Toon posts:

Raar probleem met HUB(s). Verkeerde kleuren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medemensen, ik heb vanmorgen weer eens lekker zitten patchen met m'n netwerk en wat me opviel is dat sommige lampjes die GEEL moeten zijn nu ineens ROOD waren. Het enige wat hielp was kabel eruit en stroom eraf en dat zo nog een keer. Kan dit aan de kabel liggen (volgens mij niet want hij werkt nog gewoon) of aan de verbinding of misschien aan de HUB??? Type hub: 3Com LINKBUILDER EMS III.
Wie kan mij helpen?

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
welkom in de wondere 3com wereld.

stel al je netwerkaarten maar in op half duplex

I wish I had a cool signature like everybody else

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 21:55:
Hallo medemensen, ik heb vanmorgen weer eens lekker zitten patchen met m'n netwerk en wat me opviel is dat sommige lampjes die GEEL moeten zijn nu ineens ROOD waren. Het enige wat hielp was kabel eruit en stroom eraf en dat zo nog een keer. Kan dit aan de kabel liggen (volgens mij niet want hij werkt nog gewoon) of aan de verbinding of misschien aan de HUB??? Type hub: 3Com LINKBUILDER EMS III.
Wie kan mij helpen?
Gebruik je wel kabel die op de juiste manier getwist zijn en niet van die zomaar op een kleurvolgorde aan elkaar geknepen kabels ?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

kevlar schreef op 10 February 2003 @ 22:00:
welkom in de wondere 3com wereld.

stel al je netwerkaarten maar in op half duplex
Bij een goeie netwerkkaart wordt dat automagisch herkend, maar half duplex moet je iig altijd doen op een hub. Daarom gebruik ik ook alleen maar switches :)

Overigens: Wat is en mis met 3Com :?

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 10-02-2003 22:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fairy schreef op 10 februari 2003 @ 22:02:
[...]

Bij een goeie netwerkkaart wordt dat automagisch herkend, maar half duplex moet je iig altijd doen op een hub. Daarom gebruik ik ook alleen maar switches :)

Overigens: Wat is en mis met 3Com :?
Kan iemand mij ook even vertellen hoe ik hem DUPLEX zet :O ???

• kevlar
  • Niet online
3com heeft een eigen protocol om full/half duplex instellingen te herkennen. ik heb hier op mijn werk nog wel eens mee te maken doordat een netwerkkaart niet werkt.
ik gok dat een hub (ondank dat die altijd half duplex is) hier ook wel problemen mee kan veroorzaken bij andere merken nic's

en het is ALTIJD zeer sterk aan te raden om je netwerk instellingen vast te zetten en niet op auto.
ik spreek uit ervaring! dit gaat namelijk erg vaak fout! en dat heb je vaak niet door, maar de snelheid kan een stuk omhoog gaan als je je instelling vast zet.

• kevlar
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 22:05:
[...]

Kan iemand mij ook even vertellen hoe ik hem DUPLEX zet :O ???
in de eigenschappen van de netwerkkaart. meestal onder het tabblad geavanceerd en meestal is het dan linkspeed/duplex.
jij moet die dus op half duplex zetten. en de snelheid is dan afhankelijk van je hub. die is 10 of 100. dat staat wel op de hub.

Pagina: 1