[W2K] Printer wil niet printen

Pagina: 1
Acties:

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 12:42
Ik zit hier thuis met een printer (Xerox Workcentre XD120f). Deze is geïnstalleerd op de PDC (W2K Server) en de clients zijn overigens allemaal W2K Prof.

Het probleem is nu, dat het niet mogelijk is af te drukken vanuit een normaal useraccount. Het lukt wel als ik als administrator ingelogd ben. Ik heb ook al geprobeerd om de users toe te voegen aan de groep printer operators, maar dat heeft ook geen succes.
De enige foutmelding die de pc weergeeft is: 'Cannot print document blabla on printer Xerox'. Ik heb ook al gezocht op die site van Xerox alleen die heeft hier geen oplossing voor.

Heeft iemand hier ervaring mee en/of weet iemand hiervoor een oplossing?

Bij voorbaat dank

Verwijderd

Drivers al een keer geupdate?

• snoopy
Ik heb de nieuwste drivers gedownload van de site van Xerox, heb btw. ook al een keer een driver van de XL-series geprobeerd (deze is nl. compatible) maar die geeft hetzelfde probleem

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is de W2k machine een domain controller, en hebben alle users een 'normaal' useraccount in de Active Directory ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• snoopy
Yep, de W2K server is de Primary Domain Controller en alle gebruikers zijn lid van de group Domain Users.

• snoopy
*kick*

Iemand hier een oplossing voor?

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

als ie niet print is het geen printer meer

maar ff serieus probeer eens de guest accouns te activeren misschien dat het werkt

weet iemand nog een leuke signature?

• snoopy
Ik heb geen flauw idee waarom het zou helpen om het guest account te activeren, alle gebruikers loggen nl. gewoon in op het domein en zijn zelfs lid van de groep printeroperators en toch blijft de printer een foutmelding geven.

Ik krijg alleen geen foutmelding als ik ingelogd ben als Administrator/Domain Admin

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Staat er een andere ACL op de spool dir zelf misschien?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• rockfly
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-04 09:12
printer is gedeelt? gebruikers mogen de printer gebruiken? goede drivers bij de xerox ding?

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kan je onder een user account wel vanuit dos printen?

Dus als je de lpt1 poort naar die printer mapt, en dan dir > lpt1 ?

Verwijderd

BreadFan schreef op 13 February 2003 @ 21:21:
Kan je onder een user account wel vanuit dos printen?

Dus als je de lpt1 poort naar die printer mapt, en dan dir > lpt1 ?
net use lpt1 \\servernaam\printersharenaam bedoel je neem ik aan. Anders gaat dir >lpt1 ook niet werken.

//edit dat zei je al...lpt1 mappen.

Als je de eigenschappen van de prinqueue (op je pdc) bekijkt, heeft everyone dan printrechten?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 21:24 ]

• snoopy
Printen vanuit dos werkt ook niet, hij blijft die foutmelding geven (op de server).

Nogmaals: Alle gebruikers zijn tijdelijk toegevoegd aan de groep printeroperators en ook heeft 'Iedereen' standaard printrechten. Het toevoegen van gebruikers aan de groep printeroperators heeft helaas ook niet gewerkt.

[help]
Wat is trouwens een ACL? Nog nooit van gehoord.
[/help]

[ Voor 12% gewijzigd door snoopy op 15-02-2003 18:47 . Reden: vraagje toegevoegd ]

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
snoopy schreef op 15 februari 2003 @ 18:46:
[help]
Wat is trouwens een ACL? Nog nooit van gehoord.
[/help]
Ik wist het ook niet, dit geeft wel een aardige uitleg: http://www.securecomputing.com/printerfriendly.cfm?skey=870 en http://www.securecomputing.com/printerfriendly.cfm?skey=854

Misschien verklaart dat ook enigzins je probleem?

Nog een linkje: http://oit.uta.edu/bcs/PCBusApps/acl/Whatisacl.html
Pagina: 1