Toon posts:

dim 128 sdram past niet op mijn mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik heb een dim 128 sdram gekocht , maar hij past niet in de sleuf van mijn asus a7v mobo, wie weet er een oplossing????

ps. die dim heb ik niet nieuw gekocht

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:34

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Uhm hij PAST niet? Hoe wil je dat voor elkaar krijgen?
Enig wat je 'fout' kunt doen is dat je hem er verkeerd in wil stoppen (en er zitten van die inkepingen in dus het kan maar op 1 manier).
Je moet wel redelijk hard drukken (ja das best uhm 'eng' de eerste keer ;)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Als-ie niet past, neem ik aan dat dat komt omdat de kleine sleufjes onderin verkeerd zitten. Dan moet je een andere DIMM proberen te krijgen, want deze heeft dan of het verkeerde voltage (3.3V <-> 5V) of de verkeerde buffering (buffered <-> unbuffered). Die sleufjes zitten er dus om te voorkomen dat je bord of DIMM beschadigt door een verkeerde combinatie te installeren.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Draai hem eens 180 graden naar rechts en try it again. Meestal moeten de zwarte geheugen dingentjes naar je toe staan.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Meestal moeten de zwarte geheugen dingentjes naar je toe staan.[/quote]

Verwijderd

[quote
Draai hem eens 180 graden naar rechts en try it again. Meestal moeten de zwarte geheugen dingentjes naar je toe staan.
[/quote]

Ja duh, hier heeft hij wat aan, het hangt er van af wat voor kast hij heeft en hoe hij er voor staat. Kijk vooral even naar die sleuvjes die er in zitten in het slot zitten een paar (bobbeltjes) en die vallen precies in elkaar, dus hij past er maar op een manier in!!!!

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 12:11 schreef mvdejong het volgende:
Als-ie niet past, neem ik aan dat dat komt omdat de kleine sleufjes onderin verkeerd zitten. Dan moet je een andere DIMM proberen te krijgen, want deze heeft dan of het verkeerde voltage (3.3V <-> 5V) of de verkeerde buffering (buffered <-> unbuffered). Die sleufjes zitten er dus om te voorkomen dat je bord of DIMM beschadigt door een verkeerde combinatie te installeren.[/quote]Precies, commentaar van de vakman :)
Doe ik er effe een tekeningetje met aanduiding bij :)

Zie onderstaande Dimm en ^ stelt dus de uitsparing voor.
Dus 1 van 123 is eruit en 1 van 456 is eruit maar dat begrijp je natuurlijk wel ;)

---^^^-------------------^^^------
123 456

1 - RFU
2 - Buffered
3 - Unbuffered

4 - 5,0 Volt
5 - 3,3 Volt
6 - Reserved
Pagina: 1