P120 wil niet posten op 120mhz.

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik heb hier een computer (voor zover dat de naam mag dragen) met een intel moederbord erin (een Anchorage (PBnaam) ofwel een intel AN430TX).
2 weekjes terug in elkaar gezet, met een P90 erin. Omdat ik die geleend had weer teruggegeven want ik kreeg toch een P120*.
Nu de P120 erin gezet, juist gejumperd, maar geen boot (bus van 60, multiplier van 2.0). Als ik de bus op 60 zet en de multiplier op 1.5 doet hij het wel. Ook een 66 bus met een multiplier van 1.5 gaat goed, maar alles daarboven geeft problemen. die P90 draaide wel op 120, maar die P120 dus niet :(
iemand enig idee waar het aan kan liggen (zou de proc brak zijn? ik heb zo snel niet nog een so7 mobo, dus dat kan ik zo niet testen).

specs
Intel AN430TX
P120 @ 100
128MB ram
3 hddtjes (1200, 1700 en 2100MB)
DVD spelertje
10/100mbit nic (sitecom/realtek)
dxr3 kaartje
300 watt voeding die half uit een brakke lelijke kast hangt

Ik heb al gedreigt met een hamer, maar hij was er niet van onder de indruk. Iemand misschien een normale oplossing?

* Dankje Alexandervisser (zeikerd ;))

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 10-02-2003 22:07 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

P120@100
Hij wil dus wel draaien op 66MHz FSB, maar niet op 2x60.

Dan zal het hoogstwaarschijnlijk enkel met de CPU te maken hebben- hoe zit het met de koeling? Een P120 zou ofwel een redelijke passieve heatsink met airflow erover moeten hebben, of een kleine actieve koeler.

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
dion_b schreef op 10 February 2003 @ 21:27:
[...]

Hij wil dus wel draaien op 66MHz FSB, maar niet op 2x60.

Dan zal het hoogstwaarschijnlijk enkel met de CPU te maken hebben- hoe zit het met de koeling? Een P120 zou ofwel een redelijke passieve heatsink met airflow erover moeten hebben, of een kleine actieve koeler.
Er hangt nu een actieve koeling op. Die ook op jouw P90 gebruikt werd. Ga ervanuit dat het voldoende moet zijn.
Hij wordt ook niet echt warm ofzo.

Eens kijken of ik nog ergens dat ding kan testen op een s7 bordje.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:57

The Third Man

The Third Jellyfish

Is het geen relabelde proc? Of eentje die een beetje teveel is geoc'ed in zijn redelijk lange leventje?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op 10 februari 2003 @ 21:49:
Is het geen relabelde proc? Of eentje die een beetje teveel is geoc'ed in zijn redelijk lange leventje?
Tja, er staat echt 120 op. (onder op de proc). Ding heeft ook als 120 gewerkt volgens de persoon waar hij vandaan komt. Niet echt vervelend, op 100mhz draaien DVDs ook wel, maar hij gaat straks als linux klooi bak gebruikt worden, dus dan is het wel makkelijk om een iets snellere proc in te hebben.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lekkere Kwal schreef op 10 februari 2003 @ 21:49:

Goed punt- op welke voltage draai je het geheel?

De AN430TX staat twee instelling toe voor P54C, VS (3.2V) en VRE (3.45V). J6M1, als ik me niet vergis. Probeer die ff op 2-3 (VRE) te zetten, dat doet misschien wonderen :z

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
dion_b schreef op 10 February 2003 @ 22:01:

[...]

Goed punt- op welke voltage draai je het geheel?

De AN430TX staat twee instelling toe voor P54C, VS (3.2V) en VRE (3.45V). J6M1, als ik me niet vergis. Probeer die ff op 2-3 (VRE) te zetten, dat doet misschien wonderen :z
Is gedaan (tnx voor het helpen zoeken naar die jumper). Maar maakt dus niets uit.

Omdat mijn P3 toch klaar was met zijn werk heb ik daar even het post kaartje uitgetrokken en in die 120 gezet. posten doet hij totaal niet, blijft op 00 staan. op 100 start hij leuk door zonder problemen.

mijn conclusie is dat de cpu brak is. Achja, maakt ook niet zoveel uit. Maar toch jammer.
Pagina: 1