan de hand van je C nummer en niet andersom
Gezocht!
Router
ik heb geen E-smith SME server 5.6 draaien, wat het dan ook is! maar wat voor mij de ideale situatie zou zijn dat ik gewoon en op @home kan, en toch met mijn domeintje volledig kan spelen, in mijn ogen is de enige oplossing de oplossing die ik wel wil maar niet kan (geen geld) router kopen!
En je krijgt je ip via je c nummer, lijkt mij het meest logische, of misschien mac adres van com21 als hij die heeft?!
En je krijgt je ip via je c nummer, lijkt mij het meest logische, of misschien mac adres van com21 als hij die heeft?!
Pagina: 1