Toon posts:

Verschil kwa gebruiksvriendelijkheid PDA, toetsen VS touch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te denken om een GEBRUIKTE PDA te kopen. Ik wil het gebruiken als agenda en als tekstverwerker. Ik kan dan in de trein nog wat werkstukjes maken ofzo.

De prijs moet niet hoger zijn dan 100 Euro(used PDA). Ik heb zelf geprobeerd te zoeken, maar door het bos zie ik de bomen niet meer.

Ik zag wel 2 soorten PDA's. 1tje met een toetsenbord en 1tje met touch-screen.
Wat is het beste/makkelijkste als je veel tekst wilt verwerken?

Ik wil er natuurlijk ook spelletjes op kunnen spelen :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:31

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

100 euro is wel heel weinig, zelfs voor een gebruikte. PDA's met toetsenbord hebben vaak ook een touchscreen hoor.

Als je nu even wat advertenties gaat zoeken met prijzen die gevraagd worden en dan hier zegt om welke modellen het gaat...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Revo UK 8mb
Oregon Scientific OSPro Elite
Sharp Zr-5700
Handspring Viso
Mooie PALM IIIxe
Laserpocket I
Psion 3MX
Palm III
Palm Zire
Psion Revo 8 mb
Palm M100
Palm V
Osaris Organiser

ect ect

Op marktplaats zijn er ZAT onder de 100 Euro.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
als je echt hele verslagen wilt gaan typen/schrijven op je PDA dan zou ik persoonlijk gaan kijken naar eentje met een toetsenbord. ikzelf zou het niet vol kunnen houden om een heel verslag te gaan schrijven op een PDA. dan zou ik ook gaan denken aan een psion. die hebben een zeer lekker toetsenbord (sommige types, weet alleen de namen niet.. dacht iets van mx5 ofsow).

maar als je af en toe een verslagje wil aanpassen of een simpel briefje schrijven dan kun je ook naar een PDA kijken met touchscreen. wat je het lekkerst vind werken (schrijven/typen) moet je toch zelf weten omdat dat verschilt per persoon.

• Johnny

Johnny

Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 21:20:
Revo UK 8mb
Oregon Scientific OSPro Elite Vaag OS, geen extra software voor
Sharp Zr-5700 veel te groot en oud (1 MB!)
Handspring Viso
Mooie PALM IIIxe
Laserpocket I verouderd, vaag OS, niet veel info
Psion 3MX ook verouderd, de revo is superieur
Palm III
Palm Zire
Psion Revo 8 mb
Palm M100 gelijk aan de Palm zire, maar dan ouder
Palm V
Osaris Organiser

ect ect

Op marktplaats zijn er ZAT onder de 100 Euro.
En nu jij weer ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Johnny op 10-02-2003 23:54 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

en de psion revo PLUS, is die dan zoveel beter?

• Johnny

Johnny

wdekreij schreef op 11 February 2003 @ 00:12:
en de psion revo PLUS, is die dan zoveel beter?
Is alleen +8 MB (16 MB totaal), waarschijnlijk wel handig aangezien het gehuegn niet uitbreidbaar is met bijvoorbeeld CF kaarten.

Bij het kopen van een tweedehands revo wel letten op de batterij, die is namelijk *vaak* verneukt niet geheel optimaal.

• costanza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-01-2023
Ik heb de ervaring dat het tekstverwerken met een handschrift (dus zonder toetsenbord) vaak sneller gaat dan met een klein toetsenbordje. Ik heb zelf de voorkeur voor een PDA met palmOS. Hier is denk ik meer software voor beschikbaar. Als je ook spelletjes wilt spelen heb je aan 2Mb niet genoeg (minstens 8Mb). Ik heb zelf een vrij goede ervaring met mijn Palm M105 maar, maar tekstverwerken doe ik toch liever op een laptop. er zijn overigens wel toestenborden verkrijgbaar voor veel PDA's maar vaak enorm duur.

http://www.palmclub.nl

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

van die psion revo is de batterij dus vaak niet goed...

Maar wanneer noemt men een batterij van zo'n ding niet goed?

Moet je um om de halve dag, elke dag, elke week ect. opladen?

K snap dat het moeilijk in te schatten is, maar wat gokken jullie?

en hoelang gaat een nieuwe mee?

• Johnny

Johnny

wdekreij schreef op 13 February 2003 @ 20:05:
van die psion revo is de batterij dus vaak niet goed...

Maar wanneer noemt men een batterij van zo'n ding niet goed?

Moet je um om de halve dag, elke dag, elke week ect. opladen?

K snap dat het moeilijk in te schatten is, maar wat gokken jullie?

en hoelang gaat een nieuwe mee?
Als de batterij te vaak is opgeladen terwijl hij nog niet leeg was krijgt de software die de status weergeeft er problemen mee, zo zal hij niet ver genoeg opladen, of soms opeens uitvallen, en met een PDA is het zo dat wanneer er geen stroom is dat alle data weg is (soms is er nog een klein back up batterij, tegenwoordig hebben veel PDA's flash geheugen en er ook geen last meer van). Meer over de bekende Revo & batterijen problemen kun je op internet vinden..

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:36
ik denk dat een palm dan niet echt geschikt is . als agenda is het heel fijn maar om data in te voeren is het ff anders als een toetsenbord. touch is toch moeilijker als TB dus ik zou je aanraden om of er een TB bij te kopen of om een revo te kopen (of iets wat er op lijkt)

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

zijn er nog nieuwe batterijen voor zon psion te koop ergens?

Of zijn die (door een handige kennis) te laten maken?

• Johnny

Johnny

wdekreij schreef op 13 February 2003 @ 23:47:
zijn er nog nieuwe batterijen voor zon psion te koop ergens?

Of zijn die (door een handige kennis) te laten maken?
Tadaa: http://www.symbian.info/f...read.php?s=&threadid=3500

Er zijn heel wat creatieve oplossingen voor te vinden op internet, van het maken van externe batterijpacks tot het vervangen van de interne batterij. Maar zoals ik al zei kun je met een beetje zoeken heel wat vinden op internet.

Pagina: 1