[WINXP] Comp weigert op 100mbit te draaien

Pagina: 1
Acties:

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025
Ik heb het volgende probleem.

Een winxp computer weigert op 100mbit te draaien. Eerst dacht ik dat het aan de realtek lag. Ik heb in het weekend een 3com aangeschaft voor die comp. Maar hij weigert het nog steeds.

Als ik hem op 100mbit instel krijg ik de melding dat de kabel er niet goed in zit. Ook gaan de lampjes op mn switch knipperen, constant, 1 sec aan en dan 1 sec uit.

De rest van mijn netwerk draait wel gewoon succesvol op 100mbit. Maar wel Win2k bakken.

Heeft iemand al eens eerder met dit probleem gewerkt? Of heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
de kabel? check die even (tis maar een gok)

• Hazzz-E
dies is ook goed, heb ik al 2 keer opnieuw geknipt. Maar ik zal hem straks nog wel een keer checken, ben er eik wel vrij zeker van dat hij goed si

Verwijderd

Hazzz-E schreef op 10 February 2003 @ 21:31:
De rest van mijn netwerk draait wel gewoon succesvol op 100mbit. Maar wel Win2k bakken.
Heb je al één van die kabeltje geprobeerd dan, dit lijkt echt op een brak kabeltje met als gevolg 100Mb/full duplex probleem

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:13

chromeeh

the Gnome

Hazzz-E schreef op 10 February 2003 @ 21:42:
dies is ook goed, heb ik al 2 keer opnieuw geknipt. Maar ik zal hem straks nog wel een keer checken, ben er eik wel vrij zeker van dat hij goed si
Heb je 'm door gemeten?
En heb je de Duplex settings in Windows al eens op auto geprobeerd???

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Hazzz-E
hmmmm

ik zal wel ff een nieuw kabeltje knipper en er tussen leggen, ff kijken wat dat doet.

• Hazzz-E
naja

ik heb dus een nieuwe kabelke er tussen gelegd en alles doet het...

Toch kabelbreuk dus.

Iig bedank voor hulp, tips en snelle respons

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Hazzz-E schreef op 10 February 2003 @ 22:04:
hmmmm

ik zal wel ff een nieuw kabeltje knipper en er tussen leggen, ff kijken wat dat doet.
Pak nou gewoon even een kabeltje van die wel goed werkende bakken.. Dan heb je teminste zekerheid. Op jouw manier problemen oplossen gaat even duren :)
Pagina: 1