ik ben beetje aan het klooien met Linux (RedHat 5.2 op een P75) en heb in /etc/rc.d/rc.local heb ik ./usr/dnet/pproxy/proxyper gezet. dus nu start hij proxyper op tijdens opstarten en blijft dat dus lekker runnen. hoe zorg ik dat hij dat afsluit want ik kan namelijk verder niets meer. en moet ik er dan -hide erachter zetten om dit te verhelpen?
met ctrl-c kan je hem afsluiten. Je kan beter screen gebruiken om een proxy te draaien, dan kan je hem op de achtergrond draaien en waar nodig weer naar voren halen.
We spend our years as a tale that is told
hmm ctrl-C werkt dus niet linux is namelijk ook nog niet opgestart
is het niet mogelijk dat ik een boot-disk maar en via die diskette inlog met root zodat ik via dat weer de rc.local kan veranderen? of dat hij (veilige modes bij winfows) opstart zonder dat hij rc.local laad ofzo?
is het niet mogelijk dat ik een boot-disk maar en via die diskette inlog met root zodat ik via dat weer de rc.local kan veranderen? of dat hij (veilige modes bij winfows) opstart zonder dat hij rc.local laad ofzo?
[ Voor 63% gewijzigd door FutureCow op 10-02-2003 22:27 ]
Je moet in rc.local " proxyper -hide " zetten. dan start hij hem op in de background en loopt Linux lekker door.
Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96
ja maar daar ben ik nu dus te laat voor want hij start nu telkens tijden opstarten Pproxy al en kan hem niet afsluiten en hij gaat dus ook niet verder opstarten dan dat
Verwijderd
Probeer eens in lilo of grub (voor het opstarten) als bootparameter "single" te geven. (en daarna die -hide toevoegen
)
Als dat niet werkt: booten vanaf een resque floppy of cd; rootpartitie mounten en rc.local editen.
Als dat niet werkt: booten vanaf een resque floppy of cd; rootpartitie mounten en rc.local editen.
of gewoon overschakkelen naar een andere terminal met ALT-2 of CRTl-ALT-2
Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
Gewoon even het proces killen (ps -el |grep proxyper en dan vervolgens kill [pidnr])
En om dit te voorkomen kan je bijvoorbeeld je proxy automatisch laten opstarten met parameter -detach.
En om dit te voorkomen kan je bijvoorbeeld je proxy automatisch laten opstarten met parameter -detach.
heb hier even tussen gekeken
http://www.ibiblio.org/pub/Linux/system/recovery/!INDEX.html
maar wat meot ik nu met een tar.gz of een .bin bestand?
http://www.ibiblio.org/pub/Linux/system/recovery/!INDEX.html
maar wat meot ik nu met een tar.gz of een .bin bestand?
Als je dat niet weet moet je eerst een Linux beginnershandleiding gaan lezen, en veel manpages
.
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
nee zo bedoel ik dat dus niet.. ik kan niet op linux komen dus wat heb ik dan een een tar.gz ? ik wil dus bootdisk maken in windows
waarom kan je niet in linux komen ? je hebt toch 8 shells (switchen met alt-f1 - f8) die proxyper zal toch wel niet alles vasthouden ?
ok is me gelukt via linux flop, en ik had geen 8 shells oid want hij was nog niet helemaal opgestart, was nog niet eens ingelogt.
hoe werkt dat precies?Je kan beter screen gebruiken om een proxy te draaien, dan kan je hem op de achtergrond draaien en waar nodig weer naar voren halen.
ik heb dit in m'n rc.local staan:
code:
1
| su - pinball -c /home/pinball/apps/proxy/proxyper -detach & >/dev/null |
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
je hoeft niet in de eerste shell in te loggen om die andere 7 te hebben. die worden ook gewoon op de achtergrond gestart. Linux is een echt os waar meerdere dingen tegelijkertijd kunnen. het is geen dos.FutureCow schreef op 11 February 2003 @ 00:41:
ok is me gelukt via linux flop, en ik had geen 8 shells oid want hij was nog niet helemaal opgestart, was nog niet eens ingelogt.
behalve als je rc.local 'vastloopt' (in dit geval dus een prog start wat op de voorgrond blijft), dan worden die tty's helemaal niet opgestart.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
precies
maar hoe werkt dat screen precies? heb een beetje oudere versie (heb namelijk ook RedHat 5.2)
hoe zorg ik er dus voor dat hij met screen op de achtergrond draait en dat als ik het wil even naar kan kijken en dan weer kan verstoppen zegmaar
maar hoe werkt dat screen precies? heb een beetje oudere versie (heb namelijk ook RedHat 5.2)
hoe zorg ik er dus voor dat hij met screen op de achtergrond draait en dat als ik het wil even naar kan kijken en dan weer kan verstoppen zegmaar
#screen starten
screen
# proxy starten
./proxyper
# sessie detachen
ctrl-a-d
#later:
# sessie weer oppikken
screen -r
#kijken naar voorbijkomende logs...
# en weer detachen
ctrl-a-d
[overigens:]
dit is standaard zoekwerk, 'man screen' en google hadden je dit ook kunnen vertellen..
**kuch**utfs**kuch**
[/]
screen
# proxy starten
./proxyper
# sessie detachen
ctrl-a-d
#later:
# sessie weer oppikken
screen -r
#kijken naar voorbijkomende logs...
# en weer detachen
ctrl-a-d
[overigens:]
dit is standaard zoekwerk, 'man screen' en google hadden je dit ook kunnen vertellen..
**kuch**utfs**kuch**
[/]
Zo heb ik het ook draaien, is weleens makkelijk, je kunt ze ook opstarten met handige namen (ipv pid.terminal.user)
Dat is vooral handig als je meerdere proxies ofzo draait:
screen -S dagflush [command]
screen -S weekflush [command] etc. etc.
Als je dan screen -ls doet of screen -r dan kan je iig in normale taal zien welke sessie je moet hebben (aangezien de meesten van ons geen pidnrs onthouden
)
Kortom:
Ik start bijvoorbeeld screen -S zeus ssh -l dsmarty zeus.dsmarty.com
ctrl-a-d
Dan zie je met screen -r:
Dat is vooral handig als je meerdere proxies ofzo draait:
screen -S dagflush [command]
screen -S weekflush [command] etc. etc.
Als je dan screen -ls doet of screen -r dan kan je iig in normale taal zien welke sessie je moet hebben (aangezien de meesten van ons geen pidnrs onthouden
Kortom:
Ik start bijvoorbeeld screen -S zeus ssh -l dsmarty zeus.dsmarty.com
ctrl-a-d
Dan zie je met screen -r:
En kan je met simpelweg "screen -r zeus" terug naar dat screen.[root@server conf]# screen -r
There are several suitable screens on:
18379.zeus (Detached)
[ Voor 28% gewijzigd door DSmarty op 11-02-2003 17:26 . Reden: Uitgebreid ]
is het ook mogelijk dat je die ctrl-a-d al in de command gooit. dus dat je met screen -S proxy ./proxyper -l...blabla als je dat uitvoert dan zie je dus de proxy maar kun je ook zorgen dat hij meteen detached is zodat je dus geen ctrl-a-d hoeft te doen?
tip: 'man screen', effe lezen, heeee krijg nou wat:
Laatste keer-d -m Start screen in "detached" mode. This creates a new session but
doesn't attach to it. This is useful for system startup
scripts.
We spend our years as a tale that is told
Pagina: 1